Přeposlat Ford Focus 2.0 16V (96 kW), r.v. 1999

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus 2.0 16V (96 kW), r.v. 1999

10.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford Focus jako nástupce velice úspěšného modelu Escort se na začátku roku 1999 zapsal výrazně do podvědomí všech příznivců značky Ford a nejen jich.

Ford Focus jako nástupce velice úspěšného modelu Escort se na začátku roku 1999 zapsal výrazně do podvědomí všech příznivců značky Ford a nejen jich. Svým neotřelým designem exteriéru i interiéru, skvělými jízdními vlastnostmi a bohatou výbavou již v základním provedení se stal silným soupeřem pro ostatní automobily nižší střední třídy.

Ford Focus 2.0 16V (96 kW), r.v. 1999

Velice moderně pojatý exteriér znamenal velký převrat u automobilky Ford a zcela měnil zaběhlý konzervativní vzhled doposud vyráběných fordů. Přídi dominují poměrně velké světlomety s čirým překrytím a nezvyklými tvary připomínajícími trojúhelník, který ostatně najdeme na více místech vozu. Ostré rysy světlometů doplňuje kapota motoru, která navazuje na světlomety a nevýraznou masku chladiče s oválným znakem automobilky. Přední nárazník v sobě ještě skrývá směrovky a mlhové světlomety opět svým tvarem připomínající trojúhelník. Profil vozu odpovídá pětidvéřovému hatchbacku nižší střední třídy. Dále nás při bočním pohledu zaujmou výrazné prolisy na předních i zadních blatnících kopírující 14 – ti palcová kola a černě lakované B a C sloupky. Páté výklopné dveře jsou velice široké a umožňují tak pohodlný přístup do zavazadlového prostoru. Poskytují ještě místo pro RZ. Zadní sdružené svítilny jsou netypicky umístěny v horní polovině podélně po stranách zadního skla. Exteriér vozu zaujme na první pohled a hodnotím ho jako velice vydařený.

Ford Focus 2.0 16V (96 kW), r.v. 1999

Neméně designově podařený je i interiér, i když zde už to je lehce na úkor funkčnosti. Palubní deska je vyrobeny z kvalitního pogumovaného plastu, který nepůsobí laciným dojmem. Opět jí dominují ostré rysy a prolínání jednotlivých částí do sebe. Přístrojová deska ukrytá pod decentní kapličkou zasahující až do středu palubní desky, obsahuje čtvěřici klasických analogových ukazatelů a vedle nich najdeme ještě display palubního PC. Středová konzole je u Focusu jakoby součástí celé palubní desky a je velice nezvykle tvarována. Obsahuje samozřejmě všechny nezbytné ovládací prvky, které jsou sice umístěny logicky, ale vzhledem k poměrně členitému tvarování jsou mírně nepřehledné. Sedačky jsou dobře tvarovány, s výrazným bočním vedením a navíc ještě skrývají boční airbagy. Věnec volantu je silný a dobře padne do ruky. Celkově je interiér prostorný a tak jak co se týče místa pro nohy tak pro hlavu (a to i vzadu). Zavazadlový prostor svým objemem 350 litrů patří k nadprůměru ve své třídě.

Ford Focus 2.0 16V (96 kW), r.v. 1999

Pohonná jednotka o obsahu 1988 ccm3 a čtyřventilovou technikou dává velice slušný výkon 96 kW při 5750 ot/min a maximum točivého momentu je 174 Nm při 3750 ot/min. Jízda s tímto motorem je velice dynamická a už od středních otáček je cítit výrazný zátah. Ale nejlépe se dvoulitr cítí v otáčkách vysokých, kdy je s ním opravdu radost jezdit. Krátké převodové stupně jsou poskládány blízko za sebou, tak aby bylo možno stále udržovat vyšší otáčky. To se ovšem promítne na spotřebě, která se v průměru pohybuje okolo 9 litrů na 100km. Jízdní vlastnosti jsou excelentní a ani při ostřejším zacházení se vůz nechová nijak záludně. O přetáčivosti či naopak nedotáčivosti nemůže být ani řeč. Podvozek je naladěn přiměřeně tvrdě, tak aby zvládl i sportovnější jízdu, ale zároveň zachoval dostatek komfortu. Brzdová soustava funguje také na výbornou jen je třeba vyvinout větší tlak na brzdový pedál.

Ford Focus 2.0 16V (96 kW), r.v. 1999

Závěrem je tedy třeba pochválit automobilku Ford a její konstruktéry za velice zdařilý vůz, který se okamžitě po svém uvedení na trh stal jedním z nejprodávanějších automobilů nejen u nás ale i ve světě a po zásluze také získal titul Car of the year 99.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1988
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 3750
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 7.2 / 8.5
Emise CO2: 212
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1210
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1146 / -
Rozměr pneu: 195
Vnější rozměry:
délka (mm): 4152
šířka (mm): 1695
výška (mm): 1430
rozvor (mm): 2615
rozchod vpředu (mm): 1494
rozchod vzadu (mm): 1497
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
šířka vpředu (mm): 1420
šířka vzadu (mm): 1430
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 16

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus 2.0 16V (96 kW), r.v. 1999


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.