Přeposlat Fiat Bravo 2.0 HGT (108 kW), r.v. 1998

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Bravo 2.0 HGT (108 kW), r.v. 1998

05.03.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská automobilka Fiat přichází pro modelový rok 1996 s novým vozem nazvaným Bravo. Jedná se o nástupce u nás dosti známého Tipa. Společně s Bravem vznikl i jeho o 16 cm delší pětidvéřový sourozenec nazvaný Brava...

Italská automobilka Fiat přichází pro modelový rok 1996 s novým vozem nazvaným Bravo. Jedná se o nástupce u nás dosti známého Tipa. Společně s Bravem vznikl i jeho o 16 cm delší pětidvéřový sourozenec nazvaný Brava (v podstatě nástupce Tempry, i když ta se ještě rok souběžně vyráběla ve verzi kombi). Bravo je typicky italský sportovní třídveřový hatchback, který se snaží hrát zejména na city sportovněji založených řidičů.

Fiat Bravo 2.0 HGT (108 kW), r.v. 1998

Design se oproti poměrně hranatému Tipu hodně změnil. Vzhled vozu se vyznačuje oblými tvary zároveň s ostře řezanými rysy. Musím konstatovat, že horkokrevní Italové emotivní design skutečně umí. Přídi vévodí oblé dělené světlomety kryté vrchním čirým sklem. Mezi nimi je usazena úzká maska chladiče se zakomponovaným znakem automobilky – čtyřmi šikmými rovnoběžkami v chromu. Dravý výraz dodává vozu členitý přední nárazník s několika otvory pro přívod vzduchu k chladiči a také s integrovanými mlhovými světly kulatého tvaru. Profil vozu naznačuje svými rozměry příslušnost do nižší střední třídy. Třídveřový hatchback s kolmou zádí působí kompaktním a osobitým dojmem a jeho sportovní ambice naznačuje i klínovitě se svažující přední část. Zadním partiím dominují sdružené svítilny tvořené několika kulatými částmi překrytými vrchním sklem. Poněkud zvláštně a neobvykle působí dvě malé kulaté odrazky usazené v zadním nárazníku.

Fiat Bravo 2.0 HGT (108 kW), r.v. 1998

Interiér už je laděn spíše neutrálně. Použité plasty působí laciným dojmem a ani zpracování není zrovna na výši. Sedadla jsou pohodlná s dostatečným bočním vedením. Přístrojová deska s bíle podbarvenými ukazateli je dobře čitelná a navozuje sportovní atmosféru. Tříramenný volant s airbagem padne dobře do ruky a díky výškovému nastavení si téměř každý rychle najde pohodlnou pozici za volantem. Zajímavě působí střední konzole s ovládacími prvky a zabudovaným originálním radiem Fiat. I po několikerém pohledu mi připomínala jakoby malý batoh připevněný k palubní desce. Ale k designu interiéru i celého vozu vcelku pasuje. Základní výbava je poměrně bohatá, obsahující kompletní elektrickou výbavu, dva airbagy, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, ABS, centrální zamykání na dálkové ovládání a další. Kufr je u třídveřového Brava skromnější a jeho objem 280 litrů patří spíše k podprůměrné hodnotě v daném segmentu.

Fiat Bravo 2.0 HGT (108 kW), r.v. 1998

A nyní se konečně dostaneme k srdci testovaného vozu. Pětiválcový zážehový dvoulitr se čtyřmi ventily na válec u jiného vozu v nižší střední třídě nenajdete a tak majitelé Brava právě s tímto motorem může hřát jistý pocit výjimečnosti. A není to jediné co je bude hřát. Zcela jistě je to i výkon 108 kW při 6100 ot/min a nejvyšší točivý moment 187 Nm při 4500 ot/min. Tyto hodnoty již něco vypovídají, ale teprve při svezení s tímto vozem zjistíte jak pětiválec dokáže zacvičit s 1200 kg vážícím autem. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/hod pod 8,5 vteřiny je velice slušná. Motor táhne sice už od nízkých otáček, ale tu pravou zábavu si užijete až po překročení hranice 4000 ot/min kdy se teprve projeví pravý italský temperament. Pokud se k takovémuto dováděni nenecháte strhnout příliš často měli byste udržet spotřebu pod 10 litry naturalu na 100 km. Jízdní vlastnosti jsou také výborné, podvozek je poměrně sportovně naladěn a chování vozu je neutrální v extrémních situacích lehce nedotáčivé, což se však nechá lehce korigovat volantem a plynovým pedálem. Italské vozy jsou známe svojí nevelkou spolehlivostí, ale při pravidlem a poctivém servisu vám Bravo HGT bude sloužit věrně a dlouho.

Fiat Bravo 2.0 HGT (108 kW), r.v. 1998

V současnosti je Bravo poměrně častým vozem v bazarech a za slušné peníze v něm získáte designově velice líbivý vůz nižší střední třídy s výbornými jízdními vlastnostmi a dobrou užitnou hodnotou.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 108 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 4500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 7.2 / 9.6
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 500
Rozměr pneu: 195
Vnější rozměry:
délka (mm): 4031
šířka (mm): 1755
výška (mm): 1420

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 23

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Bravo 2.0 HGT (108 kW), r.v. 1998


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.