BMW


Přeposlat BMW 325i (141kW), r.v. 1998

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 325i (141kW), r.v. 1998

25.02.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nové BMW řady 3 mě okouzlilo na první pohled. Jeho poměrně nadčasový, ale zároveň velmi neutrální design se zalíbí snad téměř každému. Předchozí generaci E39 byla na trhu už příliš dlouho a proto byl nejvyšší čas, aby byla nahrazena novou modelovou řadou

Nové BMW řady 3 mě okouzlilo na první pohled. Jeho poměrně nadčasový, ale zároveň velmi neutrální design se zalíbí snad téměř každému. Předchozí generaci E39 byla na trhu už příliš dlouho a proto byl nejvyšší čas, aby byla nahrazena novou modelovou řadou pod kódovým označením E46. Jak dopadlo první seznámení s novým BMW a jeho hodnocení si můžete přečíst na následujících řádcích. Neotřelý a až futuristický design, který však chytne téměř každého jsem již zmínil. To si myslím bylo potřeba vylepšit u předchozího modelu ze všeho nejvíc, protože modelová řada E36 z počátku 90. let byla už notně okoukaná a žádala si nějakou zásadnější inovaci. Pojďme tedy nahlédnout jak automobilka BMW a její vývojový tým zapracoval. Už při prvním pohledu na přední část vozu je patrné jak radikální změny proběhly na vzhledu vozu. Jediné co se nemění je dominující dvojledvinka na černé masce chladiče, která plynule navazuje na přední kapotu. Po stranách najdeme moderní světlomety s čirou optikou a zakomponovaným ukazatelem směru jízdy. To vše doplňují výrazné rysy předního nárazníku se zakomponovanými mlhovými světlomety. Nejméně změn proběhlo asi na boční části vozu, kde zůstávají zachovány proporce čtyřdvéřového sedanu se stupňovitou zádí. Takže při pohledu z boku mohou krásně vyniknout 16-tipalcová litá kola. Zadní část s typickou decentní odtahovou hranou na víku zavazadlového kufru a novými sdruženými koncovými svítilnami už jen dokresluje výborný design celého vozu. Myslím si, že po estetické stránce není vozu co vytknout.

BMW 325i (141kW), r.v. 1998

Když se přemístíme do interiéru vozu s modrobílou vrtulí ve znaku musíme ve chvále pokračovat. Je na první pohled patrné, že ve voze vyšší kategorie jakým BMW bezesporu je, se na použitém materiálu rozhodně nešetří. Takže v interiéru najdeme jen kvalitní tvrzený plast, kůži a potahové látky nejvyšší úrovně. Po usednutí za tříramenný multifunkční volant s ovládáním tempomatu a audia vás překvapí maximální pohodlí, které poskytují sedačky vyhlížející spíše sportovně. Díky jejich výškové nastavitelnosti si vhodnou polohu za volantem najde úplně každý. U sedaček musím zmínit ještě jednu nezvyklou funkci a sice podélné prodloužení sedáku. Kapička s přístroji je standardní a obsahuje dva vetší kruhové přístroje (rychloměr a otáčkoměr) a dva menší přístroje (palivoměr a ukazatel teploty vody). Navíc zase jedna specialita BMW – otáčkoměr v sobě má navíc integrován analogový ukazatel okamžité spotřeby paliva. Všechny ostatní ovladače jsou umístěny logicky na středovém panelu a palubní desce v dosahu řidiče. Výbava vozu je u značky BMW zajištěna na nejvyšší možné míře a jediné co tedy výbava postrádala, bylo kožené čalounění sedaček. Jinak můžeme říci, že nechybí nic včetně tempomatu, climatronicu atd…

BMW 325i (141kW), r.v. 1998

Pohonná jednotka v podobě zážehového šestiválce o objemu 2494 ccm3 s proměnlivým časováním ventilů zvaným u BMW systém Vanos dává maximální výkon 140 kW při 5900 ot/min a nejvyšší hodnota točivého momentu je 250 Nm při 4200 ot/min. Převodové stupně, které se řadí v krátkých drahách bezchybně, jsou dobře odstupňované a díky většímu objemu motoru pociťujete zátah už od nižších otáček. Pokud motor více točíte užijete si opravdu dostatek svižné a velmi dynamické jízdy. Výkon 140 kW musí být krocen výkonnými brzdami, které při srovnávacích testech dokázali konkurovat například i Porsche 911. Stejně na tom je i podvozek, který zabezpečuje vznikající jízdní vlastnosti a díky pohonu zadních kol pro zkušeného řidiče opravdu pořádnou porci zábavy při řízených driftech a ostrých průjezdech zatáčkami. Naopak pro běžného řidiče zajišťuje bezpečné a vždy dobře čitelné chování vozu. Pro doplnění všech čísel ještě uvedu spotřebu, která se nechá udržet pod 10 litry na 100 km při kombinovaném provozu.

BMW 325i (141kW), r.v. 1998

Nové BMW řady 3 se dostalo opět o řádný kus dál a pro svou konkurenci Audi A4, MB třídy C a další bude jistě zdatným soupeřem. V této vyšší třídě automobilů však nesmí případného zájemce o koupi BMW odradit poněkud vyšší cena, za kterou ovšem dostane kvalitu ve všech směrech.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2494
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 4200
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7 / 9.1
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l): 63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 500
Rozměr pneu: 225
Vnější rozměry:
délka (mm): 4471
šířka (mm): 1739
výška (mm): 1415

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 325i (141kW), r.v. 1998


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.