Přeposlat Alfa Romeo 147 1.6 TS (77 kW), r.v. 2001

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Alfa Romeo 147 1.6 TS (77 kW), r.v. 2001

19.02.2007 | Miroslav Beneš | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Modelem 147 se italská automobilka Alfa Romeo snad již konečně dostala z problémů a dokázala vyvrátit negativní kritiky, které se snášely na její jméno.

Modelem 147 se italská automobilka Alfa Romeo snad již konečně dostala z problémů a dokázala vyvrátit negativní kritiky, které se snášely na její jméno. Mluvit o precizním a vždy originálním designu italských automobilek, a zvláště Alfy Romeo, by bylo asi nošením dříví do lesa. Ale jako černý stín s touto pověstí výborného designu se s Alfou Romeo již hodně dlouho pohyboval punc nekvalitního zpracování a špatné spolehlivosti vozů. S model 147 se však zdá se vše mění a Alfa Romeo se konečně může poměřovat i s takovými automobilkami jako je BMW a nebo Audi.

Alfa Romeo 147 1.6 TS (77 kW), r.v. 2001

Jak jsem již zmínil modely Alfy Romeo vždy dokázali upoutat svým neotřelým designem a nejinak je tomu i modelu 147. Pojďme se na něj tedy podívat. Ze předu nás jistě zaujme tvar masky chladiče připomínající trojúhelník a poté tvar světlometů. Maska chladiče je těsně zakomponována do předního nárazníku, se kterým utváří velmi dravý výraz celé přední části. Boční pohled prozradí tvary klasického třídveřového hatchbacku. Zaujmou nás jistě chromované kliky dveří a dále sportovní tvar zpětných zrcátek. Při pohledu ze zadu nás opět upoutají koncové svítilny velmi neotřelého designu a celkové provedení, které koresponduje s celým vozem a vytváří tak kompaktní sportovní vzhled celého vozu.

Alfa Romeo 147 1.6 TS (77 kW), r.v. 2001

Po nastoupení do alfy budeme jistě mile překvapeni. Výborné dílenské zpracování interiéru, kvalitní pogumované plasty, pohodlné sportovně laděné sedačky a vše na svém místě. To je výrazné zlepšení oproti předchozím modelům Alfy Romeo. Ale pěkně postupně. Palubní deska je přehledná. Tvoří ji dva velké kruhové ukazatele, které jsou umístěny odděleně a mezi nimi dva menší ukazatele společně s displayem palubního počítače.Všechny ovládací prvky jsou umístěny v dosahu řidiče a dobře se ovládají. Kvalitní sportovní sedadla už jsem též zmínil, tak jen doplním, že jsou výborným kompromisem mezi pohodlím na dlouhé cesty a zároveň nezklamou svým výborným bočním vedením při ostřejší jízdy. Slušná základní výbava modelu 147 (ABS, EBD, kompletní elektrická výbava, palubní PC, 6 airbagů, klimatizace) také přispívá k pohodlnému cestování v alfě. Jen nesmíte chtít vozit moc zavazadel, protože kufr má pouze podprůměrných 228 litrů. Motorizací tohoto vozu byla benzínová 1.6 TS s výkonem 77 kW při 5600 ot/min a maximálním kroutícím momentem 140 Nm při 4200 ot/min. Pro poměrně lehkou alfu je tento výkon myslím si dostatečný a nechá se s ním jezdit i poměrně dost svižně. Ale motor ochotně táhne už od nižších otáček, takže není nutné časté řazení. Ovšem ani vyšších otáček se nebojí a ochotně se vytáčí až do červeného pole. Průměrná spotřeba se pohybovala okolo 8 litrů na 100 km. Jediné mínus, které musím vozu udělit se týká převodovky. Řazení je poměrně nepřesné a některé rychlostní stupně se řadily velmi těžko. Navíc zpátečka šla často až přes zuby. Celkové jízdní vlastnosti už ale opět zaslouží pochvalu. Vůz se chová neutrálně i v extrémních situacích a vždy drží stopu.Dobré odladění podvozku, který byl nastaven o něco tvrději a patnáctipalcová litá kola s širšími pneumatikami dovolí opravdu až sportovní styl jízdy.

Alfa Romeo 147 1.6 TS (77 kW), r.v. 2001

Díky modelu 147 se Alfa Romeo vrací mezi nejlepší automobilky na trhu a může skutečně bojovat o čelní místa v prodejích osobních vozů v této kategorii. A to především díky neotřelému a emotivnímu designu, který nepostrádala nikdy. A nyní už také i díky kvalitnímu zpracování a dobrým jízdním vlastnostem a motorům.

Souhrn vlastností vozu

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 4200
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.3 / 8.1
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 520
Rozměr pneu: 195/60 R15
Vnější rozměry:
délka (mm): 4170
šířka (mm): 1729
výška (mm): 1442
rozvor (mm): 2546
rozchod vpředu (mm): 1518
rozchod vzadu (mm): 1502
Vnitřní rozměry:
podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 790
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
šířka vpředu (mm): 1460
šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 19

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Alfa Romeo 147 1.6 TS (77 kW), r.v. 2001


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.