Přeposlat MODELOVÉ ŘADY CITROËN BERLINGO A C4 PICASSO: VÝVOJ VE SHODĚ S KREATIVNÍ TECHNOLOGIÍ

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MODELOVÉ ŘADY CITROËN BERLINGO A C4 PICASSO: VÝVOJ VE SHODĚ S KREATIVNÍ TECHNOLOGIÍ

24.05.2009 | Tisková zpráva - Citroën | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

U MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso a u multifunkčního Berlinga (typu "ludospace") se objevují technologické novinky.

U MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso a u multifunkčního Berlinga (typu "ludospace") se objevují technologické novinky. U vozů C4 Picasso a Grand C4 Picasso jde o inteligentní protiprokluzový systém ITC (Intelligent Traction Control), který se původně montoval do všech vozů s mechanickou převodovkou. Berlingo ve verzi XTR s naftovým motorem HDi je nabízeno za příplatek se systémem Grip Control, zajišťujícím díky řízenému prokluzu předních kol lepší průjezdnost různými typy povrchů. Tato technologie ještě posiluje bojovnou povahu vozu Berlingo. U Berlinga se také objevuje motor HDi 92 s filtrem pevných částic. Tento nováček v nabídce snižuje spotřebu paliva na 5,3 l/100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 omezuje na 140 g/km. C4 PICASSO: INTELIGENTNÍ PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM (ITC) K DISPOZICI U RŮZNÝCH VERZÍ Po voze C5 je na řadě C4 Picasso a Grand C4 Picassso. Všechny vozy vybavené mechanickou převodovkou jsou nyní nabízeny s výbavou ITC. Tuto bezpečnostní výbavu zákazník dostává bez příplatku. Na zasněžených a zledovatělých silnicích tento systém značným způsobem zlepšuje trakci. Inteligentní protiprokluzový systém výrazně posouvá hranice tradičního protiprokluzového systému a řidiči umožní jízdu ve valné většině situací. Rodina vozů C4 Picasso s touto výbavou umožňuje snadnou a bezpečnou jízdu bez jakékoliv zvláštní instruktáže. GRIP CONTROL U MODELU BERLINGO: V POHODĚ NA KAŽDÉM POVRCHU Po vozech C5 a C4 Picasso, které jsou nabízeny s inteligentním protiprokluzovým systémem ITC, přichází Berlingo, za příplatek vybavené novou generací vylepšeného protiprokluzového systému s názvem Grip Control, který se obzvlášť hodí k jeho bojovné povaze. Systém ITC kontroluje a upravuje prokluzování hnacích kol na zasněžených a namrzlých silnicích. Toto zařízení je zcela dostatečné a plně vyhovující vzhledem k tomu, k čemu majitelé tyto vozy používají a co od nich očekávají. Pro Berlingo, které má bojovnější povahu, je ideální systém, který umožní regulovat prokluzování na různých typech terénu nebo "off-road". Grip Control bude nabízen za příplatek u verzí HDi 92 XTR a HDi 110 FAP XTR. Tyto vozy jsou kromě funkce Grip Control vybaveny i elektronickým stabilizačním systémem ESP a pneumatikami Michelin® Latitude Tour M+S (Mud & Snow) 205/65 R 15, které představují nejlepší kompromis využitelný na všech typech povrchů včetně sněhu, kde mohou nahradit zimní pneumatiky. Grip Control je nabízen za 600 € včetně DPH. Tuto příplatkovou výbavu nabízí i užitkové verze HDi 75 a HDi 92. Grip control je vylepšený protiprokluzový systém zabudovaný do počítače ESP. Řídí pohyblivost předních kol a disponuje několika režimy, které se mohou přizpůsobit danému terénu. Nabízí pět uživatelských režimů. Řidič si je vybírá pomocí ovládacího kolečka (přepínač režimů) na palubní desce: Režim „Standard“ Jde o režim, určený pro obvyklé podmínky. Umožňuje omezené prokluzování předních kol a chová se jako tradiční protiprokluzový systém ASR. Režim „Sníh“ Tento režim je podobný funkci systému ITC u vozu C5 a rodiny vozů C4 Picasso. Řídí rozjezd a jízdu na zasněženém povrchu, kdy optimalizuje prokluzování hnaných kol, nebo dokonce působí jinak na pravé a levé kolo. Na rozdíl od systému u vozů C5 a C4 Picasso se tento režim automaticky vypne po dosažení rychlosti 50 km/hod. Režim „Terén“ Tento režim řidič volí na zabláceném povrchu, na nezpevněných cestách, na mokré trávě. Umožňuje prokluz jen jednoho hnaného kola, u kterého se zvýší přilnavost, zatímco druhé kolo je řízeno tak, aby uvolnilo co největší část točivého momentu. V tom případě je pak možné veškerý točivý moment přenést na jediné hnané kolo, což není možné u diferenciálu s omezeným prokluzem. Prokluzování je pak optimalizováno tak, aby se zajistilo co nejvyšší možné zrychlení. Tento režim automaticky vypne po dosažení rychlosti 80 km/hod. Režim „Písek“ V tomto případě systém povolí jen lehký prokluz na obou předních kolech stejně, aby se umožnila jízda vpřed a snížilo se riziko zapadnutí do písku. Režim „ESP vypnuto“ Režim „ESP vypnuto“ vypne podpůrné prvky řízení, které řídí počítač ESP: kontrolu směru jízdy a protiprokluzování. Stejně jako u ostatních modelů značky se systém automaticky opět znovu zapne při rychlosti nad 50 km/hod. MOTOR HDi 92 FAP U VOZU BERLINGO: PRIORITOU JE ÚSPORNOST A SNÍŽENÍ EMISÍ CO2 Použití filtru pevných částic u motoru HDi 92 nového Berlinga je spojeno s několika novinkami, díky kterým vůz vykazuje citelně lepší výsledky z hlediska spotřeby a emisí CO2. Toho bylo dosaženo cestou optimalizace aerodynamických výkonů a využití řidšího motorového oleje. Spotřeba ve smíšeném režimu je 5,3 litru / 100 km, emise CO2 dosahují 140 g/km. Ostatní výkonnostní hodnoty (zrychlení a akcelerační pružnost) se nezměnily. Tato nová nabídka je na francouzském trhu k dispozici u pětidveřových verzí vozů Multispace, XTR, Multispace Pack a u speciální série Collection. Ceny jsou od 18 850 € u verze Multispace po 21 700 € u verze Multispace Pack.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MODELOVÉ ŘADY CITROËN BERLINGO A C4 PICASSO: VÝVOJ VE SHODĚ S KREATIVNÍ TECHNOLOGIÍ


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.