Přeposlat Porsche Boxter, r.v. 2003

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Boxter, r.v. 2003

19.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Stuttgartská automobilka Porsche se rozhodla vyslyšet nářky jejich oddaných příznivců, kteří ustavičně touží po voze této značky, ale prostě si nemohou dovolit zaplatit 911, ať už v jakékoliv variantě...

Stuttgartská automobilka Porsche se rozhodla vyslyšet nářky jejich oddaných příznivců, kteří ustavičně touží po voze této značky, ale prostě si nemohou dovolit zaplatit 911, ať už v jakékoliv variantě, a v roce 1997 přišla s její zmenšenou „kopií“ – vznikl Porsche Boxter, který se vzdáleně 911 podobal, ale jinak byl hodně odlišný. Především také cena, která dosahovala zhruba poloviční hodnoty než stojí 911 bylo hodně lákavým pro mnohé zákazníky, kteří do té doby netušili, že by mohli také po Porsche pokukovat. V roce 2003 pak přichází první modernizace modelu Boxter. Jedná se spíše o kosmetické záležitosti a mírné úpravy motoru.

Porsche Boxter, r.v. 2003

Designově je tedy Boxter velmi podobný 911 s jedním podstatným rozdílem – jedná se roadster – tzn. se stahovací střechou. Za příplatek je možno dostat také hardtop, nebo-li pevnou nasazovací střechu. Přední partie tvoří především výrazně tvarované světlomety oválného obrysu s výběžky směrem do středu kapoty. Maska se u Porsche prostě nevede a tak jediné co jí připomíná je znak automobilky umístěný na přední kapotě mezi světlomety. Přední nárazník dostal několik nově tvarovaných otvorů, které se jakoby spojují v jeden hlavní otvor skoro přes tři čtvrtě celé jeho šíře. Boční profil pak nepřipomíná nic jiného než Porsche. Tento pohled je prostě nezaměnitelný. Navíc podpořen 17 – ti palcovými nebo dokonce 18 – ti palcovými litými koly sportovního designu. Záď opět ne nepodobná 911 dostala jen poněkud jinou kombinaci překrytí zadních koncových světel a umístění výfukové koncovky na střed zadního nárazníku, který je ještě obohacen difuzorem. Design tedy zaslouží opět absolutorium.

Porsche Boxter, r.v. 2003

Interiér se sice nese zcela v duchu sportovním, ale už bylo více dbáno na pohodlí a komfort. Palubní deska je vyvedena v krásné kombinaci černé a šedé – vše navíc podpořeno koženým čalouněním a sedadly taktéž v kůži. Ty jsou velice pohodlné, s dostatečným bočním vedením a zároveň s velkou dávkou komfortu. Přístrojová deska se pyšní trojicí kruhových analogových ukazatelů. Navíc prostřední ukazatel (otáčkoměr) je ve spodní půlce doplněn o malý display palubního počítače. Dvoumístný roadster poskytuje své posádce dostatek pohodlí, komfortu a místa i s odkládacími schránkami a přihrádkami. Kufr pod přední kapotou je dimenzován tak na dvě sady golfových holí. S více místem nepočítejte.

Porsche Boxter, r.v. 2003

Pohonná jednotka byla zcela nově vyvinuta právě pro Boxster. Jedná se o celohliníkový šestiválec chlazený vodou a atmosféricky plněný, jehož objem byl původně 2,5 litru a později upraven na současných 2,7 litru. Tento agregát dává velice slušný výkon 175 kW při 6300 ot/min a maximální točivý moment 260 Nm při 4700 ot/min. Motor disponuje spoustou technických fines, které umožňují dosahovat těchto výkonů a technici Porsche jsou na ně po právu hrdí. Jedná se například o proměnné dráhy sacího potrubí, jejichž délka se mění dle otáček motoru a nebo dokonce systém VarioCam, který je schopný natáčet vačkové hřídele a měnit tak dobu, po kterou jsou otevřené ventily. O vše se stará precizní motorový management Motronic ME 7.8, který řídí veškeré potřebné věci. Jízdní vlastnosti jsou opět špičkové, podvozek naladěn na sportovní strunu je nekompromisní, ale už se u něj objevuje náznak pohodlí a komfortu, takže už nerovnosti vozovky tolik nepocítí posádka vozu. Poháněná zadní náprava a ideální rozložení hmotnosti a navíc řada elektronických asistentů, starajících se o bezpečnost jízdy, zajišťují skvělé zážitky za volantem tohoto nevšedního roadsteru.

Porsche Boxter, r.v. 2003

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: atmosferický zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2700
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 175 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 4700
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 253
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.5/8.9/10.5
Emise CO2: 225
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 135 / -
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / 250
Vnější rozměry:
délka (mm): 4245
šířka (mm): 1735
výška (mm): 1270
rozvor (mm): 2272
rozchod vpředu (mm): 1475
rozchod vzadu (mm): 1550

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 14

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Boxter, r.v. 2003


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.