Přeposlat Subaru Impreza WRX STi (195 kW), r.v. 2002

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Subaru Impreza WRX STi (195 kW), r.v. 2002

27.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská automobilka Subaru a především její oddělení zaměřené na motosport pod názvem Subaru Tecnica International se rozhodli ještě vylepšit modrou raketu na zlatých křídlech a vznikla tak ještě ostřejší verze ryze sportovního vozu Subaru Impreza...

Japonská automobilka Subaru a především její oddělení zaměřené na motosport pod názvem Subaru Tecnica International se rozhodli ještě vylepšit modrou raketu na zlatých křídlech a vznikla tak ještě ostřejší verze ryze sportovního vozu Subaru Impreza WRX STi. Subaru těží především ze závodních úspěchů tohoto vozu a v de facto nezměněném vzhledu nabízí sporťák v silničním provedení schválený pro provoz na pozemních komunikacích všem sportovně založeným řidičům, kteří se chtějí alespoň takto přiblížit skutečnému závodnímu speciálu.

Subaru Impreza WRX STi (195 kW), r.v. 2002

Po designové stránce je modře lakovaná kráska se zlatými litými koly unikátem, který skutečně brázdí i rychlostí zkoušky rallyových závodů. Samozřejmě, že rozdíly bychom našli, ale na první pohled nejsou patrné. Přídi dominují ostře řezané rysy masky chladiče se znakem automobilky uprostřed a označením STi na kraji. Tyto ostré hrany pak podporuje ještě mohutný a neméně agresivní přední nárazník s jedním obrovským otvorem pro přívod studeného vzduchu k chladiči. Jeden otvor na přední části bychom ještě našli na kapotě motoru. Jedná se o nasávač vzduchu k mezichladiči. Proti všem těmto ostrým rysům a hranám leží v protikladu přední světlomety oblého tvaru s čirou optikou a oddělenými čočkami. Při čelním pohledu vynikají také mohutné blatníky. Boční klínovitý profil odpovídá čtyřdveřovému sedanu a jistě zaujme specialitou Imprezy – zlatými litými koly. Zádi pak dominuje víko zavazadlového prostoru s poměrně výrazným křídlem a také koncové sdružené svítilny. Zadní nárazník je mnohem umírněnějších tvaru než jeho přední kolega a chromovaná koncovka výfuku už jen dokresluje charakter celého vozu.

Subaru Impreza WRX STi (195 kW), r.v. 2002

Interiér koresponduje s exteriérem a kromě sportovního všudypřítomného ducha je to patrné především na černo-modrém čalounění. Po usednutí za sportovní volant značky Momo, který výborně padne do ruky, ale mohl by mít v takto laděném voze o něco měnší průměr, vás okouzlí sedačky. Příjemně tvrdé s perfektním bočním vedením a tvarováním poskytují dokonalou oporu pro celé tělo. Palubní deska nepůsobí spartánským dojmem jak to bývá u sportovně založených vozů zvykem. Spíše naopak, použité plasty jsou kvalitní a nepůsobí lacině. Přístrojová deska se pyšní trojicí kruhových budíků s centrálně umístěným otáčkoměrem a kroužky z hliníku. Stejný materiál, tedy leštěný hliník najdeme i na středovém panelu, který poskytuje řidiči pohodlnou manipulaci se všemi ovládacími prvky a jejich přehledné a logické uspořádání. Leštěný hliník pak ještě zdobí okolí řadící páky. Prostoru je v interiéru poměrně hodně a to dokonce i vzadu. Najdeme i několik odkládacích schránek a úložných míst.

Subaru Impreza WRX STi (195 kW), r.v. 2002

Základem úspěchu každého sportovně laděného vozu je motor. Pohonná jednotka v Subaru Impreza jistě tento úspěch zajišťuje. Přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 195 kW při 6000 ot/min a nejvyšším točivém momentu 343 Nm při 4000 ot/min poskytuje vozu velice slušnou dynamiku a povoluje jet rychlostí až 250 km/hod. Motor potřebuje ke svému výkonu vyšší otáčky a proto do 3500 ot/min téměř nechce spolupracovat. Avšak po překročení hranice 4000 ot/min se vše mění a výkon, který se objeví vás nekompromisně zarazí do sedaček. Řazení je tuhé a krátké, ovšem s přesností byly trochu problémy. Šestistupňová převodovka poskytla ne vždy správný pocit o právě zařazené rychlosti. Jízdní vlastnosti jsou dalším obrovským plus tohoto vozu. Pohon na všechna čtyři kola dopřává řidiči naprosto neutrální vlastnosti a až v krajních mezích přetáčivost, snadno regulovatelnou plynovým pedálem a řízeným smykem. Tvrdý podvozek si poradí i s výmoly a nerovnostmi českých silnic a snese opravdu hodně. Brzdy jsou vynikající, jen jim chybí výraznější nástup. Subaru Impreza WRX STi těží ze svých sportovní úspěchů a za téměř 1,4 milionu korun poskytuje sportovně založeným řidičům hodně dobré náčiní. Bohužel jeho skutečný potenciál se nechá využít pouze na závodní trati a ježdění s Imprezou po městě za 20 litrů naturalu na 100 km není zrovna to pravé ořechové…

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. zážeh
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 195 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 238
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 16.7 / 9.5 / 12.1
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 395
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1470 / 410
Rozměr pneu: 225/45 R17
Vnější rozměry:
délka (mm): 4405
šířka (mm): 1730
výška (mm): 1440
rozvor (mm): 2525
rozchod vpředu (mm): 1490
rozchod vzadu (mm): 1480
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1110
podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
šířka vpředu (mm): 1390
šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 850
výška opěradla vzadu (mm): 710
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Subaru Impreza WRX STi (195 kW), r.v. 2002


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.