Přeposlat Audi TT RS a TT Roadster RS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi TT RS a TT Roadster RS

25.02.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi dnes zveřenilo první oficiální fotografie dlouho očekávaného kupé TT RS, a to v karosářské verzi kupé i kupé kabrio. Plánované představení veřejnosti proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě, takže se pojďme podívat na předběžné informace.

Audi dnes zveřenilo první oficiální fotografie dlouho očekávaného kupé TT RS, a to v karosářské verzi kupé i kupé kabrio. Plánované představení veřejnosti proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě, takže se pojďme podívat na předběžné informace.

Audi TT RS a TT Roadster RS

Audi TT bylo jedno z nejprodávanějších sportovních automobilů značky a i když se předchozí verze nevyznačovala zrovna neprůstřelnou spolehlivostí a často se vyskytovaly problémy s přeplňovanými motory 1.8 turbo, prodejní čísla byla velmi dobrá. To nový model je na tom v tomto ohledu o poznání lépe. Paleta motorů je velmi moderní a mezi nejprodávanější právem patří čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 200 koní. Ten nabízí skvělou dynamiku a celkem přijatelnou spotřebu. Někomu je ale 200 koní málo a Audi vyslyšelo přání svých fanoušků a postavilo ultimátní TT RS. Po designové stránce ho od běžného modelu rozeznáte určitě na první pohled. Verze TT RS je vybavena jinou přední maskou a na zadní straně je obrovská dvojitá koncovka výfuku a přítlačné křídlo, které se stará o stabilitu ve vysokých rychlostech. Na přední i zadní straně dále najdete logo RS, takže se standartním modelem si ho určitě nespletete. Karosářská verze kupé kabrio bude vybavena pevnou stahovací střechou a v provedení RS jí to vyloženě sluší. Vzhledu hodně pomohla i výrazná modrá barva a se staženou střechou se jedná o jeden z nejpřitažlivějších kabrioletů na trhu. O interiéru se toho zatím moc neví, ale měl by být až na pár drobností stejný jako u standartní verze. Takže očekávejte skvělou kvalitu zpracování, dobrou ergonomiku a stylový trojramenný volant se zploštěnou spodní částí.

Audi TT RS a TT Roadster RS

Největší překvapení se událo pod kapotou tohoto vozu. O pohon se bude starat přeplňovaný benzinový pětiválec o zdvihovém objemu 2.5 litru, který bude dávat nejvyšší výkon 300 koní. To by mělo stačit na zrychlení z 0-100 km/h za zhruba 5 vteřin a maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Největší výhoda tohoto motoru jsou rozsáhlé možnosti úprav. Za celkem slušné náklady z něho půjde vymáčknout o poznání víc koní, což ocení hlavně tuneři. Jak už bývá u modelů RS zvykem, i tady bude výkon přenášen na silnici prostřednictvím všech kol. Přední náprava by se s takovým výkonem prala jen velmi ztěžka. K dispozici bude pravědpodobně šestistupňová manuální převodovka a sedmistupňová automatika s možností řazení pádly pod volantem. O jízdních vlastnostech zatím nepadlo ani slovo, ale už standartní TT je v tomto ohledu velmi propracované auto, takže velké změny se neočekávají. Podvozek bude pravděpodobně o něco málo přitvrzen a o stabilitu i ve vysokých rychlostech se bude kromě přítlačného křídla starat taky zadní difuzor. Bohužel, víc informací zatím není známo a tak si na ně budeme muset počkat až do příštího týdne. Předběžné datum prodeje se odhaduje na léto tohoto roku a cena se bude pohybovat okolo 40 tisíc liber (asi 1.2 mil kč). Ocenění pro Českou Republiku zatím není známé.

Audi TT RS a TT Roadster RS

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi TT RS a TT Roadster RS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.