Přeposlat Opel Insignia OPC Sports Tourer

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Opel Insignia OPC Sports Tourer

12.06.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Opel a její britská odnož Vauxhall představily další z rodinky svých ostrých automobilů, a sice model Insignia OPC / VXR v karosářské verzi kombi. Tím se nabídka ostrých Insignií uzavírá.

Automobilka Opel a její britská odnož Vauxhall představily další z rodinky svých ostrých automobilů, a sice model Insignia OPC / VXR v karosářské verzi kombi. Tím se nabídka ostrých Insignií uzavírá a toto kombi bude zaměřeno hlavně na prakticky smýšlející řidiče, kteří se ale nechtějí připravit o sportovní zážitky za volantem.

Opel Insignia OPC Sports Tourer

Sedan Insignia OPC byl představen před nedávnem a vzbudil celkem velkou pozornost. Jedná se o jeden z nejvýkonnějších automobilů ve své třídě a řadí se hned vedle VW Passatu R36, překonává i Mazdu 6 MPS a blíží se až k BMW M3 nebo Audi S4. Po designové stránce se nám karosářská verze kombi líbila o trochu více než sedan. Oba jsou velmi povedené, ale kombi podle nás vyzařuje větší charizma a svůj výkonnostní potenciál dává také pořádně najevo. Nejvíce asi prostřednictvím zadní části, které dominuje dvojitá koncovka výfuku lichoběžníkového tvaru a difuzor. Koncovka výfuku má jinou barvu než karoserie, což vypadá velmi dobře a výrazně. Stejnou barvou jsou orámovány i přední výdechy vzduchu, které se nacházejí pod světlomety. Při pohledu z boku vynikne svažující se zadní část, která Insignii dodává sportovní vzhled a naprosto úžasná litá kola, pod kterými se krčí velké kotouče brzd. Přední kotoučové brzdy jsou odvětrávané, což zvyšuje jejich výkonnost a odolnost a nutno dodat, že brzdy pocházejí od věhlasné společnosti Brembo. Ve standardní výbavě dostanete 19ti palcová litá kola, za příplatek si budete moct dopřát kola 20ti palcová. Jak už jsme se zmínili, tento model je určen pro ty, co si chtějí za volantem užít zábavu, ale zároveň potřebují prostorný a praktický vůz. Zavazadlový prostor má objem 540 litrů a po sklopení sedaček naroste na 1530 litrů.

Opel Insignia OPC Sports Tourer

Opel Insignia OPC Sports Tourer

Interiér se celkem povedl, po ergonomické stránce jsme neměli vůbec žádné výhrady a použité materiály jsou velmi kvalitní. Celkové dílenské zpracování je na vysoké úrovni a řadí se určitě na vrchol této kategorie vozů, interiéru dominuje trojramenný volant a tlustým věncem, který perfektně padne do ruky a díky koženému obšití je i příjemný na dotek. V celém interiéru najdete znaky OPC / VXR a v přední části jsou umístěny úžasné sportovní sedačky Recaro s výrazným bočním vedením, což vám při ostrém průjezdu zatáček určitě přijde vhod. Pod kapotou najdete přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2.8 litru, který produkuje nejvyšší výkon 325 koní, což je určitě úctyhodné stádo. Vozu to stačí na zrychlení z 0-100 km/h za rovných 6 s (o 0.2s víc, než potřebuje k dosažení této rychlosti sedan) a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Díky adaptivnímu pohonu všech kol 4x4 budete mít vždy dostatek přilnavosti a Insignia OPC je také vybavena novým odpružením HiPerStrut (podobný systém s označením RevoKnuckle požívá Ford Focus RS). Proti standardnímu kombíku je podvozek snížený o 10 mm, což zaručuje menší náklony karoserie v zatáčkách a větší jistotu při ostré jízdě. Výkon je na poháněné nápravy přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, která je velmi přesná a vhodně odstupňovaná.

Opel Insignia OPC Sports Tourer

~i6 Opel Insignia OPC Sports Tourer zatím vypadá velmi zajímavě a určitě se bude jednat o jeden z nejultimativnějších vozů ve své třídě. Prodej by měl začít v průběhu podzimu tohoto roku a cena by se podle prvních informací měla vejít do 1 mil Kč.

Opel Insignia OPC Sports Tourer

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Opel Insignia OPC Sports Tourer


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.