Přeposlat Hyundai Getz 1.3i (60 kW), r.v. 2002

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai Getz 1.3i (60 kW), r.v. 2002

08.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Korejská automobilka Hyundai zaútočila svým novým modelem pojmenovaným Getz na třídu malých vozů a vnáší do ní opět náznak zajímavého spojení malého vozu s prvky MPV.

Korejská automobilka Hyundai zaútočila svým novým modelem pojmenovaným Getz na třídu malých vozů a vnáší do ní opět náznak zajímavého spojení malého vozu s prvky MPV. Má to pozitivní vliv především na vnitřní prostor, zvláště pak na prostor nad hlavami cestujících. To, že si Hyundai od Getze hodně slibuje, bylo jasné hned na začátku uvedení na trh. Avšak její očekávání se splnila dřív než si vůbec mohla myslet a Getz získal třetí místo v novinářské anketě Auto roku 2003.

Hyundai Getz 1.3i (60 kW), r.v. 2002

Pojďme se podívat, čím si ho tedy zasloužil. Exteriér nás překvapí hodně umírněným a evropským designem. Přídi tak dominují poměrně velké přední světlomety s čirou optikou a poměrně nevýrazná maska chladiče zakomponovaná do předního nárazníku. Ten je obohacen o ochranné lišty na rozích a o poměrně velký otvor zakrytý černou plastovou mřížkou. Při pohledu z boku zjistíme jak velká je kombinace vzhledu malého vozu a MPV. Krátká příď, ostrý sklon kapoty motoru, na něj plynule navazující čelní sklo de facto ve stejném úhlu. Dále pak vysoká stavba karoserie a opět krátká useknutá záď. Zde nás nejvíce zaujmou koncové sdružené svítilny a nepřehlédneme ani ochranou lištu v černé barvě, tentokrát přes celou délku nárazníku. Zadní výklopné dveře jsou dostatečně rozměrné, aby umožnily naložit i rozměrnější předměty, které zavazadlový prostor o objemu 244 litrů bez problémů pojme. A to hlavní díky své neuvěřitelné variabilitě.

Hyundai Getz 1.3i (60 kW), r.v. 2002

Interiér působí velice jednoduše, ale příjemně. Palubní deska je vyrobena z kvalitního černého plastu a jen středový tunel je oživen imitací karbonu. Vše je velice přehledné, logicky umístěné a v dosahu řidiče. Přístrojová deska je tvořena dvojicí kruhů. Jeden obsahuje rychloměr a druhý je kombinací palivoměru a ukazatele teploty chladící kapaliny. Mezi těmito kruhy zdobenými chromovaným rámečkem najdeme ještě display palubního PC. Sedadla jsou velice pohodlná a nepostrádají ani decentní boční vedení, které dobře podrží tělo při průjezdech zatáčkou. Tříramenný volant dobře padne do ruky a díky nastavitelnosti ve dvou osách si téměř každý najde vhodnou pozici za volantem. Slušná je i výbava vozu vzhledem k třídě malých vozů. Mile mě tak překvapila kompletní elektrická výbava, dva airbagy, manuální klimatizace a samozřejmostí bylo ABS a posilovač řízení.

Hyundai Getz 1.3i (60 kW), r.v. 2002

Pohonná jednotka v podobě řadového zážehového čtyřválce s tříventilovou technikou obsahu 1341 ccm3 vás určitě neohromí sportovními výkony, ale už by se jí to mohlo povést s průměrnou spotřebou. Maximální výkon 60 kW při 5500 ot/min a nejvyšší hodnota točivého momentu 117 Nm při 3200 ot/min dává jasně najeho, že závodit se nebude. Ale hodnota průměrné spotřeby na hranici 6 litrů naturalu na 100 km je jistou satisfakcí. Pokud tedy chcete jet trochu svižněji, je potřeba motor více točit. Jízdní vlastnosti jsou vzhledem k měkčímu nastavení podvozku komfortní, ovšem kvůli větší výšce vozu dochází k naklánění v zatáčkách a mírnému houpání. Při rychlejším průjezdu zatáčkou má vůz tendenci být nedotáčivý. S městským provozem si Getz díky rozměrům poradí na výbornou a ani delšího cestování se nezalekne. Hyundai Getz se tedy uvedl na trh velice dobře a naplnil jak očekávání svých konstruktérů, tak i potřeby potencionálních zákazníků, ze kterých se ve velké většině stali noví majitelé tohoto malého a šikovného vozu.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1341
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 117 / 3200
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 240 / 977
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1072 / 503
Rozměr pneu: 175/65 R14
Vnější rozměry:
délka (mm): 3810
šířka (mm): 1665
výška (mm): 1490
rozvor (mm): 2455
rozchod vpředu (mm): 1450
rozchod vzadu (mm): 1440
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1190
podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
šířka vpředu (mm): 1360
šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 16

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai Getz 1.3i (60 kW), r.v. 2002


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.