Přeposlat Volkswagen Passat - recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Passat - recenze

06.03.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Sedmá generace úspěšného sedanu Volkswagen Passat vstoupila na český trh v roce 2004. Krátce poté se Passat stal nejprodávanějším vozem své třídy na našem trhu. A toto místo si drží dodnes.

První generace Volkswagenu Passat se představila již v roce 1973. Pro automobilku Volkswagen to tehdy znamenalo vstup do vyšších tříd. Postupem času vykrystalizoval Passat na lídra třídy a začal udávat směr. Předposlední generace, představená v roce 1996 (interní označení B5), byla velmi populární a rozšířená i na českém trhu. V roce 2001 prošla modelová řada důkladným faceliftem (interní označení B6) a získala si ještě větší zájem zákazníků.

Volkswagen Passat - recenze

Současná, sedmá generace, měla premiéru v Ženevě 2004. Design nynější generace zapadá do aktuální stylistické strategie koncernu VW, který nastolila pátá generace populárního Golfu. Příď vozu působí dostatečně dynamicky, upoutají zajímavě tvarované přední světlomety. Maska chladiče vzdáleně připomíná svým tvarem design vozů Audi – je také protažená až ke spodní hraně předního nárazníku. Boční profil působí robustním dojmem. Pokud má Passat kola o menším rozměru, vynikne menší zasklená plocha vozu. Záď je mohutná a dynamicky tvarovaná. Víko kufru tvoří výraznou odtrhovou hranu. Zadní světlomety jsou podobně tvarované jako ty vpředu. Používají módní briliantový efekt a oživují mohutnou záď vozu. Celkově připomíná design Passatu starší a luxusnější model Phaeton. Proti předchozí generaci současný Passat řádně povyrostl do délky a šířky. V interiéru tím pádem najde dost místa každý ze čtyř cestujících. Pátý se sice vejde, ale bude ho, stejně jako u většiny současné automobilové produkce, omezovat zadní středová konzola a tvrdý a výrazně zvýšený střed sedáku a opěradla zadního sedadla. Zbylá sedadla jsou velmi příjemně tvarovaná a nabízejí dostatečnou dávku komfortu.

Volkswagen Passat - recenze

Přístrojová deska nemá s tou z předešlé generace vůbec nic společného. Svým designem opět připomíná modely Audi nebo již zmíněný Volkswagen Phaeton. Přístrojový štít tvoří čtyři samostatné „budíky“. Uprostřed se nachází multifunkční informační displej. Podsvícení přístrojů je tradičně modro-červené. Motor se spouští po zasunutí a stlačení tzv. transporderu. Místo točení klasickým klíčkem se jednotlivé fáze zapalování aktivují postupným zatlačováním čipu do zdířky. Na klasické klíče zapomeňte a na marketingový tah v podobě tlačítka „start/stop“ také. Zajímavá je i elektro-hydraulická ruční brzda, která nahrazuje klasickou pákovou. Spouští se tlačítkem na přístrojové desce a je poněkud hlučná. Celkové zpracování přístrojové desky a zbytku interiéru je na velmi vysoké úrovni. Všude je dostatek kvalitních měkčený plastů, příjemného čalounění a hodnotných plastů. Spáry mezi jednotlivými spoji jsou skutečně minimální. Při jízdě nikde nic neruší ani nevrže. Pomyslnou tečkou pak je decentní klapnutí zavíraných dveří.

Volkswagen Passat - recenze

Jízdní vlastnosti předchozí generace nebyly právě nejlepší. Zde udělala současná generace velký posun vpřed. Zadní náprava je nyní víceprvková a zajišťuje mnohem větší jízdní agilitu než nabízel předchozí model. Pokud pošlete Passat ostře do zatáčky, chová se čitelně a nezáludně. Na hranici adheze se začne projevovat lehká nedotáčivost.Vše ale kontroluje ESP, které v případě potřeby řidiče umravní. Řízení, vybavené elektromechanickým posilovačem, je dostatečně přesné a nabízí řidiči dobrou zpětnou vazbu s předními koly. Rovněž řazení je tradičně precizní, stejně jako u ostatních vozů koncernu VW. Řadicí páka má krátký a přesný chod, jednotlivé stupně zapadají s pověstnou přesností. Volkswagen Passat nabízí široké spektrum pohonných jednotek. Základní kámen tvoří populární benzinová „jedna-šestka“, kterou známe např. ze Škody Octavia. Objemnější pohonné jednotky zastupuje dvojice dvoulitrů. Oba využívají techniku přímého vstřikování paliva do válců (FSI). Silnější verze k tomu přidává ještě přeplňování a produkuje výkon 147 kW. Vrchol nabídky tvoří šestiválec o objemu 2.8 (184 kW).

Volkswagen Passat - recenze

Vznětové motory začínají na skromné devatenáctistovce o výkonu 77 kW, pokračují přes populární dvoulitr a končí jeho silnějším provedením, které nabízí rovných 125 kW. Všechny vznětové jednotky nabízejí samozřejmě přeplňování, přímý vstřik paliva do válců a technologii TDi. Přechod k modernějšímu „common-railu“ nastane zřejmě později. Volkswagen Passat sedmé generace patří opět na špičku své třídy. Nabízí přitažlivý design karoserie, elegantní a velmi kvalitně zpracovaný interiér. Proti minulé generaci se výrazně zlepšily jízdní vlastnosti a celkový komfort cestování. Mezi negativa patří tradičně vyšší pořizovací cena, drahá příplatková výbava a „zájem“ mezi zloději. Kdo upřednostňuje větší zavazadlový prostor, zvolí neméně kvalitní kombi, již tradičně označené Variant.

Volkswagen Passat - recenze

Stručné technické údaje VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI 103 kW

  • Délka: 4765 mm
  • Šířka: 1820 mm
  • Výška: 1472 mm
  • Rozvor náprav: 2710 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 485 l (limuzína)
  • Objem válců: 1968 ccm
  • Počet válců: 4
  • 103 kW/ 140 k
  • nejvyšší točivý moment: 320 N.m/1800 ot. za min.
  • průměrná spotřeba paliva: 6,0 l/100 km
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 s
  • nejvyšší rychlost 209 km/h
  • objem palivové nádrže 70 l

Volkswagen Passat - recenze

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 18

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Passat - recenze


počet příspěvků: 1

Petr Bareš

12.02.2018 v 17:20

Skvěle napsaný článek. Po Passatovi pokukuji už nějaký ten pátek. Teď momentálně jsem spokojeným majitelem Phaetona (2004) z https://www.truck1-cz.com/jina-technika ale už začínám pociťovat, že brzy přijde čas na upgrade. S Volkswagenem mám velmi pozitivní zkušenosti, tak bych mu rád zůstal věrný a zrovna tato generace Passata se zdá jako skvělá volba.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.