Přeposlat Fiat Punto Sporting 1.2 16V (59 kW), r.v. 2001

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Punto Sporting 1.2 16V (59 kW), r.v. 2001

14.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V roce 2000 oslavila automobilka Fiat své 100. výročí založení a jako malý dárek si k tomuto jubileu nadělila nové Punto. Nástupce velmi úspěšného a oblíbeného vozu, kterého se vyrobilo hodně přes 3,5 milionu kusů.

V roce 2000 oslavila automobilka Fiat své 100. výročí založení a jako malý dárek si k tomuto jubileu nadělila nové Punto. Nástupce velmi úspěšného a oblíbeného vozu, kterého se vyrobilo hodně přes 3,5 milionu kusů. Nové Punto se vyrábělo nejprve v pětidveřové variantě a o rok později i ve třídveřové variantě, společně s kterou byla představena i verze Sporting s lehce upraveným designem a hlavně se speciální převodovkou typu CVT s plynulou změnou pseudo převodových stupňů. Až po šesti letech výroby v roce 2006 bylo Punto nahrazeno novým modelem.

Fiat Punto Sporting 1.2 16V (59 kW), r.v. 2001

Ale zpět k sportovnějšímu designu Punta ve verzi Sporting. Nové ostřeji řezané rysy jsou u této varianty ještě umocněny výrazným předním nárazníkem barevně ladícím s celým vozem doplněným o černé ochranné lišty a střední část, ve které je umístěn otvor s mřížkami pro přívod chladného vzduchu k chladiči. Nové přední světlomety s čirou optikou už jen dotváří poměrně agresivní výraz vozu. Boční profil vozu odpovídá třídveřovému hatchbacku a rozměrově odpovídá třídě malých vozů. Přehlédnout se nedají litá kola líbivých tvarů. Zadní část je opět designově povedená. Zadní sdružené svítilny zůstaly po vzoru svého předchůdce umístěny podélně v krajích karosérie a táhnou se od horní hrany třetích vyklápěcích dveří až téměř k horní hraně nárazníku s malým zalomením v místech, kde končí sklo zadních dveří. Navíc světla dostaly opět o něco ostřejší hrany a rysy než jejich předchůdce. Celkový sportovní výraz vozu doplňuje zadní nárazník v barvě vozu s černými doplňky ve tvaru zvláštních difusorů.

Fiat Punto Sporting 1.2 16V (59 kW), r.v. 2001

Interiér je opět poupraven ve sportovním duchu. Po usednutí vás mile překvapí poměrně tuhá, ale příjemná sedadla s výrazným bočním vedením ve dvoubarevném provedení. Palubní deska je vyrobena z kvalitních černých plastů a je velmi členitá. Oživuje jí ovšem středový panel ve stříbrném provedení a který obsahuje některé ovládací prvky. Kaplička s přístroji je přehledná a ukazatele jsou z části bíle podbarveny a dobře čitelné. Pochvalu zaslouží i tříramenný volant dobře padnoucí do ruky. Dostatek místa, ač se to u takto malého vozu může zdát neuvěřitelné, je jak na předních tak i na zadních sedadlech. Ani kufr se se svým objemem 264 litrů v této třídě neztratí.

Fiat Punto Sporting 1.2 16V (59 kW), r.v. 2001

Zážehový řadový čtyřválec o obsahu 1242 ccm3 vylepšený čtyřventilovou technikou nyní dosahuje maxima výkonu 59 kW při 5000 ot/min a nejvyšší hodnota točivého momentu je charakterizována číslem 114 Nm při 4000 ot/min. S lehoučkým vozem si motor dokáže pěkně pohrávat a jízda s ním může být velice svižná. Na nějaké rychlostní rekordy to ovšem není. Velice zajímavá je převodovka systému CVT (Continuously Variable Transmission), která vlastně neřadí převodové stupně v pravém slova smyslu, ale plynule mění délku dvou kuželových řemenic a tím pádem se mění i poměr převodu. Je možné zvolit buď zcela automatické řazení a nebo režim sekvenčního řazení 7 pseudostupňů. Možná je i volba eco režimu pomocí stisku tlačítka označeného „e“, kdy jsou nastaveny maximální povolené otáčky na hodnotu 4300 ot/min. Reakce na systém CVT je zatím rozporuplný, takže ukáže až čas jestli se prosadí či nikoliv. Celkové jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Vůz se zdá být díky menšímu rozvoru malinko neotáčivý, ale to až v hraničních situacích. Podvozek verze Sporting je naladěn trochu tvrději oproti běžným verzím, ale myslím si, že mu to jen prospělo. Brzdová soustava je dostatečně nadimenzovaná a se zastavením vozu nemá žádné problémy. Sportovní verze Punta s velice povedeným designem, slušným motorem a kvalitními jízdními vlastnostmi se automobilka Fiat ukázala v nejlepším světle. Jediná otázka tedy spočívá v ceně malého vozu, za který málokdo bude chtít dát částku přes 400 000 Kč. Myslím si, že tak aspoň dostane punc výjimečnosti a Fiat Punto Sporting bude na naších silnicích spíše hostem.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 59 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 165
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 6.5 / 6.7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 264 / 264
Objem nádrže (l): 47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 960 / 465
Rozměr pneu: 185/65 R15
Vnější rozměry:
délka (mm): 3800
šířka (mm): 1660
výška (mm): 1480
rozvor (mm): 2460
rozchod vpředu (mm): 1410
rozchod vzadu (mm): 1399
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 720
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
šířka vpředu (mm): 1350
šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 18

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Punto Sporting 1.2 16V (59 kW), r.v. 2001


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.