Přeposlat Dacia Duster

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Dacia Duster

10.12.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rumunské automobilce Dacia se v poslední době celkem hodně daří a od té doby, co je pod taktovkou Renaultu, prodává jedno auto za druhým. Za to může hlavně velmi nízká pořizovací cena a slušná kvalita zpracování. Dacia dnes představila své první SUV.

Rumunské automobilce Dacia se v poslední době celkem hodně daří a od té doby, co je pod taktovkou Renaultu, prodává jedno auto za druhým. Za to může hlavně velmi nízká pořizovací cena a slušná kvalita zpracování. Dacia dnes představila své první SUV.

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia vyrábí automobily už od roku 1966 a poté, co ji v roce 1999 převzal Renault, se ji začalo opravdu dařit. Díky nízké ceně si její autmobily našly spoustu zákazníků a prodej se vyšplhal až na půl milionu vozů ročně. Dacia má továrny po celém světě a vyrábí například v Německu, Iránu, Rusku, Maroku nebo v Kolumbii. Co se týče její nabídky, můžete si pořídit model Logan v karosářských verzích sedan a kombi a také pětidveřový hatchback Sandero. K těmto vozům přibude brzy nové SUV s označením Duster. Po designové stránce se jedná o celkem povedený automobil, vypadá uhlazeně a také celkem elegantně. Na přední straně najdete masku chladiče s výrazným chromovaným dekorem, povedené světlomety a také zpevněný nárazník, který vypadá už na první pohled hezky bytelně. Zadní část se nám také celkem zamlouvala, je přehledná a dominují jí jednoduchá světla, plastový difuzor a příjemně nízko položená hrana zavazadlového prostoru, která značí pohodlný přístup. O interiéru se zatím neví takřka vůbec nic, ale určitě ho po stránce kvality zpracování nebudete moct porovnávat s prémiovými soupeři, jako jsou BMW X1 nebo Renault Koleos. Tento model je spíše konkurencí domácí Škody Yeti, proti které by měl být Duster větší a až o 12% lehčí. Podle prvních informací se bude jednat o klasický, pětimístný automobil.

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

Co se týče motorů, pohonné jednotky jsou zaměřeny spíše na úsporu paliva a nízkou produkci emisí, než na vysoký výkon a dynamickou jízdu. Samozřejmě můžete očekávat jak benzinové, tak naftové pohonné jednotky. Co se týče naftových motorů, najdete zde čtyřválec o zdvihovém objemu 1.5 litru, který bude dávat nejvyšší výkon 105 koní a tento motor pochází přímo od společnosti Renault, kde je známý už opravdu hodně dlouho a odvádí slušnou práci. Nejedná se sice o nejmodernější motor, ale pro potřeby Dusteru by se mohlo jednat o ideální pohonnou jednotku, protože kombinuje slušný výkon s nízkou spotřebou paliva a malou produkcí emisí CO2. K dispozici bude také verze naladěná na výkon 85 koní, která bude zaměřena hlavně na ekologii a úsporný provoz. Co se týče benzinových jednotek, najdete zde čtyřválec o zdvihovém objemu 1.6 litru, který dává nejvyšší výkon 110 koní. To také není nejhorší výkon, ale detaily o dynamice nebo maximální rychlosti zatím bohužel nebyly zveřejněny. Určitě ale nemůžeme očekávat, že se nebude jednat o automobil určený pro jízdu v náročném terénu, jeho teritoriem budou spíše okresky. Nicméně, nezpevněných cest se určitě nebudeme muset obávat a pro jízdu na chatu se bude jednat o ideální automobil. Prodej by měl začít na jaře roku 2010 a předběžná cena v Evropě se odhaduje na 15 tisíc Euro (asi 390 tisíc Kč).

Dacia Duster

Dacia Duster

Dacia Duster

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 25

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Dacia Duster


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.