Přeposlat Renault Kangoo Be Bob: První jízdní dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Kangoo Be Bob: První jízdní dojmy

28.03.2009 | Tisková zpráva - Renault | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vypadá možná jako hračka pro děti do tří let, ale ve skutečnosti jde o další netradiční rozšíření portfolia značky známé jako Créateur d'automobiles.

Vypadá možná jako hračka pro děti do tří let, ale ve skutečnosti jde o další netradiční rozšíření portfolia značky známé jako Créateur d'automobiles. ~i1 Kangoo Be Bop, tedy upravenou a poněkud zkrácenou variantu klasického Kangoo, jsme vám po faktické stránce již detailně představili ve článku Renault Kangoo Be Bop: první fotografie a informace. Jak se „baby“ Kangoo chová v reálu jsme zkoušeli na okresních silnicích v okolí Bordeaux, kde se měl junior mezi spícími keři vinné révy náležitě předvést. Be Chic! Nejprve ale první statické dojmy z tohoto auta. Díky zkrácení vozu o 342 mm a zvětšení světlé výšky o dva centimetry na 215 mm se Be Bop může pochlubit mírně rošťáckým vzhledem, který tak nějak samovolně v lidech vzbuzuje pozitivní emoce. Trochu jsme se báli, aby Be Bop nevypadal na živo spíše jako komixová karikatura většího Kangoo, opak je naštěstí pravdou. Be Bopu to neobyčejně sluší a to i zásluhou neotřelých barevných laků. Jejich použití ostatně zvěstoval už koncept, představený před dvěma lety v Ženevě. Model je ve francouzském Maubeuge vyráběn ve dvou variantách: Chic a Fun. Obě verze spojuje šedou metalízou lakovaná kapota, část předního nárazníku, mřížka chladiče, vnější zpětná zrcátka či panel třetích dveří. Na zbytek karoserie může být nanesena buď černá METAL, červená PAVOT (pro variantu Be Chic!) nebo oranžová ETINCELLE či bílá GLACIER pro verzi Fun. Prvně jmenovaná verze se pyšní interiérem v kombinaci červeno-černého čalounění a černo-šedé palubní desky. To verze Fun své pasažéry přivítá stříbrno-modro-oranžovým čalouněním, modrou palubní deskou a bílým podkladem přístrojů. Zajímavé je, že verze s modrou palubní deskou ji neměli měkčenou, zatímco šedé palubky již byly z klasického měkčeného plastu. V interiéru je spousta místa, pocitu vzdušnosti napomáhá i velmi velkorysé prosklení o celkové ploše 3,9 m2. Tak jako velké Kangoo, i menší Be Bop se může pochlubit objemnými odkládacími prostory o celkové velikosti 45 (!) litrů. Pozice za pouze výškově nastavitelným volantem je stejná jako ve větším Kangoo, čili vysloveně cestovní. Opravdu velké překvapení nás ovšem čekalo na zadních sedadlech. Ta jsou totiž, oproti sedadlům předním, vyvýšena o 9 centimetrů. Toto suché konstatování se v reálu ukazuje jako fantastický nápad, protože cestující tak má vpravdě panoramatický výhled kolem dokola celého vozu. Trochu nám vzadu vadila malá vzdálenost mezi podlahou a hranou sedáku, pro děti to ale naopak bude pozice ideální. Vnitřní šířka v oblasti loktů je na zadních sedadlech v této třídě bezkonkurenční – lokty totiž mají pasažéři díky vyvýšení sedadel položeny přímo ve výduti pro zadní okno. To ovšem ještě není zdaleka poslední trumf Be Bopu! ~i2 Díky odklopitelné části střechy a stahovacímu oknu třetích dveří si totiž cestující vzadu mohou dosyta užívat nebe nad hlavou a větru ve vlasech. Ovládání je mechanické a poměrně snadné, takže v případě nutnosti lze z Be Bopu „landaulet“ vytvořit i za jízdy. Velmi příjemná byla ale jen jízda se staženým zadním oknem – do interiéru tak mohl za jízdy proudit čerstvý vzduch, aniž by byla posádka rušena velkým aerodynamickým hlukem. Be (Auto)Fun! Jak ale asi tušíte, tento vůz není právě tím nejideálnějším prostředkem pro užívání rychlé jízdy po kvalitních