Přeposlat Jeep Grand Cherokee 2.5 CRD (104 kW), r.v. 2000

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jeep Grand Cherokee 2.5 CRD (104 kW), r.v. 2000

23.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Když se řekne Jeep, každý si představí teréňák. Skutečně se toto slovo vžilo tak, že jím široká veřejnost označuje všechny terénní vozy. A jak tedy obhájí Jeep svoji pověst?

Když se řekne Jeep, každý si představí teréňák. Skutečně se toto slovo vžilo tak, že jím široká veřejnost označuje všechny terénní vozy. A jak tedy obhájí Jeep svoji pověst? Už na první pohled je znát, že konstruktéři tohoto modelu vytvořili nejen zcela nový kabát. Po 18 letech se sice zcela nový design blíží k zaoblení japonců, ale přesto si zachovává svou tvář a hned na první pohled je znát, že maska pochází od proslulého Willyse a datuje se do čtyřicátých let. Další novinka se skrývá pod kapotou, kde je umístěn motor značky VM pocházející z Itálie, s přímým vstřikem paliva Comon Rail, který dává při objemu 2,5 litru výkon 104 kw s točivým momentem 312N.m při 1.800/min, což oceníte zejména v terénu. Další změnou je výměna přední tuhé nápravy za nezávislé zavěšení na příčných ramenech. Otázkou je, zda tento posun je k lepšímu ? Když se to však bude posuzovat z pohledu uživatele, který používá vůz v těžkém terénu, je to pro běžný provoz naopak plus.

Jeep Grand Cherokee 2.5 CRD (104 kW), r.v. 2000

Jak se tedy chová nový Jeep Cherokke Sport 2,5 CRD na silnici. Poněkud negativně překvapí dynamika jízdy, neboť vzhledem k udávaným výkonům očekáváte svižnou akceleraci a dynamickou jízdu. Důvod je však patrný. Nový Cherokee je o 300 kg těžší něž předchůdce. Proto je třeba být při rozjezdu vozu vážícího podle výbavy kolem dvou tun trochu shovívavý. Když už je vůz v pohybu, chová se příjemně a není problém s ním uhánět po dálnici 166 km/h s otáčkoměrem na hodnotě 4.000/min. Řazení jde podle znalců Jeepů výjimečně lehce a přesně. Průměrná spotřeba kolem 11 l/100 km je také přijatelná. Podvozek je díky novému zavěšení předních kol a přepracované zadní tuhé nápravě komfortně odpružen, neočekávejte však "měkkou ameriku, vždyť vůz je spíš skutečný offroad.

Jeep Grand Cherokee 2.5 CRD (104 kW), r.v. 2000

Zcela nová je i karoserie, která přibyla do délky a hlavně do výšky. Tím se zvětšil nejen prostor pro cestující, ale i pro zavazadla, k nimž je nyní přístup přes do boku se otvírající páté dveře, se samostatně otevírajícím se sklem. Uvnitř vozu najdeme zcela nový, tak trochu sportovní interiér, který se liší od "klasických amerik". Vpředu jsou pohodlná sedadla nabízející dostatek prostoru, sedák zadní lavice je krátký a při delší cestě poněkud nepohodlný. Z mého pohledu bych vytknul nedostatek místa pro nohy řidiče u pedálů, levou nohu si prostě nemáte kam položit.

Jeep Grand Cherokee 2.5 CRD (104 kW), r.v. 2000

Zdálo by se, že charakter vozu, který postrádá klasický žebřinový rám, ho řádí mezi takzvané SUV, ovšem údaje výrobce hovoří o zpevnění samonosné karoserie integrovaným pomocným rámem z vysoce pevnostní oceli o 43%, a tak by měl nový Cherokee být prvním teréňákem bez žebřinového rámu, který se může pustit i do tvrdého terénu. O tom, že to s ježděním v terénu myslí vážně, vás přesvědčí hned po zařazení terénní redukce, které při převodu 2,72:1 doslova šplhá terénem na volnoběhu 800/min. Motor dodává dostatečný výkon od nízkých otáček a v případě potřeby stačí sešlápnout plyn na 1.800/min a máte k dispozici max. točivý moment 312 N.m. Dalším kladem, který se postupně vytrácí u konkurence, jsou velmi dobré nájezdové úhly a světlá výška vozu 200 mm, která i přes delší rozvor dává dobré předpoklady pro pohyb v terénu. Nezávislé zavěšení přední nápravy sice trochu ubralo z možnosti častého používání v těžkém terénu, ale na druhou stranu vzhledem ke konstrukci karoserie toto užití od vozu asi nikdo nečeká. Nezávislé zavěšení na příčných ramenech se zdá robustní a pro občasné výlety do těžkého terénu dostatečné. Brodění není problém, jen je třeba dávat pozor na větší hloubku nad 400 mm a vlnu, která se po vjetí do vody vytvoří, neboť sání vzduchu není vyvedeno úplně ideálně. Co tedy říci závěrem, nový Cherrokee Sport je dobrý kompromis mezi klasickým SUV a terénním vozem, neboť Vám umožní jak komfortní pohyb po asfaltu, tak průjezd těžkým terénem.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2489
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104/ 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 312 / 1800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.8
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 660 / 1425
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1975 / 699
Rozměr pneu: 225/70 R16
Vnější rozměry:
délka (mm): 4525
šířka (mm): 1835
výška (mm): 1680
rozvor (mm): 2650
rozchod vpředu (mm): 1550
rozchod vzadu (mm): 1560
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 960
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
šířka vpředu (mm): 1470
šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 9

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jeep Grand Cherokee 2.5 CRD (104 kW), r.v. 2000


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.