Přeposlat Nissan Sunny 1.4i (55 kW), r.v. 1995

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Sunny 1.4i (55 kW), r.v. 1995

25.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská automobilka Nissan vyráběla svůj kompaktní hatchback se splývavou zádí téměř deset let. Jeho výroba začala v druhé polovině 80. let a ukončena byla v roce 1995.

Japonská automobilka Nissan vyráběla svůj kompaktní hatchback se splývavou zádí téměř deset let. Jeho výroba začala v druhé polovině 80. let a ukončena byla v roce 1995. Za tuto dobu si model Sunny odbyl několik faceliftů a inovací, ale stále zůstával typickým kompaktem nižší střední třídy. Dostupné byly jak třídvéřové tak i pětidvéřové verze s benzínovými i dieslovými motory a několik stupňů výbavy.

Nissan Sunny 1.4i (55 kW), r.v. 1995

Pokud se podíváme na exteriér poslední modelové verze Nissanu Sunny vyráběné od roku 1993 do konce roku 1995, jedná se o design velice konzervativní bez jakýchkoliv výstřelků nebo nevkusností. Na jednu stranu tento vzhled nikoho neurazí, ale zároveň nemužeme očekávat, že by nás nějak upoutal. Úzké protáhlé přední světlomety a na ně navazující směrovky zasahující až do boků blatníků, jsou ještě doplněny o nevýraznou masku chladiče s logem automobilky. Nevýrazný design přední části je nijak nevylepší ani poměrně málo členitý přední nárazník s větším otvorem uprostřed a černým spoilerem ve spodní části. Boční profil přiřazuje vůz do nižší střední třídy a nabízí vám pohled na typickou karoserii hatchbacku se splývavou zakulacenou zádí. Té pak klasicky dominují velké sdružené světlomety s ostřejšími rysy a mezi nimi výklenek pro RZ. Díky poměrně velké prosklené ploše je také umožněn dostatečný výhled vzad.

Nissan Sunny 1.4i (55 kW), r.v. 1995

Interiér je celkem prostorný a bohatý na odkládací plochy a přihrádky. Svým designem a použitými materiály spadá do začátků 90. let a je to na něm poznat. Palubní deska působí poněkud lacině a vrzající plasty nás v tom ještě více utvrzují. Přístrojová deska obsahuje trojici kulatých analogových budíků, které řidiče informují o rychlosti vozidla, množství pohonných hmot a teplotě chladící kapaliny. Sedačky jsou poněkud tvrdší, ale přesto pohodlné. Bohužel postrádají výrazné boční vedení. Čtyřramenný volant by mohl mít o trochu silnější věnec, ale jinak se s ním vůz ovládá dobře. Žádnou velkou výbavu také nehledejte, zvláště pak u základních modelových provedení. Na výbavu bohatší byly různé výroční edice a nebo sportovněji laděné verze GTi.

Nissan Sunny 1.4i (55 kW), r.v. 1995

Motorizace však zaslouží pochvalu jako ostatně veškerá japonská technika.Maximálně spolehlivá s minimálními nároky na údržbu. Čtyřválcový osmiventilový agregát o obsahu 1398 ccm3 dává maximální výkon 55 kW při 5200 ot/min a dosahuje nejvyšší hodnoty točivého momentu 114 Nm při 4300 ot/min. Jeho projev je velice kultivovaný a tichý. Zátah je cítit už od nižších otáček a jako typický osmiventil se nejlépe cítí v pásmu středních otáček. Pokud ho budete více vytáčet projeví se to spíše na spotřebě než na výkonu. Společně s dobře odladěnou převodovkou je tak asi nejlepší volbou pro klidného řidiče, který potřebuje využít vůz jak v městském provozu, tak na okresních cestách, ale i na delší cestování. Jízdní vlastnosti u Sunny jsou také velice dobré. Konstrukčně starší podvozek sice trochu zaostává za modernějšími kolegy, ale i tak propůjčuje vozidlu velice neutrální chování a až teprve v extrémnějších situacích se stává vůz nedotáčivým. Podvozek ne naladěn spíše tvrději, ale komfortu je zajištěno dostatek. Mírné nerovnosti na vozovce mu nečiní potíže. Brzdová soustava je průměrná, hlavně při opakovaném použití začíná uvadat. Není však známo, že by Nissan Sunny trpěl nějakými vážnějšími častěji se opakujícími poruchami. Závěrem je tedy třeba říci, že Nissan Sunny je poměrně časté auto, které na našich silnicích potkáte v hojném počtu a pokud vám tedy nevadí méně moderní nevýrazný design jak exteriéru tak interiéru a dáváte přednost spíše kvalitě a spolehlivosti, je Nissan Sunny vůz pro vás. Za málo peněz vám ještě zahraje hodně muziky.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4300
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.8 / 6.8
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1055 / 540
Rozměr pneu: 175
Vnější rozměry:
délka (mm): 4140
šířka (mm): 1690
výška (mm): 1415
rozvor (mm): 2535
rozchod vpředu (mm): 1471
rozchod vzadu (mm): 1460
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 100
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
šířka vpředu (mm): 1400
šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Sunny 1.4i (55 kW), r.v. 1995


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.