klikatých silničkách mezi vinicemi. Podvozek velmi dobře žehlí nerovnosti, několik větších děr za sebou jej ale umí docela nepěkně rozhodit. Náklony karoserie i gumové řízení bez odezvy zdědil Be Bop po větším Kangoo, takže v rychleji projížděné zatáčce prakticky nemáte od předních kol žádné informace. To je hodně limitující prvek, protože zatáčet se malému Be Bopu opravdu chce (rozvor byl oproti klasickému Kangoo zkrácen o 384 milimetrů), vy z toho ale nemáte žádnou radost. Řazení je naproti tomu velmi dobré, s příjemnými odpory a dostatečnou přesností. Renault Kangoo Be Bop Motor 1,6 16V 1,5 dCi Zdvihový objem [cm³] 1598 1639 Válce/ventily 4/4 4/2 Nejvyšší výkon [kW při ot/min] 78/5750 78/4000 Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ] 148/3750 240/2000 Max. rychlost [km/h] 170 169 Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 12,3 Průměrná spotřeba [l/100 km] 7,7 5,4 Emise CO2 [g/km] 186 142 Pohotovostní hmotnost [kg] 1360 1393 Palivová nádrž [l] 60 60 Pro Be Bop jsou v nabídce pouze dva nejsilnější čtyřválce z nabídky Renaultu Kangoo, tedy vznětový 1,5 dCi a zážehový 1,6 16V o shodném nejvyšším výkonu 78 kW. Ty vozu o hmotnosti 1360 (resp. 1393 kg v případě dieselu) kilogramů udělují v nižších rychlostech slušnou dynamiku, na dálnici jim ale díky velkému čelnímu odporu rychle dochází dech. Pohodová cestovní rychlost tak, i s přihlédnutím k akustické pohodě na palubě, neleží na hranici našeho dálničního limitu, ale spíše 10 až 20 km/h pod ním. Dobrou zprávou je, že oba motory umí být i velmi úsporné, při našem krátkém testu se hodnoty udávané palubním počítačem příliš nelišily od výrobcem udávaných kombinovaných spotřeb. Co nám náladu opravdu vylepšilo byl příjezd do města, patrně budoucího teritoria většiny Be Bopů. Manévrování s vozem je díky skvělému výhledu, velkým zpětným zrcátkům a malým vnějším rozměrům opravdu výborné. A když náhodou přejedete odbočku nevadí, Be Bop potřebuje jen 9,65 metru širokou komunikaci na to, aby se plynule otočili (bez ruční brzdy, pochopitelně). Pro srovnání, Twingo na to samé potřebuje šířku 9,85 m. Be Practical and Successful! Díky opravdu bohaté základní výbavě (nechybí již zmíněný dvoutónový metalický lak, klimatizace, tempomat či kola z lehkých slitin) se konečná cena pravděpodobně vyšroubuje poněkud výše, tvůrci modelu jej ale staví do pozice spíše stylového vozu. I přesto se Be Bop může pochlubit velmi dobrými užitnými vlastnostmi. Tak například zavazadlový prostor o velikosti 174 až 214 litrů (podle aktuální pozice zadních posuvných sedadel) se po vyjmutí druhé řady sedaček zvětší na 1462 litrů, což rozhodně není zanedbatelná hodnota. Výborný přístup do zavazadelníku umožňují jednokřídlé třetí dveře, které je možno otevřít až v úhlu 85 stupňů. Pro lehčí manipulaci ve stísněných prostorech je přítomna mezipoloha ve 32,5 stupních. Díky stahovatelnému zadnímu sklu navíc můžete malé předměty do kufru umístit bez otevření dveří. Celkově tak Kangoo Be Bop dostává velmi kladné hodnocení, protože pokud odhlédneme od nepříliš přesvědčivých vlastností při svižnějším stylu jízdy, má jen samá pozitiva. Vlastně je celý tak nějak optimisticky naladěný. Nezbývá než s napětím očekávat českou cenu, která může i emotivně orientovanou klientelu v českém prostředí odradit. Cenovky modelů uvedených v poslední době na český trh ale potvrzují, že Renault chce i s moderními produkty zůstat mezi cenově atraktivními značkami. Uvedení modelu Kangoo Be Bop na trh by mělo přijít během následujících měsíců.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Kangoo Be Bob: První jízdní dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.