Přeposlat Nissan 350Z (206 kW), r.v. 2004

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan 350Z (206 kW), r.v. 2004

12.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sportovněji založení motoristé se staršími ročníky narození si jistě vybaví legendární sportovní kupé Nissan 240Z. Na tuto legendu se japonská automobilky rozhodla navázat a doslova stvořila moderního nástupce v podobě modelu 350Z.

Sportovněji založení motoristé se staršími ročníky narození si jistě vybaví legendární sportovní kupé Nissan 240Z. Na tuto legendu se japonská automobilky rozhodla navázat a doslova stvořila moderního nástupce v podobě modelu 350Z. Vyloženě sportovní náčiní, tvrdý podvozek, atmosféricky plněný šestiválec, pohon zadních kol, precizní design a skvělé zpracování interiéru. To vše a mnohé další pomalu dělá ze 350Z další legendu.

Nissan 350Z (206 kW), r.v. 2004

Exteriér je čistě módní záležitost. Oblé tvary se střídají s ostrými rysy a celkový dojem je nepopsatelný. Věřím, že se najdou i tací, kterým se nissan líbit nebude, ale myslím si, že jich bude minimum. Přídi dominují světlomety s čirou optikou, které jsou koncipované na výšku a jsou hodně protaženy až k blatníkům. Dlouhá masivní kapota motoru a široké lemy blatníku společně s velmi agresivním výrazem předního nárazníku navozují dojem robustního a masivního automobilu. Při bočním pohledu vozu odhalíme skutečné proporce vozu. Dlouhá příď, na kterou navazuje ostře sklopené čelní sklo a pak krátká kabina pro posádku a pozvolna se svažující zadní sklo ve víku kufru. Zaujmou jistě i takové detaily jako jsou bezrámové dveře a nebo hliníková klika. Záď je opět hodně o citech. Ostré hrany zadních sdružených svítilen svými tvary perfektně zapadajícími do celkového image vozu kontrastují s oblinami na nárazníku a víku kufru. To je pak ještě doplněno o decentní odtokovou lištu. Vše pak korunuje dvojice koncovek výfuku.

Nissan 350Z (206 kW), r.v. 2004

Interiér nezůstává za exteriérem pozadu a srdce každého automobilisty musí zaplesat nad tou nádherou. Použité potahové materiály v podobě světle oranžové kůže, kterou najdeme nejen na skvělých sportovních sedačkách s výborným bočním vedením, ale i na volantu, který skvěle padne do ruky a díky malému průměru se s ním vůz dokonale ovládá a pak také samozřejmě na hlavici řadící páky a madlu ruční brzdy. Palubní deska působí velice vyváženým dojmem a použité měkčené plasty nepůsobí lacině. Přístrojová deska postrádá klasickou kapličku a je nahrazena jen trojicí kruhových budíků, které vystupují z prostoru nad volantem. Další trojici ukazatelů informací nezbytných pro řidiče pak najdeme uprostřed palubní desky. Do středového panelu pak byla zakomponována hlavní jednotka audio sestavy a pod ní pak ovládání automatické klimatizace. Interiér působí lehce stísněným dojmem, ale to je ve sportovním kupé běžné a dalo by se říci záměrné. Odkládacích míst a prostor najdeme dost a dost. Kufr je pouze 235 litrů velký, ale na druhou stranu věci pro dva cestující (350Z je pouze dvoumístný) pojme pohodlně.

Nissan 350Z (206 kW), r.v. 2004

Lahůdkou je šestiválec s atmosférickým plněním a čtyřmi ventily na válec vyvinutý japonskými techniky původně pro okruhové speciály. Tento agregát disponuje výkonem 206 kW při 6200 ot/min a nejvyšší hodnota točivého momentu je specifikována číslem 363 Nm při 4800 ot/min. Výrazný zátah je cítit už od nízkých otáček, ale to pravé peklo s ním zažijete až po překročení hranice 4500 ot/min. Nefalšovaný řev motoru a kvílící gumy jsou toho jen důkazem. Díky dobře odstupňované převodovce a také velkému obsahu motoru je motor použitelný v širokém pásmu otáček a i když se nejlépe cítí na okresních silničkách s množstvím zatáček, nenechá se zahanbit ani ve městě. Jízdní vlastnosti jsou výtečné. Tuhý příhradový rám a nekompromisně sportovní naladění podvozku dovoluje ty nejextrémnější průjezdy zatáček. Díky pohonu zadních kol se vůz chová přetáčivě, ale v tendencích řízeného smyku a to ať již pod rukama zkušeného řidiče a nebo pod dozorem stabilizačního a protiprokluzového systému ESP. Výkonné brzdy Brembo odvádí svoji práci na výbornou. Celkový dojem z Nissanu 350Z je tedy více než skvělý. Důstojný nástupce legendy 240Z láme rekordy v prodejích na evropském i zámořském automobilovém trhu a jeho obliba utěšeně roste. Neprojevily se u něj ani žádné častější závady a Japonci opět ukázali, že umějí vyrábět spolehlivá auta.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 363 / 4800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 16.1 / 8.7 / 11.4
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 235 / -
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1545 / 350
Rozměr pneu: 225/45 R18
Vnější rozměry:
délka (mm): 4310
šířka (mm): 1815
výška (mm): 1320
rozvor (mm): 2650
rozchod vpředu (mm): 1535
rozchod vzadu (mm): 1545
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
šířka vpředu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ne

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan 350Z (206 kW), r.v. 2004


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.