Přeposlat Jaguar XF diesel

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar XF diesel

31.12.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská automobilka Jaguar dnes představila zatím svůj nejsilnější dieselový motor, který se bude nabízet v modelu XF. Jedná se o odpověď a přímou konkurenci pro superdiesel od BMW s označením 35d, který je jeden z nejlepších dieselů na trhu.

Britská automobilka Jaguar dnes představila zatím svůj nejsilnější dieselový motor, který se bude nabízet v modelu XF. Jedná se o odpověď a přímou konkurenci pro superdiesel od BMW s označením 35d, který je jeden z nejlepších dieselů na trhu.

Jaguar XF diesel

Bude se jednat o nejrychlejší dieselový Jaugar všech dob a není se čemu divit, současný naftový motor 2.7 V6 sice špatný není, ale na nějaké závodění stavěný určitě není. Po designové stránce se bude jednat o klasický Jaguar XF, který se nám velmi líbí a pokud je doplněn velkými koly a zatmavenými skly, jedná se o velmi hezký vůz, který kombinuje sportovní i vznešené prvky. Interiér je velmi kvalitní, použité materiály jsou špičkové a po ergonomické stránce jsme taky žádné výhrady. Nový dieselový motor bude mít šest válců, zdvihový objem 3 litry a bude dopován pomocí dvojice sekvenčních turbodmychadel, které se postarají o drtivý zátah v celém spektru otáček. Bude k dispozici taky ve dvou výkonnostních variantách, přičemž ta silnější bude mít klasické označení S. Pojďme se podívat na oficiální technické informace o tomto zajímavém motoru.

Jaguar XF diesel

Jaguar XF diesel

Jak jsme již zmínili, motor bude vybaven dvojicí turbodmychadel, ale většinu práce odvede jenom jedno turbo. Větší turbodmychadlo sepne pouze nad 2800 ot/min, aby zajistilo zátah až do nejvyšších pater otáčkoměru, kam se většina dieselových motorů nikdy nepodívá. Motor navíc běží velmi měkce a vyrovnaně, a to hlavně díky použití přímého vstřikování common-rail třetí generace a piezo vstřikovačů paliva. Proti současnému dieselu 2.7 V6 bude nový motor výkonnější, čistší a úspornější. Slabší varianta bude disponovat výkonem 236 koní, z 0-100 km zrychlí za 6.7 s a nejvyšší rychlost bude 240 km/h. Ostřejší verze s označením S bude mít výkon 271 koní, 600 Nm a zrychlení z 0-100 km/h proběhne pouze za 5.9 s. Nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba by měla být u obou verzí stejná a určitě půjde s lehkou nohou udržet na přijatelné úrovni. Oba motory by se měly do výroby dostat v průběhu následujících 12 měsíců a kromě toho se chystá taky konkurence pro M5 v podobě přeplňovaného osmiválce 5.0 l s výkonem 500 koní.

Jaguar XF diesel

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jaguar XF diesel


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.