Přeposlat Audi 80 2.0i (66 kW), r.v. 1992

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi 80 2.0i (66 kW), r.v. 1992

22.02.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O modelu Audi 80 můžeme dnes mluvit jako o předchůdci modelu A4 a především jako o průkopníkovi audin u nás, protože to byl první model ingoldstadské automobilky zastoupený u nás v hojnější míře.

O modelu Audi 80 můžeme dnes mluvit jako o předchůdci modelu A4 a především jako o průkopníkovi audin u nás, protože to byl první model ingoldstadské automobilky zastoupený u nás v hojnější míře. Důvodů bylo hned několik. Za prvé se jednalo o automobil s poměrně spolehlivým motorem, u novějších verzí (od roku 1990) s pozinkovanou a tudíž de facto nereznoucí karoserií a v neposlední řadě auto s image, kterých u nás na přelomu 80. a 90. letech moc nebylo.

Audi 80 2.0i (66 kW), r.v. 1992

Pojďme se tedy na auto podívat zblízka. Jak už bylo řečeno jedná se o předchůdce modelu A4 a od toho se odvíjí i jeho design. V přední části, jak je typické pro Audi, dominuje černá maska chladiče se čtyřmi chromovanými kruhy. Tato maska pak plynule přechází do kapoty. Přední část už pak doplňují klasické přední světlomety obdélníkového tvaru a poměrně nevýrazný nárazník. Z boku auto vystupuje jako klasický čtyřdvéřový sedan se stupňovitou zádí a s nepoměrně delší přední částí určenou pro motor, což je také typický prvek u vozů značky Audi s dřívějším datem výroby. Zádi dominují velké sdružené svítilny , mezi kterými je umístěn výklenek pro registrační značku.

Audi 80 2.0i (66 kW), r.v. 1992

Po nastoupení do vozu na vás čeká sice poměrně příjemný a na svoji dobu komfortní interiér, který by však už v dnešní konkurenci neobstál. Hlavně díky ne zcela kvalitním použitým materiálům. Na druhou stranu, zpracování je u Audi vždy perfektní a nejinak je tomu i u modelu 80. Interiéru vévodí čtyřramenný volant se sportovním nádechem a velká kaplička přístrojů. Ostatní ovládací prvky jsou umístěny na středové konzole a jsou přehledně uspořádané a řidiči dobře přístupné. Kvalitní sedačky jsou pohodlné, jen postrádají výraznější tvarování a boční vedení. Výbava byla pro vůz vyrobený v roce 1992 dostatečná, protože elektricky ovládaná přední okna nebo šíbr, posilovač řízení nebo centrální zamykání nebyla v té době vůbec běžná, ale dnes už vůz bez airbagů a ABS asi přísným měřítkům nevyhoví. Naopak vyhovující je velikost kufru 410 litrů, která je i díky velkému vstupnímu otvoru využitelná v plném rozsahu.

Audi 80 2.0i (66 kW), r.v. 1992

Vůz vybavený čtyřválcovým osmiventilovým zážehovým motorem o obsahu 1984 ccm3 s maximálním výkonem 66 kW při 5200 ot/min a největším točivým momentem 121 Nm při 4500 ot/min nemůže opět dnešním moderním motorům konkurovat. Ale před patnácti lety byl výkon přes 90 koní velmi slušný a s téměř půldruhé tuny vážícím vozem dokázal jet i 180 km/hod. Poskytoval mu také slušnou dynamiku a jízdní vlastnosti vozu byly nadprůměrné. Podvozek byl sice naladěn poněkud měkčeji, spíše s ohledem na pohodlí, ale i tak vůz poslušně držel zvolenou stopu. Při razantnější jízdě vůz působil poněkud neklidněji a v zatáčkách nebo při ostrém brzdění se vůz rozvlnil. Ale tento neduh je způsoben hlavně díky vetší délce vozu a hlavně delší přední části, kde je uložen motor. Ale při běžném ježdění jsou jízdní vlastnosti a i dosahované výkony dostatečné a srovnatelné i s modernějšími vozy a při průměrné spotřebě do 9 litrů na 100km se 15-tiletá audina nemusí stydět. Audi 80 byla koncipována jako rodinný vůz střední třídy určena spíše na delší cestování. Díky své spolehlivosti, odolnosti a kvalitnímu německému zpracování se stala velmi oblíbenou a několikrát zaznamenala i přední příčky v prodeji vozů a jako ojetina se k nám dovážela v hojném počtu a tudíž není výjimkou, že na ní v autobazaru narazíte.

Technické parametry

Motor:
Typ motoru: Zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1981
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 121 / 4500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.9 / 6.4 / 9.3
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / -
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 550
Rozměr pneu: 0
Vnější rozměry:
délka (mm): 4299
šířka (mm): 1698
výška (mm): 14291

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 20

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi 80 2.0i (66 kW), r.v. 1992


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.