Přeposlat Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem

26.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Hyundai představila novou, v pořadí již sedmou generaci populárního sedanu Elantra. Nejnovější provedení trochu povyrostlo, vůbec poprvé se dočká i hybridního pohonu a přichází s opravdu hodně výrazným, až odvážným designem.

Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem

Model Elantra od automobilky Hyundai má poměrně dlouhou historii a první generace vznikla již v roce 1990, přičemž od té doby spatřilo světlo světa hned šest generací. První byla v letech 1990 – 1995, druhá se vyráběla do roku 2000, třetí existovala mezi roky 2000 a 2006 a čtvrtá se vyráběla od 2006 do 2010. Pátá generace nastoupila v roce 2010, vyráběla se až do 2015 a šestá generace, tedy ta až doposud poslední, byla ve výrobě v letech 2015 – 2020. Hyundai tedy přichází s novými generacemi zhruba co každých pět let, což je poměrně rychlé střídání a několik verzí Elantry se prodávalo i na našem trhu. Naposledy to byla generace pátá a ta následující už u nás dostupná nebyla, přičemž to platí také pro nejnovější, sedmou generaci. Hlavními odbytišti pro novou verzi budou trhy v Americe a Jižní Korei, kde platí Elantra za velmi populární model. Největším a na první pohled nejvíc patrným rozdílem proti předchozí generaci je v designu, který je vyvedený v mnohem odváženějším stylu. Elantra už není tak zakulacená a plná oblin jako u předchozích dvou generací a nejnovější provedení dostalo do vínku spíše ostřejší linky. A nevypadá to vůbec špatně.

Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designemHyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem

Dominantním prvkem vozu je přední část s opravdu obří maskou chladiče, která dostala disponuje poměrně netradičně pojatým výpletem a přímo na tuto masku pak navazují přední LED světlomety. Dobře vypadá i přední nárazník vyvedený ve sportovním duchu a hodně odvážně působí Elantra také na zádi. Zde mají své místo koncová světla propojená dekorační linkou a světla jakoby půlí karoserii napůl, což vypadá docela zajímavě. Nejvíc to nové Elantře sluší při pohledu z profilu, kdy je dobře patrná výrazně se svažující záď a tudíž i fakt, že se nová generace dočkala změny typu karoserie. Zatímco dřív bývala Elantra naprosto typickým kompaktním sedanem, novinka je, díky výrazně splývající zádi, spíše čtyřdveřovým kupé, což je v dnešní době velmi populární a vyhledávané řešení. Kompletní rozměry nové Elantry jsou 4676 x 1826 x 1415 mm, takže je o 56 mm delší než předchozí generace a oproti ní je také širší (+ 25 mm) a nižší (- 20 mm), díky čemuž působí výrazně dynamičtějším dojmem. Rozvor náprav se natáhl o 20 mm na výsledných 2720 mm a určitě bychom měli zmínit, že sedmá generace je postavena na zcela nové platformě K3 a jedná se tedy o kompletně nový vůz, ne jen nějaký výraznější facelift.

Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designemHyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem

Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který vypadá také docela zajímavě a originální dojem vytváří hlavně volant se čtyřmi rameny, zvýrazněnými úchyty a několika ovládacími prvky. Na vrcholu středového panelu se nachází soustava dvou displejů umístěných vedle sebe, což je koncept podobný tomu, co používá třeba Mercedes. Na digitální palubní desku tedy navazuje barevný dotykový displej palubního multimediálního systému a na první pohled to tedy vypadá, jako kdyby byl před řidičem jeden velký displej. Oba mají úhlopříčku 10.25 palce (alespoň ve vyšších výbavách, v základu bude mít druhý displej 8 palců) a na středovém panelu se dále nachází ovládací panel audia, klimatizace a trochu retro působící volič převodovky, který je zde tak trochu jako pěst na oko. Už v základu nabídne nová Elantra propojení s telefonem přes Apple CarPlay či Android Auto a případní majitelé se můžou těšit třeba i na ambientní osvětlení. K dispozici bude také bezdrátové nabíjení telefonu, prémiové audio od BOSE a samozřejmě i hromada různých asistentů a pomocníků (namátkou třeba hlídání jízdního pruhu nebo sledování únavy řidiče), bez kterých by to v dnešní době už ani nešlo.

Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designemHyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem

Co se týče motorů, tak ze začátku prodeje budou k dispozici dva, a sice jeden konvenční a jeden doplněný o elektromotor. Základem bude klasický, atmosféricky plněný čtyřválec o objemu dva litry (2.0 MPI), který umí generovat výkon 108 kW (147 koní) a točivý moment o hodnotě 179 Nm, přičemž tento motor bude spárovaný s variátorovou převodovkou IVT. Docela zajímavě pak vypadá druhá motorizace kombinující benzinový čtyřválec 1.6 GDI s elektromotorem a jedná se o první hybridní pohon, kterého se Elantra dočkala. Elektromotor má výkon 32 kW (44 koní) a celkový výkon této soustavy je 102 kW (139 koní), přičemž točivý moment čítá hezkých 264 Nm a energii tomuto systému dodávají baterie o kapacitě 13.2 kWh, které jsou umístěny pod zadními sedadly. Převodovka je v tomto případě zastoupena šestirychlostním dvouspojkovým automatem. Jak jsme se již zmínili, na našem trhu se nové Elantry pravděpodobně nedočkáme, ale kde se této novinky dočkají, jsou USA a Jižní Korea, kde se sedmá generace začne prodávat letos v zimě.

Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designemHyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai představil Elantru nové generace. Z kulatého sedanu se stalo ostře řezané čtyřdveřové kupé s odvážným designem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.