Přeposlat Audi TT 1.8T (132 kW) Quattro, r.v. 2000

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi TT 1.8T (132 kW) Quattro, r.v. 2000

25.02.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Když v roce 1998 na frankfurtském autosalonu představila automobilka Audi studii sportovního kupé pod názvem TT jen málokdo věřil, že sériový automobil bude tak málo vzdálen vystavenému futuristicky pojatému prototypu.

Když v roce 1998 na frankfurtském autosalonu představila automobilka Audi studii sportovního kupé pod názvem TT jen málokdo věřil, že sériový automobil bude tak málo vzdálen vystavenému futuristicky pojatému prototypu. Na první pohled bylo patrné, že stvoření takovéhoto automobilu bylo pro výrobce a jeho vývojový tým radostí a ukázkou umu. Zaměřme se tedy na to, co hraje nejdůležitější roli při výběru takovéhoto vozu a tím je vzhled. Audi TT je natolik charakteristické, že se vám jen těžko stane, že byste ho zaměnili za jiný vůz. Při čelním pohledu dominuje černá maska chladiče s čtyřmi chromovanými kruhy ve znaku a tvarově velmi zajímavé světlomety s čirou optikou po stranách. Ty plynule navazují na blatníky a kapotu. Spodní spoiler už jen dotváří sportovní nádech celého vozu. Boční pohled odhalí kulaté tvary charakteristické právě pro Audi TT, které těžko budete hledat u jiného dvoudveřového čtyřmístného kupé. Zadní partie se opět nese v duchu kulatých tvarů, které tvoří splývavá záď, plynule přecházející v zadní nárazník a zadní sdružené svítilny v bocích.

Audi TT 1.8T (132 kW) Quattro, r.v. 2000

Po otevření rozměrných a pohodlný nástup umožňujících dveří usedáme do nízkého kokpitu. Sedadla jsou optimálně tuhá, zajišťující nezbytnou míru komfortu a současně dopřávající řidiči dobrý kontakt s podvozkem. Jejich boční vedení je s ohledem ne reálnou nabídku jízdních výkonů dostatečné. Použité materiály a jejich zpracování snesou ty nejpřísnější měřítka jak je ostatně pro Audi typické. Stejně tak jako široká výbava automobilu. Nízká okna, ztvárnění přístrojů a do ruky dobře padnoucí volant podtrhují čistě sportovní ztvárnění interiéru. Co se zavazadlového prostoru týče, jeho objem 220 litrů hovoří asi za vše – na velké nákupy stavěn rozhodně není, ale kdo by to u sportovního auta také předpokládal.

Audi TT 1.8T (132 kW) Quattro, r.v. 2000

Tichý a kultivovaný motor o objemu 1781 ccm3 a největším výkonu 132 kW při 5500 ot/min a nejvyšší hodnotou kroutícího momentu 235 Nm při 1950 ot/min je jen klonem osvědčeného přeplňovaného koncernového motoru se základním výkonem 110 kW lehce vyladěným pro potřeby tohoto roadstru. Tužší nastavení podvozku koresponduje s možnostmi pohonné jednotky a neskrývá sportovní ambice. Podvozek dobře absorbuje nerovnosti vozovky a při průjezdu zatáček se chová víceméně neutrálně. Pohon všech čtyř kol zajišťuje dostatečnou trakci při razantních rozjezdech, ale při extrémním stylu jízdy způsobuje mírnou nedotáčivost v zatáčkách. Možnosti podvozku a brzdové soustavy zaručují řidiči bezpečné ovládání automobilu a jízdní vlastnosti jsou tedy příkladné. Takže jediné mínus, jak už bylo řečeno mnohokrát, je spotřeba tohoto motoru, kterou jen steží udržíte pod 10 litry na 100 km při mírně sportovnějším stylu jízdy.

Audi TT 1.8T (132 kW) Quattro, r.v. 2000

Audi TT tedy uspokojí každého, kdo se chce odlišovat prostřednictvím svého vozu a užít si sportovnější jízdy. Výjimečnost vnějšího designu budí pozornost všude, kde se s vozem objevíte a dostatečně výkonný motor vám zase dovolí předvést se i na silnici. Jediné co by tedy mohlo potencionálního zákazníka odradit je pořizovací ceny, která je nemalá. Ale kdo se rozhodne do tohoto vozu investovat, jistě zklamaný nebude.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: př. zážeh
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 235 / 1950 - 4600
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.4 / 8.3
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 220 / -
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / 370
Rozměr pneu: 0
Vnější rozměry:
délka (mm): 3879
šířka (mm): 1733
výška (mm): 1215

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 17

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi TT 1.8T (132 kW) Quattro, r.v. 2000


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.