Přeposlat VW Golf Plus 1.6 16V (75 kW), r.v. 2004

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

VW Golf Plus 1.6 16V (75 kW), r.v. 2004

17.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po nepříliš oslnivém úspěchu páté generace etalonu nižší střední třídy, Volkswagenu Golf, představila německá automobilka prostornější verzi s označením Plus.

Po nepříliš oslnivém úspěchu páté generace etalonu nižší střední třídy, Volkswagenu Golf, představila německá automobilka prostornější verzi s označením Plus. Ta kromě velkorysého vnitřního prostoru nabízí i řadu inovačních prvků, jež byste v klasickém Golfu hledali marně. Výroba VW Golf Plus začala na sklonku roku 2004 a dá se říct, že vyplňuje mezeru mezi modelovými řadami Golf a Touran, se kterými sdílí podvozkovou platformu, motory a řadu dalších prvků vně i uvnitř vozu.

VW Golf Plus 1.6 16V (75 kW), r.v. 2004

Mnoho lidí vám potvrdí, že design Golfu Plus je oproti výchozímu modelu nápaditější a modernější, avšak i přes vyšší stavbu karoserie, která narostla o znatelných 95 milimetrů, si prostornější Golf zachoval dynamické tvary. Ty umocňují přední světlomety zasahující do boků karoserie a poměrně skloněné přední sklo, které dokonale navazuje na zdvihající se příď. Oproti klasickému Golfu dostala verze Plus také LED diodové koncové svítilny, podobné, jaké zdobí modely Passat a Jetta. Ty jsou sice efektní a dodávají dojem hodnotnějšího vozu.

VW Golf Plus 1.6 16V (75 kW), r.v. 2004

Ihned po usednutí za volant zjistíte, že sedíte poněkud výše než v případě výchozího modelu. Vyšší posez má za následek lepší výhled z vozu a hlavně pohodlnější nastupování a vystupování. Sedadla jsou pohodlná, avšak na jejich vyšší tvrdost si budete muset chvíli zvykat. Oproti tradičnímu Golfu nabízejí lepší boční oporu těla. Obě přední sedadla jsou nastavitelná v šesti směrech, řidič má navíc možnost nastavení bederní podpěry. Po nastavení pozice sedadel nás velice potěšila možnost nastavení loketní opěrky. Příplatkový kůží obšitý volant by mohl mít menší průměr, zatímco o tloušťce věnce můžeme s klidem mluvit jako o ideální. Ihned po nalezení ideálního posazu spatříte naprosto originální interiér s příkladnou ergonomií. Na druhou stranu je hned patrné z jaké automobilky, respektive koncernu Golf Plus pochází, což napoví komponenty, jež můžete spatřit ve většině ostatních vozů koncernu VW. Zmiňme kupříkladu ovládání dvouzónové klimatizace, audiosystém, páčky pod volantem nebo ovladače světlometů. Zaujmou dvojice ventilačních průduchů, které nahradily sdružené otvory použité v Golfu V, dovolující široké nastavení. Vzduch zvenku proudí do interiéru také středovým ventilačním otvorem nacházejícím se nad středovým panelem. Kaplička přístrojů ukrývá tradiční čtveřici budíků a centrální displej palubního počítače, který zobrazuje všechny potřebné údaje. Dále směřují naše pohledy směrem ke středovému panelu, kterému dominuje vestavěný audiosystém mezi již zmiňovanými dvojicemi větracích průduchů. Ovládání je intuitivní a jeho pozice blízká volantu dokonale eliminuje absenci ovládacích prvků na volantu. Cestující na zadních sedadlech taktéž naleznou porci pohodlí a dostatek prostoru pro nohy. Zavazadelník v základním provedení nabízí 395 litrů.

VW Golf Plus 1.6 16V (75 kW), r.v. 2004

Námi testovaný model měl pod kapotou zastaralý zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který vozu propůjčuje pouze průměrnou dynamiku. Motor má dobrý průběh výkonu a točivého momentu, avšak k razantnější jízdě je nutné jej vytáčet téměř k červenému poli. To přináší nejen zvýšený apetit, ale i zvýšenou hladinu hluku, který je znatelný zejména nad 4 000 otáček za minutu. Pohonná jednotka pracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která se chlubí příkladně přesným chodem a krátkými drahami. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 7,5 litrů na 100 km. Jak už bylo řečeno, Golf Plus sdílí podvozkovou platformu s tradičním Golfem páté generace. To samo o sobě napoví, že jízdní vlastnosti Golfu Plus patří na špičku segmentu a je tomu opravdu tak. I přes vyšší náklony v zatáčkách způsobené výše položeným těžištěm a vyšší hmotností je průjezd zatáčkou jistý a čitelný. Nedotáčivost v zatáčkách se dostavuje vysoko nad běžnými cestovními limity a i zde se vůz chová čitelně a zmiňovanou nedotáčivost není problém tradičními prostředky eliminovat. Přejezd přes nerovnosti posádka cítí více, než je zdrávo, ale to se od Volkswagenem naladěného podvozku dalo čekat. Co si však zaslouží pochvalu, je jeho odhlučnění, které taktéž patří k nejlepším ve své třídě.Taktéž potěší nevadnoucí dostatečně účinné brzdy reprezentované kotouči na obou nápravách. Jejich nástup je plynulý, a to dovoluje řidiči dávkovat brzdný účinek přesně podle situace vládnoucí na vozovce. Golf Plus je bezpochyby povedený rodinný automobil. Oproti Golfu páté generace nabídne nápaditější design a více vnitřního prostoru. Pokud však upřednostňujete razantní styl jízdy a lepší jízdní vlastnosti, sáhněte po "pětkovém golfu".

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): Sloupec 2 - radek 3
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 6.1 / 7.6
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 1450
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1426 / 604
Rozměr pneu: 195/65 R15
Vnější rozměry:
délka (mm): 4206
šířka (mm): 1759
výška (mm): 1580
rozvor (mm): 2578
rozchod vpředu (mm): 1541
rozchod vzadu (mm): 1517
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
šířka vpředu (mm): 1490
šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 41

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku VW Golf Plus 1.6 16V (75 kW), r.v. 2004


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.