Přeposlat Suzuki SX4 - recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki SX4 - recenze

23.02.2007 | David Kudláček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská automobilka Suzuki obohatila v loňském roce svůj výrobní program o přitažlivý model SX4, který je dvojčetem italského Fiatu Sedici.

Japonská automobilka Suzuki obohatila v loňském roce svůj výrobní program o přitažlivý model SX4, který je dvojčetem italského Fiatu Sedici. Suzuki SX4 nenahrazuje ve výrobním programu žádný ze stávajících modelů. Zapadá mezi menší a starší Ignis a málo rozšířenou Lianu. Montáž probíhá v Maďarské Ostřihomi, kde se také vyrábí nová generace populárního Swiftu a již zmíněný Ignis.

Suzuki SX4 - recenze

Design nového Suzuki má na svědomí známý designer Giorgetto Giugiaro, resp. firma Ital Design. Na voze upoutá strmá příď s výraznými předními světlomety a nárazníkem s rozměrným nasáváním vzduchu. Další efektní prvek tvoří zalomená linie u zdvojeného „A-sloupku“. Záď vozu působí sportovním dojmem, upoutají široké sloupky a rozměrné zadní svítilny. Pod kapotou můžete mít buď slabší patnáctistovku nebo silnější provedení 1.6 s variabilním časováním ventilů. Oba motory jsou zážehové. Pro příznivce vznětových pohonných jednotek je připraven turbodiesel o objemu 1.9 DdiS/88 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Pokud se rozhodnete pro silnější benzinovou verzi či pro diesel, máte ještě na výběr ze dvou druhů pohonu kol. Obě motorické verze se nabízejí buď s pohonem přední nápravy nebo za příplatek ve verzi 4 x 4. Pohon všech kol se ovládá kolébkovým spínačem na středovém panelu. Můžete vybrat jeden ze tří režimů pohonu, resp. jeho nastavení. Funkce Auto samočinně dělí hnací moment podle okamžitých provozních podmínek, funkce Lock posílá na zadní kola nejméně 10 %, nejvíce 50 % točivého momentu. Při překročení rychlosti 60 km/h se režim Lock automaticky přepne do režimu Auto. Třetí mód, 2WD, tvoří stálý pohon přední nápravy. Základní „jedna-pětka“ nabízí pouze pohon přední nápravy.

Suzuki SX4 - recenze

Převodovka je standardně pětistupňová, diesel sériově přidává jeden rychlostní stupeň navíc. Verze 1.6 s pohonem přední nápravy může na přání využívat služeb čtyřstupňové automatické převodovky. Přístrojová deska SX4 je téměř beze změn převzata z modelu Swift. Potěší dobrou ergonomií ovládacích prvků a kvalitním zpracováním. Plasty v interiéru jsou sice tvrdé, ale nevypadají lacině. Spáry mezi jednotlivými spoji jsou minimální. Díky vyšší stavbě karoserie mají všichni cestující dostatek místa nad hlavami. Dostatečná nabídka prostoru platí i v příčném směru. Žádný z cestujících se tedy na sedadlech netísní. Výhled z vozu je díky vyšší stavbě karoserie velmi dobrý. Zavazadlový prostor není nijak nadprůměrný, ale díky tvarování dobře využitelný. Základní objem činí 270 l. Stejně jako přístrojová deska, i sedadla pocházejí z modelu Swift. Potěší dostatečnou délkou opěradla i sedáku a nabízejí dobré boční vedení při dynamičtější jízdě. I přes jednoduchou konstrukci zadní nápravy (je kliková s vlečenými rameny spojenými zkrutnou příčkou) a vyššímu těžišti nabízí Suzuki SX4 dobré jízdní vlastnosti. Dostatečně drží zvolenou stopu, na hranici přechází do lehké přetáčivosti. Odpružení je poměrně tvrdé a přenáší rázy od kol do interiéru. Při jízdě potěší malý hluk vycházející od motoru. Řazení vozu je bezproblémové, dostatečně přesné. Řadicí páka se pohybuje po krátkých drahách. Řízení podporuje elektrický posilovač, který by mohl ve vyšších rychlostech mírnit svůj účinek. Obecně je řízení přesné a vyžaduje malé ovládací síly. Brzdy mají poměrně ostrý nástup a vykazují velmi dobré výsledky i po opakovaném zatěžování.

Suzuki SX4 - recenze

Suzuki SX4 potěší kvalitním zpracováním, velmi atraktivním designem a příjemnými jízdními vlastnostmi. Potenciálního kupce jistě nadchne i fakt, že může zvolit ze dvou druhů pohonu náprav. Pokud zvolí verzi 4 x 4, nedostane sice plnohodnotný off-roader, ale vůz, který nabídne dobré trakční schopnosti při zhoršených provozních podmínkách. Sníh, bláto a nezpevněné vozovky by pro SX4 4 x 4 neměly být žádný problém. Výbava základního modelu 1.5 GA je dobrá, zahrnuje mimo jiné: dva airbagy, ABS, posilovač řízení, otáčkoměr, dělené zadní sedadlo a patnácti palcová kola. To vše za velmi příznivých 299 900 Kč.

Stručné technické údaje SUZUKI SX4 1.6 4 x 4

  • Délka: 4140 mm
  • Šířka: 1755 mm
  • Výška: 1620 mm
  • Rozvor náprav: 2500 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 270 až 1045 l
  • Objem válců: 1586 ccm
  • 79 kW/107 k
  • nejvyšší točivý moment: 145 N.m/4000 ot. za min.
  • průměrná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km
  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 s
  • nejvyšší rychlost 170 km/h
  • objem palivové nádrže 50 l

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 83

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki SX4 - recenze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.