Přeposlat Hyundai Santa Fé 2.0 CRDi (82 kW), r.v. 2001

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai Santa Fé 2.0 CRDi (82 kW), r.v. 2001

26.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 3 |

Po vzoru amerických automobilek vyrábějících velká luxusní terénní auta zařazená do neoficiální kategorie luxusní SUV se snaží i evropské a asijské automobilky proniknout do tohoto zájmem oplývajícího segmentu vozů.

Po vzoru amerických automobilek vyrábějících velká luxusní terénní auta zařazená do neoficiální kategorie luxusní SUV se snaží i evropské a asijské automobilky proniknout do tohoto zájmem oplývajícího segmentu vozů. Příkladem asijského zástupce je automobilka Hyundai a její model Santa Fé. Pro evropské nároky nejvíce vyhovuje model osazený přeplňovaným vznětovým motorem a manuálně řazenou převodovkou, který vám dnes představíme.

Hyundai Santa Fé 2.0 CRDi (82 kW), r.v. 2001

Vzhledově je Santa Fé nezaměnitelné a nepřehlédnutelné. Velice masivní karoserie ve spodní části krytá šedými ochrannými plasty nemusí každému padnout do oka. Vysoko posazená příď s výraznou maskou chladiče tvořenou plastovým rámcem a výplní z černého tahokovu je doplněna o nevýrazné oblé světlomety a nasávačem vzduchu na kapotě motoru. Vzhled přední části Santa Fé dotváří členitý přední nárazník doplněný o mlhové světlomety kruhového tvaru. Boční profil vozu je těžké blíže specifikovat, ale nejvíce asi připomíná jakési zvětšené a zvýšené kombi. Záď je pak opět osazena nevýraznými oblými sdruženými svítilnami a dominantní jsou zde velké výklopné dveře ukrývající za sebou obrovský zavazadlový prostor, který poskytuje objem 620 litrů a zcela rovnou podlahu. Do kufru se dostanete i přes výklopné zadní sklo pátých dveří.

Hyundai Santa Fé 2.0 CRDi (82 kW), r.v. 2001

Interiér překypuje luxusem, pohodlím a nadmírou místa. Pro nastoupení do vozu musíte zvednout nohu na nástupní práh a to nezvykle vysoko. Ovšem jedná se je o zvyk a po několikerém opakování vám to už ani nepřijde a budete se vyloženě těšit na usednutí do velice pohodlných sedaček s průměrným bočním vedením a dostatečnou oporou celého těla. Volant je sice jen výškově nastavitelný, ale i přesto není problém najít si nejpohodlnější pozici na řízení právě pro vás. Přístrojová deska, stejně tak jako středová konzole jsou velice přehledné a ergonomicky uspořádané. Ovládací prvky najdeme na obvyklých místech a jejich používání nečiní žádné obtíže. Poměrně tenká a krátká řadící páka umožňuje příjemné řazení. Časté doplňky v podobě kůže zpříjemňují celý interiér, ve kterém navíc najdete dostatek odkládacích prostorů a schránek. Vzhledem k tomu, že se jedná o kategorii luxusních SUV je výbava opravdu bohatá a pokud něco chybí není problém cokoliv doobjednat. Samozřejmě za patřičný finanční obnos.

Hyundai Santa Fé 2.0 CRDi (82 kW), r.v. 2001

Jak jsem již na začátku zmínil, pro evropské a tudíž i české potencionální kupce je nejlákavější pohonnou jednotkou přeplňovaný vznětový dvoulitr, jehož maximální výkon 82 kW při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 255 Nm při 2000 ot/min sice neudělá z téměř dvě tuny těžkého vozu žádného sportovce, ale díky velkému kroutícímu momentu a turbu se s ním dá jezdit poměrně svižně a hlavně s rozumnou spotřebou. Ani v lehčím terénu vás nenechá na holičkách. K tomuto účelu je také auto vybaveno pohonem všech čtyř kol s rozložením hnací síly v poměru 60:40 a dále pak mezinápravovým diferenciálem a na zadní nápravě diferenciálem s omezenou svorností. To vše přispívá k snadnému zdolání nástrah terénu. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Přes vyšší těžiště vozu nemáte při průjezdu ostřejší zatáčkou pocit sníženého bezpečí a i mírná nedotáčivost vozu se dá snadno korigovat. Běžné výmoly českých silnic pak vůz překonává s velkým nadhledem a posádka se kolikrát o nich ani nedoví.

Hyundai Santa Fé 2.0 CRDi (82 kW), r.v. 2001

Hyundai Santa Fé je tedy právem členem královské kategorie luxusních SUV a tím pádem členem hodně vysoké společnosti, ve které se v žádném případě nebude krčit někde v koutku. Spíše naopak, díky kvalitě zpracování a použitého materiálu a velice zajímavé ceně bude určitě silným soupeřem pro ostatní členy této vysoké společnosti.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 255 / 2000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 6.5 / 7.6
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 690 / 1475
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1718 / 662
Rozměr pneu: 225/70 R16
Vnější rozměry:
délka (mm): 4500
šířka (mm): 1820
výška (mm): 1675
rozvor (mm): 2620
rozchod vpředu (mm): 1540
rozchod vzadu (mm): 1540
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 960
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
šířka vpředu (mm): 1470
šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 19

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai Santa Fé 2.0 CRDi (82 kW), r.v. 2001


počet příspěvků: 3

Jan

11.05.2010 v 18:26

Verim ze jeto dobre auto i dobrymy vlastnostmy cose tyce podvozku a karoserie tod nam dava otazku na motor.Zivotnost motoru a oprav a soucastek k zhedlem financi.Vzrobce jiste mysli na sve zakazniky ale je tomu tak vzdy?

Odpovědět

Miloslav Hajdin

24.01.2013 v 08:57

Zdravím milovníky Hyundai 4x4 Přímí na vše kola . Je to Typ jeden ze 373 udělaných značek COUNTRY 2,0 / 83 kW . Spotřebu mám léto,zima, město 8,2 L / 100 KM . Spokojenost : Nádhera pohodlí v plné výbavě interier . Automatická převodovka nemá chybu . Motor tichý a výkonný. Jezdím zásadně na pneumatikách M+S - auto je celý rok jako přikované na vozovce.Já ujel při rychlosti od 90 do 120 KM / hod 80 Tisíc Km , odešla mi jen odstředivá spojka - Gufero / 15 Tisíc oprava,a ted musím vyměnit AGR ventýl - 3600 Kč / To je vše za tú dobu co auto máme a každý den jezdíme. Jestli bude někdo potřebovat kontakt na specialisty a rozumnej nákup ND může se ozvat na můj email. Celá mje rodina je nadmíru SPOKOJENA . Dopuručuji aj jiným rodinám tento vůz : Spolehlivost kvalita pohodlí .

Odpovědět

Skopalik

01.12.2016 v 15:12

Dobry den preji.Mam prosim pekne dotaz.Znamej ma na prodej:Hyundai Santa Fe 2,0 crdi 4x4, r.v. 2002, 83 KW, 243000 km.Je to dobre vozitko a ceho se tak vyvarovat.Doporucil by jste me ten vuz?Cena:55tisic? Pise me:nová baterie a spojka,zavěšení zadních kol, 4xletní+4xzimní pneu na discích, klima, rádio, el.okna, el.zrcátka, centrál. zamykání, tažné zařízení, posilovač řízení, ABS, pravidelný servis, STK do 25.9.2017,

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.