Přeposlat Nissan Leaf

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Leaf

08.08.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilky se v poslední době předhánějí, která představí co možná nejekologičtější vozidlo. Všem by mohla vytřít zrak společnost Nissan, která představila o víkendu vůz s označením Leaf. Pojďme se podívat na první fotografie.

Automobilky se v poslední době předhánějí, která představí co možná nejekologičtější vozidlo. Všem by mohla vytřít zrak společnost Nissan, která představila o víkendu vůz s označením Leaf. Pojďme se podívat na první fotografie. ~i1~i4 Jedná se o první vozidlo této společnosti, které je plně poháněno elektrickými bateriemi a neprodukuje tak vůbec žádné emise CO2. V podobných automobilech vidí budoucnost většina společností a je dost možné, že za pár let se v nich budeme prohánět všichni. Zásoby ropy se totiž velmi rychle krátí a alternativní pohon je prostě nutnost a ne až tak vzdálená budoucnost. Tento model zvládne na plné nabití baterií ujet až 160 km což je víc, než většina řidičů na jeden zátah potřebuje. Podle Nissanu bysme se mohli tohoto modelu dočkat už v roce 2010 a to je dřív, než u většiny podobných, plně elektrických vozů. Cena je samozřejmě zatím neznámá, na tu je ještě času dost, ale podle prvních odhadů by se mohla pohybovat okolo 20 tisíc Liber (asi 600 tisíc Kč), což je za ušetření planety a přírodních zdrojů celkem zanedbatelné ocenění. Výkony jsou překvapivě dobré, díky bateriím lithium-ion a elektromotoru tento model dosahuje výkonu okolo 90 kw (asi 122 koní), přičemž motor samotný dává zhruba 80 kw (asi 108 koní). Elektromotor má výhodu hlavně v plynulém zátahu v celém spektru otáček a k dispozici budete mít kroutící moment až 281 Nm. ~i2~i5 Další, velmi zajímavá věc, je opravdu rychlé nabíjení baterie. Zhruba 80% kapacity zvládnete nabít už za 30 minut, ale musíte použít speciální nabíječku od Nissanu. Pokud budete nabíjet doma ze standardní zásuvky, plného nabití se dočkáte zhruba po osmi hodinách. Konstrukčně se jedná o hatchback a nutno podotknout, že celkem povedený. Design se nám opravdu zamlouval - na to, že se jedná o elektromobil, je Leaf příjemně dynamický a vypadá hodně moderně. Vozu také slušela bledě modrá metalíza. Na přední straně nás zaujala usměvavá maska chladiče a kapkovité světlomety. Zadní části dominují hlavně bumerangovité a velmi tenké světlomety, difuzor a celkem velký spoiler. Interiér nás zaujal hlavně svým moderním vzhledem a kvalitním zpracováním. Modré podsvícení digitální palubní desky vypadá opravdu dobře a interiéru přidává na futuristickém vzhledu. Barevně byl na tom interiér celkově velmi dobře, kombinace světlého čalounění a černo-modré palubní desky je mladistvá a veselá. O prostornosti se zatím nic neví, ale měli byste tu najít zhruba tolik místa, jako v hatchbacku nižší střední třídy. Jak už jsme se zmínili, prodej by mohl začít již v roce 2010, a to v Japonsku, Evropě a Americe. ~i3~i6

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Leaf


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.