Přeposlat Audi A3 1.6 (75 kW), r.v. 2003

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A3 1.6 (75 kW), r.v. 2003

22.02.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ingolstadská automobilka v roce 2003 posílá na trh značně inovovanou A3, která se změnila nejen vizuálně, ale i po stránce technické. Vůz nižší střední třídy, který v tomto segmentu bojuje o zákazníky hlavně s VW Golf a Škodou Octavia...

Ingolstadská automobilka v roce 2003 posílá na trh značně inovovanou A3, která se změnila nejen vizuálně, ale i po stránce technické. Vůz nižší střední třídy, který v tomto segmentu bojuje o zákazníky hlavně s VW Golf a Škodou Octavia, sice prohrává v otázce ceny (je podstatně dražší), ale co se kvality zpracování a image týče je asi jedničkou v nižší střední třídě.

Audi A3 1.6 (75 kW), r.v. 2003

Jak se tedy faceliftovaná A3 změnila. Pohled ze předu nám dává najevo, že časy kulatých tvarů a oblin už jsou pryč. U nového předku teď dominují ostré rysy a sportovnější vzhled. Nejvíce zaujmou inovované čiré světlomety a mezi nimi zakomponovaná nová maska chladiče, která je lemována chromovanou mřížkou a samozřejmě doplněna čtveřicí kruhů. Chromované lemování najdeme i ve spodní části nárazníku. Boční pohled ukáže typický profil třídveřového hatchbacku. Zadní části vozu dominují výrazné sdružené svítilny a je to jediná část, která alespoň částečně zachovává oblejší tvary známe z předchozí modelové řady A3. Exteriér vozu si jednoznačně zaslouží pochvalu za precizní zpracování a slícování všech dílů.

Audi A3 1.6 (75 kW), r.v. 2003

To samé můžeme říci o interiéru. Opět naprosto bezchybné zpracování a kvalita použitých materiálů na vysoké úrovni. Ale pěkně po pořádku. Do ruky výborně padnoucí volant pochází z koncernové dílny (najdeme ho u Octavie nebo Golfu). Za ním se pak nachází klasické kruhové přístroje doplněné chromovanými rámečky. Přístroje jsou dobře čitelné a v noci příjemně podbarvené. Ostatní ovládací prvky jsou ergonomicky rozmístěny a vždy po ruce řidiče. Kvalitní čalounění dodává interiéru na luxusu a pohodlné sedačky s rozumným bočním vedením jsou velice pohodlné i na delších cestách. O výbavě je celkem zbytečné mluvit. Tradičně u audi i v základním modelu najdeme bohatou výbavu, která zahrnuje např. kompletní elektrickou výbavu, ABS, dva airbagy, klimatizaci, stavitelné sedadlo řidiče a volant, atd. Jedinou slabinou A3 by mohl být kufr jehož velikost 350 litrů je sice spíše průměrná, ale díky výbornému přístupu a využitelnosti je to více než byste čekali.

Audi A3 1.6 (75 kW), r.v. 2003

A nyní k motoru. Osvědčená koncernová 1.6 s osmiventilovou technikou a maximálním výkonem 75 kW při 5600 ot/min a hodnotou maximálního kroutícího momentu 148 Nm při 3800 ot/min není sice žádné závodní náčiní, ale s poměrně lehkou A3 dokáže poměrně slušně rozhýbat. V nižších otáčkách je malinko línější a pokud chcete jezdit trochu svižněji tak je potřeba motor vytáčet do vyšších otáček a držet ho nad 3000 ot/min a tím pádem i více řadit. To je ale s Audi radost. Krátké řadící dráhy a přesně zapadající řazené rychlostní stupně vám jízdu hodně zpříjemní a řazení se pro vás stane zábavou. Odstupňování převodovky je také optimální pro běžnou jízdu. Jak jsem již zmínil osvědčená koncernová 1.6 už nějaký ten pátek u koncernu slouží a všechny své dětské nemoci už má za sebou a tudíž i spolehlivost je u ní vysoká. Spotřeba je v průměru kolem 8 litrů naturalu na 100 km, ale nechá se s ní jezdit i pod 7 litrů.

Audi A3 1.6 (75 kW), r.v. 2003

Na konec jsem si nechal jízdní vlastnosti, které u A3 snesou opět nejtvrdší kritiku. Automobil se chová i v extrémních situacích vždy jasně a předvídatelně. Je sice mírně neotáčivý, ale na to si rychle zvyknete a díky lehce tvrdšímu, sportovněji naladěnému podvozku A3 drží vždy řidičem zvolenou stopu. Takže na závěr myslím můžeme konstatovat, že kdo se rozhodne investovat za vůz nižší střední třídy o něco více než je průměr, dostane v podobě Audi A3 do rukou vůz, který ho nezklame. Ať už díky kvalitnímu zpracování a použitým materiálům nebo díky spolehlivosti. A samozřejmě také díky image, kterou ingolstadská automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku beze sporu má.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1595
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3800
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.6 / 7.1
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1100
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 560
Vnější rozměry:
délka (mm): 4203
šířka (mm): 1765
výška (mm): 1421
rozvor (mm): 2578
rozchod vpředu (mm): 1536
rozchod vzadu (mm): 1517
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 920
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
šířka vpředu (mm): 1390
šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A3 1.6 (75 kW), r.v. 2003


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.