Přeposlat Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon

31.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki Swift Sport je jeden z nejzajímavějších a nejdostupnějších kompaktních hatchbacků se sportovním naturelem. Pro modelový rok 2020 se tento kousek dočkal modernizace v podobě hybridního pohonu, který bohužel přináší o trochu nižší výkon v kombinaci s vyšší hmotností, nicméně vysoká míra hravosti by měla zůstat.

Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon

Kompaktní hatchback Swift od Suzuki je jeden z nejtradičnějších zástupců kategorie malých městských hatchbacků a tento model existuje již od roku 1983. V roce 2005 přišlo ostré provedení Sport s točivou atmosférickou šestnáctistovkou, které se stalo ihned velmi populární, protože se jednalo o jednu z nejlevnějších cest k relativně výkonnému (125 koní), lehkému a tudíž i zábavnému vozu. V podobnému duchu pokračoval i další Sport, který měl o trochu vyšší výkon (136 koní) a pořád příjemně nízkou hmotnost pohybující se na hraně jedné tuny, takže zábava na silnici byla zaručena. Poslední generace tohoto rošťáka už dostala přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet, takže točivý charakter se mírně vytratil, ale výkon narostl na 103 kW (140 koní) a 230 Nm při nižší hmotnosti, kterou se povedlo stlačit pod jednu tunu (pohotovostní 975 kg). Výsledkem je co do dynamiky nejlepší Swift Sport (0-100 km/h za 8.1 sekundy), výrazně použitelnější pro každodenní používání a výrobci se přitom povedlo zachovat jeho rošťácký charakter. V kategorii sportovně laděných a zábavných vozů do půl milionu korun se jedná o jednu z nejlepších možností. A právě této poslední verze se týká modernizace pro modelový rok 2020, která přináší zástavbu hybridního pohonu a bohužel i o něco málo nižší výkon.

Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohonSuzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon

V Suzuki se rozhodli, že dají hybridní pohon do víceméně všech svých vozů a po modelech Vitara Hybrid a S-Cross Hybrid se tedy dočkal i vrcholný ,,svišť“ Sport. Hybridní je také maličký Ignis, takže jediným vozem pro modelový rok 2020, který u Suzuki nemá hybridní pohon, je povedený kompaktní offroad Jimny. Nejedná se o plnotučné hybridy, ale o mild-hybrid provedení, ale o tom až později. V rychlosti se podíváme také na design, který se oproti klasickému modelu nijak nezměnil a před sebou tedy pořád máme hezký, mladistvě působící hatchback se sportovními detaily. Přední části dominují dynamicky tvarované LED světlomety, rozměrná maska chladiče s černým výpletem a neschází ani sportovně střižený nárazník s decentním splitterem. Na zádi pak najdeme výrazný nárazník s difuzorem, dvěma koncovkami výfuku a dobře vypadají i koncová světla s atraktivní grafikou. Swift Sport je pořád příjemně kompaktní hatchback, jeho rozměry jsou 3890 x 1735 x 1480 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 2450 mm a objem zavazadlového prostoru čítá 265 litrů. Karoserie je čtyřdveřová a kliky zadních dveří jsou ukryty v C sloupcích. Ani interiér se nezměnil, uvnitř vypadá Swift Sport pořád decentně sportovně a skvěle vypadá hlavně trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty a lehce zploštěnou spodní částí.

Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohonSuzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon

Palubní deska kombinuje dva klasické, analogové budíky s displejem palubního počítače uprostřed a na středovém panelu se nachází barevný dotykový displej multimediálního systému. Pod ním má  své místo ovládací panel klimatizace a specifikace Sport se pyšní velmi bohatou výbavou, která zahrnuje třeba navigaci, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, LED světla vpředu i vzadu, 17 palcová litá kola a pochopitelně i armádu různých asistentů a pomocníků. Zmíníme třeba systém nouzového brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém sledování únavy řidiče nebo asistenta rozjezdu do kopce. I hybridní Swift Sport tedy bude výborně vybavené auto, u kterého příplatky víceméně nejsou a za své peníze dostanete všechno, co je v rámci řady Swift k dispozici, přičemž nová verze dostane navíc třeba systém čtení dopravních značek nebo monitorování mrtvého úhlu. Největší novinkou pro modelový rok 2020 je ale již zmíněný mild-hybridní pohon, který kombinuje přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet se 48V palubní sítí s elektromotorem, který funguje jako startér-generátor. Tato soustava je doplněna o Li-Ion akumulátor a výše zmíněný přeplňovaný čtyřválec není ten, který používá předchozí Swift Sport, ale jeho nová verze s označením K14D.

Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohonSuzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon

Ta má jiné turbodmychadlo, jiné vstřikování paliva a rozdíly najdeme i v oblasti časování ventilů, výfukové soustavy nebo palivového čerpadla. Výkonnostně si hybridní verze bohužel o trochu pohoršila a namísto původních 103 kW (140 koní) bude na přední kola Swiftu Sport pro rok 2020 proudit 95 kW (129 koní). Točivý moment sice lehce vzrostl, a to o 5 Nm na výsledných 235 Nm, ale ani to nezabránilo zhoršení dynamiky. Čas potřebný k dosažení hranice 100 km/h je o rovnou sekundu horší (9.1 sekundy), nicméně maximální rychlost čítající 210 km/h se nemění. Horší dynamice moc nepomohla ani vyšší hmotnost a mild-hybrid v tomto případě přidává na váze nějakých 15 kg. Hlavní věcí, kde hybrid klasickou verzi poráží, je produkce emisí a nová varianta je pochopitelně v tomto ohledu lepší, a to o 6 %, přičemž nepatrně nižší by měla být také spotřeba paliva. Poháněna zůstala přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu, jehož dráhy byly oproti nehybridní verzi zkráceny. Prozatím bohužel není jasné, kolik bude nový Swift Sport pro modelový rok 2020 stát, ale dá se předpokládat, že Suzuki bude chtít cenu udržet pod magickou hranicí půl milionu korun. 

Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohonSuzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Swift Sport dostal pro modelový rok 2020 mild-hybridní pohon


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.