BMW


Přeposlat BMW 740d (190 kW), r.v. 2002

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 740d (190 kW), r.v. 2002

26.02.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Když se v roce 2002 objevilo na trhu nové BMW řady 7 kontroverzního automobilového návrháře Chrise Banglea nenávratně to rozdělilo svět na dva tábory.

Když se v roce 2002 objevilo na trhu nové BMW řady 7 kontroverzního automobilového návrháře Chrise Banglea nenávratně to rozdělilo svět na dva tábory. Jeden, který obdivoval nové netradiční tvary vozu a druhý, který smutnil po starém dobrém bavoráckém designu. A bohužel pro BMW druhý tábor značně převládal. Ale čas ukázal jak moudré bylo konečně změnit starý okoukaný kabát a vypustit do světa něco co by pohnulo se stojatými vodami automobilů ve vyšší střední třídě. BMW řady 7 se začalo líbit více a více lidem a i graf prodeje začal strmě růst.

BMW 740d (190 kW), r.v. 2002

Čím tedy nové BMW řady 7 tolik vyprovokovalo svět. Podívejme se na exteriér vozu. Přídi dominují rozměrné světlomety se zabudovanými směrovkami v horní polovině, překryté shora kapotou a ze zdola nárazníkem. Mezi světly najdeme klasické chromované ledvinky a modrobílou vrtuli ozřejmující původ vozu. Navíc dlouhá přední kapota s dvěma prolisy dodává přídi na mohutnosti. Boční pohled odhalí obrovská 19 – ti palcová kola a masivnost bočních dveří. Záď připomíná trochu skládačku. Zvláštně vytvarované kufrové dveře doplněné zapuštěnými světly nenajdete na žádném jiném bavoráku. Sdružené svítilny pak najdeme na obvyklém místě v rozích zádě. Těžko ohodnotit vzhled vozu. Je to zkrátka úplně něco nového, co u BMW jen málokdo očekával a je potřeba si na design zvyknout.

BMW 740d (190 kW), r.v. 2002

To samé platí i o interiéru. Jediné co zůstává je komfort a luxus a to vždy a všude. Jinak palubní deska a vůbec celý vnitřek vozu neměl nic společného s jiným existujícím BMW. Palubní deska vykazuje mohutnost nutnou pro vlajkovou loď automobilky, ale základní konstrukce zůstala zachována. Na palubní desce najdeme dvě kapličky. Ta před řidičem je tvořena dvěma kulatými ukazateli a půlkruhovým displayem zobrazujícím základní data. Druhá kaplička pak ukrývá barevný display palubního PC. Na tuto kapličku plynule navazuje mohutná středová konzola a ta dále přechází ve středový tunel. Ten je nadstaven loketní opěrkou, která umožňuje pohodlné cestování a zároveň poskytuje ruce oporu při manipulaci s ovládacím prvkem i-drive. Pomocí tohoto stříbrného kolečka můžete nastavovat například audio systém, klimatizaci, tempomat a další nastavení vozu. Bohužel není tento systém zrovna nejjednodušší a kvůli velkému množství a možnostem nastavení je potřeba se v něm naučit pracovat. Další ovládací prvky jsou umístěny na volantu a středovém panelu. Marně byste hledali také řadící páku. Je nahrazena poměrně malou páčkou pod volantem a doplněna tlačítky sekvenčního řazení na volantu. To vše podtrhují výborné materiály (kůže a dřevo) a precizní německé zpracování. A třešničkou na dortu jsou potom sedadla nebo v tomto případě spíše křesla - komfortní a pohodlná ovšem s výborným bočním vedením.

BMW 740d (190 kW), r.v. 2002

Pro téměř dvě tuny těžké vozidlo bylo potřeba vyvinout i přiměřené motory. Jedním z těch výkonnějších je naftový přeplňovaný osmiválec disponující výkonem 190 kW při 4000 ot/min a neméně působivou hodnotou maximálního točivého momentu 600 Nm při 2000 ot/min. Tyto uctyhodné hodnoty jsou ještě umocněny téměř neslyšným chodem motoru a jeho kultivovaností. Při akcelerování, když se motor přehoupne přes 2000 ot/min, vás obrovský točivý moment zatlačí do sedaček. Ve skvělé souhře se šestistupňovou samočinnou převodovkou rychlost stále roste a na hodnotě 100 km/hod se zastaví již po 7 vteřinách. Slušný výkon na tak veliké auto. A to vše při rozumné spotřebě okolo 10 litrů nafty na 100 km. Na komfortní styl jízdy je odladěn i podvozek a o výmolech nebo nerovnostech povrchu vozovky se de facto nedozvíte. Jízdní vlastnosti zadokolky jsou díky systému jízdní stability plně pod kontrolou a typického přetáčivého chování se nemusíte obávat ani v extrémních situacích. Vysoce výkonné jsou i brzdy, které se musí postarat o takto těžký vůz. A zvládají to s přehledem. Jediné co by ještě jízdní vlastnosti dokázalo vylepšit, by byl pohon všech čtyř kol. Závěrem mohu tedy jen konstatovat, že nové BMW řady 7 nabízí snad vše co může nejnáročnější zákazník žádat a splňuje ta nejpřísnější měřítka v automobilovém světě luxusních vozů.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. vznět
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3901
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 2000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 7.5 / 9.7
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l): 88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2090 / 505
Rozměr pneu: 245/50 R18
Vnější rozměry:
délka (mm): 5029
šířka (mm): 1902
výška (mm): 1492
rozvor (mm): 2990
rozchod vpředu (mm): 1578
rozchod vzadu (mm): 1582
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1150
podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
šířka vpředu (mm): 1580
šířka vzadu (mm): 1570
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 5

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 740d (190 kW), r.v. 2002


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.