Přeposlat Volvo S40 2.0 T (118 kW), r.v. 2000

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo S40 2.0 T (118 kW), r.v. 2000

06.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Švédská automobilka Volvo je vyhlášená svými luxusními a hlavně maximálně bezpečnými vozy na trhu. V roce 1997 představila doplňkovou řadu S 40, která měla doplnit nabídku automobilky ve střední třídě ...

Švédská automobilka Volvo je vyhlášená svými luxusními a hlavně maximálně bezpečnými vozy na trhu. V roce 1997 představila doplňkovou řadu S 40, která měla doplnit nabídku automobilky ve střední třídě a přinést poněkud dostupnější vůz pro střední manažery a mladší generaci. Protože co si budeme povídat, automobilka Volvo si za své luxusní vozy nechá dobře zaplatit. O Volvo střední třídy byl nebývalý zájem a tak došlo v roce 2000 na modernizaci modelu.

Volvo S40 2.0 T (118 kW), r.v. 2000

Po designové stránce to byl pro velice konformní a konzervativní značku velký pokrok a změna. Nový S40 se vyznačuje oblými a hladkými liniemi. Ovšem pořád je na první pohled patrné s kým máte tu čest. Přední světlomety s čirým překrytím jsou sice oblejší, ale tvarově stále z dílny Volvo. Stejně tak jako typická maska s příčnou chromovanou linkou a znakem výrobce. Přední nárazník s širokou ochranou lištou je ve spodní části členitější a doplněn o trojici otvorů a pár mlhových světlometů. Boční klínovitý profil S40 se také nezapře a tvary čtyřdveřového sedanu jsou také přímo čítankové. Zadní partie má sportovnější nádech díky decentnímu křídlu na víku kufru. To se směrem dolů zužuje a ustupuje tak líbivě tvarovaným koncovým sdruženým svítilnám. Zadní nárazník má po vzoru svého předního kolegy širokou ochranou lištu a je navíc ozdoben decentním prolisem ve spodní části.

Volvo S40 2.0 T (118 kW), r.v. 2000

Interiér je záležitost čistě luxusní. Komfort zde hraje první a nejdůležitější roli. Stejně tak jako bezpečnost. Proto vás jistě nepřekvapí čtveřice airbagů a velké množství doplňkových elektronických asistentů. Pohodlná sedadla s vynikajícím bočním vedením poskytují tělu dobrou oporu i při delších cestách a možnost jejich nastavení společně s dvouose nastavitelným volantem umožňuje řidiči nalézt vždy vhodnou polohu k ovládání vozu. Přístrojová deska je uspořádána ergonomicky a přehledně a řidič má za každé situace dobrá přehled o dění vně i uvnitř vozu a dobře kontroluje všechny ukazatele. Stejně tak jako ovládací prvky, jejich použití je snadné a intuitivní. Použité materiály jsou prvotřídní a obstojí i v nejpřísnější kritice.

Volvo S40 2.0 T (118 kW), r.v. 2000

Pohonná jednotka o obsahu 1948 ccm3 je atmosféricky přeplňovaný zážehový čtyřválec o maximálním výkonu 118 kW při 5100 ot/min a nejvyšším točivým momentem 230 Nm při neuvěřitelných 1800 ot/min. Tento motor byl vyvinut speciálně pro modelovou řadu S40 s ohledem na všechny nároky na ní kladené. Motor se vyznačuje především klidným a tichým chodem a velice slušnou spotřebou. Silný zátah již z nízkých otáček oceníte především při předjíždění a ochotu vytáčet se až do červeného pole zase při sportovnější jízdě. Ani při ní však do kabiny neproniká a posádku neruší žádný hluk od motorového prostoru. Skvěle sladěná převodovka jen doplňuje výborný motor a její rychle a snadno řaditelné převodové stupně ještě umocňují zážitek z jízdy. Stejně tak jako výtečné jízdní vlastnosti. Vůz se chová neutrálně a až na hranici adheze se objevuje mírná přetáčivost. Ani překonávání příčných nerovností a výmolů nečiní dobře odladěnému podvozku Volva žádné potíže. Brzdová soustava funguje na výbornou a je samozřejmě doplněna moderním systémem ABS s rozdělovačem brzdného účinku EBD. Automobilka Volvo se s modelem S40 přiblížila většímu okruhu zákazníků a ti, kteří budou ochotni za vůz zaplatit poněkud více než je ve střední třídě zvykem však obdrží bezkonkurenčně nejbezpečnější vůz ve třídě a navíc s jistotou precizního zpracování kvalitních dílů a použitých materiálů.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. zážeh
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1948
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 853
Objem nádrže (l): 63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1234 / 486
Rozměr pneu: 195
Vnější rozměry:
délka (mm): 4483
šířka (mm): 1717
výška (mm): 1411
rozvor (mm): 2550
rozchod vpředu (mm): 1454
rozchod vzadu (mm): 1474
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
šířka vpředu (mm): 1450
šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 11

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volvo S40 2.0 T (118 kW), r.v. 2000


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.