Přeposlat Audi A6 - recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A6 - recenze

26.02.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi A6, patřící do vyšší střední třídy, tvoří plnohodnotnou konkurenci pětkové řadě od BMW a třídě E ze stáje Daimler-Chrysler. Pojďme si nyní model A6 podrobněji představit.

Současná generace Audi A6 se v provedení sedan vyrábí od roku 2004. Kombi s tradičním názvem Avant přišlo na trh o rok později. Oproti minulé generaci došlo na poli designu k významnému posunu vpřed. Na první pohled upoutá široká maska chladiče, nesoucí tradiční čtyři spojené kruhy. Obří „tlama“ je vskutku impozantní, ale může na ostatní řidiče působit i lehce agresivním dojmem. Úzké přední světlomety, podlouhlý profil karoserie s výrazně klesající linií zádě a elegantně tvarovaná záď vozu – to je Audi A6. Hodnocení designu je čistě subjektivním názorem, přesto se design karoserie „á šestky“ jeví poněkud umírněněji než u konkurenčního BMW řady 5.

Audi A6 - recenze

Nabídka pohonných jednotek je bohatá: zahrnuje zážehové šestiválce, osmi- a desetiválec, který je převzatý od Lamborghini. Nabídka populárních „té-dé-íček“ startuje dvoulitrem, který známe i z octavie. Pokračuje přes šestiválec 2.7 TDi a končí u verze 3.0 TDi/V6. Oba posledně jmenované diesely již nepracují s klasickým koncernovým vstřikováním „čerpadlo-tryska“, ale sázejí na mnohem modernější a kultivovanější technologii „common-rail“. Právě posledně jmenovaný třílitrový vznětový šestiválec se standardně dodává s pohonem všech kol a šestistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic. Nejnovějším přírůstkem pod kapotou modelů A6 je již zmíněný desetiválec, převzatý z koncernového modelu Lamborghini Gallardo. Tímto motorem osazený model se nabízí pod názvem Audi S6. Od roku 2005 používá totožný motor i větší model S8. Zatímco v Audi S8 produkuje pohonná jednotka 331 kW, v S6 je výkon snížen na 309 kW. V samotném Gallardu činí výkon plných 382 kW.

Audi A6 - recenze

Motor v modelu S6 využívá přímého vstřikování benzinu do válců (technologie FSI). Hlavy válců a blok motoru jsou z hliníkové slitiny. Sedany a kombi S6 se na první pohled odlišují od ostatních modelů modifikovanou přední maskou s bohatším chromováním, elegantními devatenáctipalcovými koly a modifikovaným předním/zadním nárazníkem. Majitelé nových modelů S6 nebudou mít problémy s dopravní policií, alespoň co se denního svícení týče. Na každé straně předního nárazníku je pět LED diod, které zajišťují denní osvětlení. LED diody využívají také zadní skupinové svítilny. Nabídka prostoru v interiéru modelu A6 je víc než dostačující. Sedadla jsou skvěle tvarovaná, s tužšími výplněmi. Nabízejí velmi komfortní sezení i při dlouhém cestování. Nepotěší pouze fakt, že jsou umístněna poněkud nízko a tak nastupování a vystupování není právě nejpříjemnější.

Audi A6 - recenze

Kapitola sama pro sebe – to se dá říct o interiéru. Přístrojová deska je nesmírně elegantní a přehledná. Zatímco BMW u současné řady 5 potlačuje jistou orientovanost na řidiče, Audi u modelu A6 naopak tento trend nastoluje. Přístrojové kapličce dominují výrazný rychloměr a otáčkoměr. Mezi nimi je informační displej palubního počítače, který zobrazuje veškeré potřebné funkce. Na vrcholu středové konzoly je umístěna obrazovka, která je součástí multimediálního rozhraní MMI (Multi-Media-Interface). Jedná se o systém, který byl poprvé použit v BMW řady 7 (E – 65) pod názvem i-drive. Audi systém vylepšilo a zjednodušilo. Pomocí MMI si můžete dostatečně personifikovat nastavení např. rádia, vyhřívání sedadel, topení a klimatizace, či nastavení přijímání telefonických hovoru. Celým interiérem se táhne všudy přítomná kvalita. Výplně dveří jsou kvalitně zpracované a dostatečně robustní. Mohutná přístrojová deska a široký středový tunel navozuje pocit bezpečí. Kvalitní jízdní vlastnosti jsou podpořeny velmi tuhou karoserií. Nejlépe se Audi A6 cítí při rychlých dálničních přesunech. Dokáže totiž velmi působivě maskovat aktuální rychlost, takže je dobré často sledovat rychloměr…

Audi A6 - recenze

Pokud s vozem vyjedete na okresky, nemusíte se obávat žádných záludností. Vyspělý stabilizační program, event. podpořený pohonem všech kol (quattro) vám umožní projíždět zatáčky velmi vysokými rychlostmi. Stejně jako na dálnicích, tak i na vedlejších silničkách dokáže Audi A6 téměř dokonale maskovat aktuální rychlost. Proti přesnému řízení nelze nic namítat. Stejně dobře na tom jsou i dostatečně výkonné brzdy, které dokáží rychle zkrotit výkonový potenciál vozu. Audi A6 současné generace patří bezesporu na špici tzv. „prémiových sedanů“ vyšší střední třídy. Nabízí přitažlivý design, kvalitní techniku, velmi elegantní a kvalitní interiér. Mezi jeho další přednosti patří schopnost „maskovat“ aktuální rychlost a celková kvalita jízdy. Pomyslnou třešničku na dortu tvoří vrcholné provedení S6. Negativa? Obecně vyšší cena a vysoký zájem zlodějů.

Stručné technické údaje AUDI S6 (dle údajů výrobce)

  • Délka: 4916 mm
  • Šířka: 1864 mm
  • Výška: 1449 mm
  • Rozvor náprav: 2847 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 546 l (limuzína)
  • Objem válců: 5204 ccm
  • 309 kW / 420 k
  • nejvyšší točivý moment: 540 N.m/3000 až 4000 ot. za min.
  • průměrná spotřeba paliva: 13,4 l/100 km
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 5, 2 s (limuzína)
  • nejvyšší rychlost 250 km/h (elektronicky omezena)
  • objem palivové nádrže 80 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 11

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A6 - recenze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.