Přeposlat Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní

19.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes si představíme jeden z nejzajímavějších automobilů posledních let, a to kousek od švédského výrobce Koenigsegg. Všechny produkty této automobilky stojí za to, ale hypersportovní hybridní GT s označením Gemera je opravdu něco, co se jen tak nevidí.

Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní

Koenigsegg je opravdu hodně zajímavá automobilka, která nabízí naprosto unikátní automobily s nesmírně moderními a originálními technologiemi. Vozy od tohoto producenta jsou opravdu jen pro tu nejbohatší klientelu, většinou stojí naprosto astronomické částky a vznikají pouze v limitovaných edicích, takže je to vpravdě exkluzivní záležitost a potkat na silnici Koenigsegg, to už je opravdu něco (Ferrari či Lamborghini vypadají vedle Koenigseggu jako velkovýrobci). Tato firma vznikla v roce 1994, kdy ji založil Christian von Koenigsegg a pokaždé, když přijde s nějakou novinkou, je to naprosto nekompromisní kousek, o jehož technice si může většina konkurence nechat jen zdát a u novinky s označením Gemera tomu není jinak. Před sebou máme hypersportovní GT, které nabídne prostor pro čtyři lidi, výkon neuvěřitelných 1700 koní a tříválec. Ano, v tomto nekompromisním a ultra-moderním hypersportu za více než tři desítky milionů korun tepe tříválcový motor, ale na techniku a na to, co všechno tento přízrak na kolech umí, se podíváme až později a začneme jako vždy designem. Také ten určitě stojí za zmínku, protože je vyvedený ve velmi moderním, snad až futuristickém duchu a vzhledově tato novinka vypadá prostě parádně.

Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koníKoenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní

Přední části dominuje ohromný nasávací otvor přes celou šířku šasi, sportovní nárazník s decentním splitterem a LED světlomety s atraktivní grafikou. Když se přesuneme dozadu, najdeme tam zajímavě vypadající přítlačné křídlo integrované do šasi, vcelku kompaktní a minimalisticky ztvárněná koncová světla a brutálně obrovský difuzor. Před zadními koly jsou umístěny dva enormní průduchy, které se, mimo jiné, budou starat o přívod vzduchu k brzdám a při pohledu z profilu vyniknout také obrovská, stylová kola o průměru 21 palců vpředu a 22 palců vzadu (za příplatek můžou být z karbonu) a výrazně se svažující karoserie. Díky tomu se dá očekávat výborná aerodynamika a zmínit musíme i zpětná zrcátka, která byla nahrazena kamerami a to aerodynamice pochopitelně také hodně pomůže. Další zajímavostí jsou enormně velké dveře, které se vyklápí vzhůru a také celkové rozměry tohoto luxusního a brutálně rychlého GT pro čtyři pasažéry. Tato novinka měří 4975 x 1988 x 1295 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě rovných 3000 mm, takže je to pořádný kus auta a vpředu i vzadu nabídne úložné prostory o celkovém objemu 200 litrů.

Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koníKoenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní

I přes tyto rozměry a nesmírně našlapanou techniku je to poměrně lehký vůz, vždyť jeho suchá hmotnost čítá příjemných 1715 kg, což opravdu není mnoho a toho bylo dosaženo hlavně rozsáhlým použitím karbonu. Z tohoto lehkého materiálu je vyrobeno celé šasi a výrobce vsadil na monokok, přičemž karbonové jsou také boční panely, již zmíněná příplatková kola a karbon najdeme také na předním i zadním nárazníku a pochopitelně i v interiéru. Ten zvládne, jak jsme se již zmínili, pojmout čtyři osoby a je vyvedený v opravdu luxusním duchu, přičemž obsahuje několik velmi zajímavých prvků. Za zmínku stojí třeba to, že každé ze čtyř sedadel má svůj vlastní držák na kelímky, který umí nápoj jak zchladit, tak zahřát a parádně vypadá i barevná kombinace žluté s černou a karbonem. Volant je ve spodní i horní části zploštěný, obsahuje několik ovládacích prvků a v levém i pravém rohu přední části interiéru se nachází dva displeje (na každé straně jeden), na které se promítá obraz z kamer. Palubní deska je pochopitelně kompletně digitální a na středovém panelu má své místo obrovský, 13 palcový displej, přes který se ovládá takřka všechno (druhý, stejně velký displej je umístěný i vzadu).

Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koníKoenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní

Z výbavy bychom pak měli zmínit třeba třízonovou klimatizaci, prémiový audio systém s 11 reproduktory, USB porty, podporu Apple CarPlay, dvě bezdrátové nabíječky a neschází ani různí asistenti a pomocníci. Hlavním prvkem u tohoto nekompromisního hypersportovního GT je ale samozřejmě pohon, který je hybridní a skládá se z dvakrát přeplňovaného dvoulitrového tříválce, který je doplněný o trojici elektromotorů. Samotný tříválec disponuje výkonem 450 kW (612 koní), takže asi nikoho moc nepřekvapí, že je to nejvýkonnější tříválec na světě a kromě benzinu umí spalovat také metanol. Celá soustava (tříválec + 3 elektromotory) disponuje celkovým výkonem 1700 koní a točivým momentem 3500 Nm, což jsou naprosto šílená čísla a Gemera se díky tomuto pohonu umí rozjet z klidu na 100 km/h za 1.9 sekundy. Maximální rychlost čítá 400 km/h a na tuto hranici se Gemera dostane za těžko uvěřitelných 20 sekund, přičemž bude možná také jízda čistě na elektřinu, při které půjde urazit až 50 km a maximální rychlost bude až 300 km/h. Jak jsme se již zmínili, víceméně každý vůz od Koenigseggu má omezenou výrobu a platí to i pro tuto novinku, které vznikne pouhých 300 kusů a cena jednoho notně přesáhne hranici 30 milionů korun. 

Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koníKoenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Koenigsegg Gemera je hyper-sportovní GT pro čtyři, které má nejvýkonnější tříválec na světě a celkově 1700 koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.