Přeposlat Honda Civic Type R 2009

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic Type R 2009

29.01.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Hothatch Hondu Civic Type-R máme opravdu velmi rádi. Až doposud měl ale tento automobil jednu nevýhodu, která se týkala pouze evropského trhu. Ta ale byla pro modelový rok 2009 odstraněna, takže se pojďme podívat na silniční test ,,nové" Hondy Civic.

Hothatch Hondu Civic Type-R máme opravdu velmi rádi. Až doposud měl ale tento automobil jednu nevýhodu, která se týkala pouze evropského trhu. Ta ale byla pro modelový rok 2009 odstraněna, takže se pojďme podívat na silniční test ,,nové" Hondy Civic Type-R.

Honda Civic Type R 2009

Ona zmiňovaná nevýhoda Civicu na evropském trhu byla barva. Všechny kultovní a rychlé Hondy (NSX, Integra Type-R) se od začátku 90tých let prodávaly hlavně v ikonické bílé barvě, která tak trochu připomínala slonovinu. A právě tato barva v nabídce automobilky na evropském trhu až doposud chyběla, mohli jste si vybrat pouze z černé, červené, stříbrné a divné bronzové, kterou si na takový automobil nikdo soudný snad ani objednat nemůže. Ale tato zdánlivá banalita byla odstraněna a k dnešnímu testu se dostavil úžasný hatchback ve stylové bílé barvě. Po designové stránce se jedná o klasický Type-R, taže očekávejte trochu výstřední vzhled normálního Civicu, doplněný o velká litá kola a logo R na zadní straně a na masce chladiče. Přední část Hondy je velmi pohledná, vyzařuje agresi a chuť závodit, ale zadní část je o poznání usedlejší a určitě se nebude líbil každému, tohle auto je všechno, jen ne mainstream. Interiér je takřka stejný jako u klasické verze, vypadá na první pohled velmi moderně, možná by se dalo říct až futuristicky, ale to mu vůbec neubírá na funkčnosti a jednoduché ovladatelnosti. Trojramenný volant prošitý červenou nití skvěle padne do ruky, stejně tak jako hlavice řadicí páky. Samozřejmě i v interiéru najdete logo R napovídající vám, že sedíte v opravdu rychlém automobilu. Vzadu je pro pasažéry místa tak akorát, ale dlouhé cestování bysme vám tam určitě nedoporučovali.

Honda Civic Type R 2009

Honda Civic Type R 2009

U hothatche je velmi důležitý motor. Můžete mít přeplňovanou bestii s výkonem klidně 250 koní, ale původní smysl těchto automobilů je v atmosférickém motoru, který miluje vysoké otáčky. A přesně to Honda Civic Type-R splňuje. Pod kapotou prská vysokootáčkový čtyřválec o zdvihovém objemu 1998cc s rozvodem DOHC, který dává nejvyšší výkon 200 koní při 7800 ot/min a 193 Nm při 5600 ot/min. Aby jste si jízdu s tímto motorem užili, musíte ho točit, točit a točit. Turbomotor je určitě na běžné ježdění příjemnější, výkon máte totiž k dispozic takřka od volnoběhu. Atmosféricky plněný motor je ve spodních otáčkách trochu líný, ale jakmile se dostanete do středu otáčkoměru, zátah se výrazně zlepší a to, co předvádí v nejvyšším patře otáček strčí hravě jakýkoliv turbomotor do kapsy. Zvuková kulisa je taky úžasná a pohonné jednotky z konkurenčncíh hothatchů, jako například 2.0 TFSI z Golfu V GTI se v tomto ohledu vůbec nechytají. Jekot vytočeného motoru by se dal přirovnat k motorové pile. Jízdní výkony na silnici není třeba moc komentovat, zrychlení 0-100 km/h proběhne za 6.6s a maximální rychlost činí 235 km/h. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím fantastické šestistupňové převodovky, která je doslova hodinářsky přesná. Pokud si ale budete chtít jízdu pořádně užít, budete se muset vydat na silnici s perfektně hladkým povrchem, podvozek vám totiž nic neodpustí a kvůli tvrdému nastavení není schopný účinně filtrovat nerovnosti. Ve městě budete trpět, ale na kvalitní silnici zažijete svezení, které v současnosti nabídne jen málokterý hothatch.

Honda Civic Type R 2009

Honda Civic Type R 2009

Honda Civic Type-R se konečně nabízí v bílé barvě, což je určitě pro vyznavače a obdivovatele rychlých Hond dobrá zpráva. Jinak je Type-R pořád tím stejným autem, jakým vždy byl. Jedná se o nekompromisní hothatch, který je vyloženě zaměřen na řidiče a na jeho zážitky za volantem. Ke spolujezdcům je trochu bezohledný kvůli tvrdému odpružení, ale cesta s rodinou k babičce stejně nepatří mezi hlavní poslání tohoto vozu. Tím je radost z jízdy, a to zvládne naprosto dokonale.

Honda Civic Type R 2009

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 9

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Civic Type R 2009


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.