Přeposlat Volkswagen Concept BlueSport

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Concept BlueSport

13.01.2009 | Tisková zpráva - Volkswagen | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Volkswagen začíná nový rok představením automobilového snu – cenově dostupného, neobvykle hospodárného a maximálně agilního roadsteru s uprostřed umístěným motorem.

Volkswagen začíná nový rok představením automobilového snu – cenově dostupného, neobvykle hospodárného a maximálně agilního roadsteru s uprostřed umístěným motorem. Jeho název: Concept BlueSport. Status: koncept. Dynamika: stoprocentní. Spotřeba paliva: v kombinovaném režimu EU 4,3 l/100 km; to je méně než jakýkoli jiný sportovní vůz. Zacílení: nefalšovaný roadster s nízkými emisemi CO2 (113 g/km), jehož řízení je skutečným zážitkem na každém kilometru. Světová premiéra: 11. ledna 2009 v Detroitu, stát Michigan, USA. Concept BlueSport: nejvyšší rychlost 226 km/h, kombinovaná spotřeba pouze 4,3 l/100 km Made in Germany: koncept ztělesňující moderní konstrukci automobilu Volkswagen pro vývoj Conceptu BlueSport definoval dva základní cíle: maximální potěšení z jízdy a minimální spotřeba paliva. Výsledkem je nekompromisní sportovní vůz s motorem uprostřed, který se vyznačuje nízkou hmotností a maximální svižností. Ačkoli má Concept BlueSport nejtužší karoserii ve své třídě, váží necelých 1200 kg. Výsledek? Více než působivé jízdní výkony v každé situaci, maximální hospodárnost a nepatrné emise. Nízké hmotnosti bylo dosaženo důslednou aplikací všech metod lehké konstrukce. Plátěná skládací střecha je například nejlehčí ve své třídě a váží pouhých 27 kg, kapota a výklopná víka jsou z hliníku. Nemalou roli hrají také kompaktní rozměry: Concept BlueSport má rozvor 2,43 m a jeho karoserie je dlouhá 3,99 m, široká 1,75 m a vysoká 1,26 m. Za dvěma sportovními sedadly Conceptu BlueSport mohou být uloženy výhradně technicky vyspělé přeplňované motory TDI a TSI, které jsou zárukou neobvyklé kombinace dynamiky a hospodárnosti. V případě verze Conceptu BlueSport představované nyní v USA se jedná o vznětový motor Clean Diesel, který poskytuje nejvyšší výkon 132 kW/180 k a je vybaven přímým vstřikováním common rail a zásobníkovým katalyzátorem na NOx. Již při velmi nízkých otáčkách 1750 min-1 nabízí tento dvoulitrový turbodiesel maximální točivý moment ve výši 350 N.m., takže se jeho reakce po sešlápnutí plynového pedálu vyrovná šestiválcovému zážehovému motoru o výkonu přibližně 300 koní! Výkon motoru přenáší na zadní kola šestistupňová dvouspojková převodovka DSG - nejhospodárnější a nejagilnější typ převodovky na světě. Concept BlueSport vyrazí z klidu na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 226 km/h. Navzdory fascinujícím výkonům sportovního vozu zůstává na palubě zachována úctyhodná úroveň praktičnosti pro každodenní provoz. Concept BlueSport má pod přední kapotou zavazadlový prostor o objemu 112 litrů a vzadu je k dispozici dalších 70 litrů, což bohatě stačí na cestu do zaměstnání nebo na prodloužený víkend ve dvou. U sportovního vozu je působivý také dojezd na jednu nádrž, která má objem 50 litrů. S kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km tak lze na jedno tankování teoreticky ujet více než 1150 kilometrů. Pozitivní vliv na hospodárnost mají dvě technologie, které se v Conceptu BlueSport aktivují v tzv. režimu Eco: automatický systém start-stop a rekuperace kinetické energie. Automatické vypínání a spouštění motoru se uplatní nejčastěji v hustém městském provozu, kde může ušetřit až 0,2 l paliva na 100 km. Rekuperace kinetické energie také šetří palivo a umožňuje při brzdění přeměnu části kinetické energie na elektrickou energii, kterou se dobíjí akumulátor. Koncepce roadsteru Concept BlueSport s motorem uprostřed zaručuje optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 45:55 %, které v kombinaci s vyspělým zavěšením kol na vzpěrách McPherson vpředu a víceprvkových závěsech vzadu umožňuje při dynamické jízdě příkladné chování sportovního vozu. Svůj podíl na tom mají rovněž desetipaprsková litá kola obutá do pneumatik 235/35 ZR19 (vpředu) a 245/35 ZR19 (vzadu), která kompletně vyplňují podběhy kol, a tím vytvářejí dojem supersportovního vozu. ~i2 Toto jsou klíčové parametry inovované klasické filozofie konstrukce evropského sportovního vozu. Concept BlueSport se vyvíjí v automobil, jehož řízení přináší řidiči maximální potěšení a který je současně jednoznačným krokem k dlouhodobě udržitelné mobilitě. Pokud bude zahájena sériová výroba Conceptu BlueSport, mohl by tento krok přinést renesanci kompaktního roadsteru. Další skutečností je, že se koncept pohybuje stejně suverénně v městském prostředí, jakož na silnicích plných zatáček, a hravě zvládne i dlouhé jízdy po dálnici. ~i1

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Concept BlueSport


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.