Přeposlat Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem

17.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italský Fiat představil novou variantu svého ikonického retro modelu 500, a to konkrétně elektrickou verzi s označením 500e. Tato novinka nabídne poměrně solidní dojezd, hezkou dynamiku a povedený design, ale cena je nastavena hodně sebevědomě a to by mohlo této stylovce trochu podrazit nohy.

Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem

I když jsme v úvodu zmínili, že Fiat 500e je derivátem či jinou variantou klasického modelu 500, ve skutečnosti tomu tak úplně není a Fiat tento elektrický vůz vyvíjel od začátku jako samostatný projekt. Není to tedy tak, že by Fiat vzal klasickou pětistovku, vykuchal ji, dal do ní elektromotor a baterie a bylo by hotovo, to opravdu ne a tato novinka byla tedy už od základu stavěna jako samostatný automobil. Fiat nemá v plánu s modelem 500e nějak nabourávat klasickou řadu 500 a tyto řady budou jednoduše koexistovat vedle sebe. Jakkoliv ale byl tento elektromobil navržený a stavěný jako samostatný vůz, příbuzenský vztah s řadou 500 nijak netají a je to velmi dobře patrné už na první pohled, protože design z klasické pětistovky vychází. Tento retro vůz je pro Fiat dokonalé zlaté vejce a od roku 2007, kdy spatřila světlo světa moderní retro verze navazující na původní vůz z let 1957 – 1975, vzniklo nespočet různých variací a verzí. Elektrický model 500e má přezdívku ,,La Prima“, což znamená první a vypadá velmi zajímavě jak co se týče techniky, tak designu. A právě tím začneme, protože co si budeme povídat, nesmírně povedený design je to, co stojí minimálně za polovinou úspěchu oživené řady 500. A pro elektrické provedení 500e to platí také, protože designově je to opravdu povedený kousek, který umně mixuje prvky retra s modernou.

Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem

Přední části dominuje minimalistická maska, na které se nachází dvě vodorovné lamely a nápis 500 nahrazující logo Fiatu. Parádně vypadají i fešácké kruhové světlomety postavené na LED technologii, pod kterými se nachází, opět kruhové, LED denní svícení a směrovky jsou umístěny na bocích přední kapoty, zhruba nad předními koly. Na zádi pak najdeme koncová světla vyvedená v typické stylu řady 500 a zmínit bychom měli jak nové střešní sloupky, tak možnost stažení střechy. Díky tomu je z modelu 500e možné snadno a rychle vytvořit takový částečný kabriolet (stahuje se pouze střecha, boční rámy zůstávají) a užívat si elektrického svistu s modrým nebem nad hlavou. Při pohledu z profilu pak vyniknou i hezká, leštěná litá kola o velikosti 17 palců a výrazná linka, která se táhne po celé délce karoserie. Zmínit bychom měli i přepracovanou elektronickou kliku dveří se systémem e-latch, díky které bude přístup do vozu velmi jednoduchý a klíče budete moct nechat v kapse. Bude se stačit mít je někde u sebe, stisknout malé tlačítko z vnitřní strany kliky a bude odemčeno. I když je model 500e pořád poměrně kompaktním kouskem a čiší z něj podobná roztomilost, jako z klasické pětistovky, je oproti ní větší ve všech směrech. S délkou 3630 mm je 500e o celých 60 mm delší než tradiční provedení, stejně narostla i šířka a rozvor kol byl natažený o 20 mm. To znamená, že interiér bude prostornější a tímto oslím můstkem se do něj můžeme podívat.

Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem

Je totiž vyvedený ve velmi zajímavém a poměrně originálním stylu, což je dobře patrné hlavně na středovém panelu, kde úplně schází řadicí páka a mezi řidičem a spolujezdcem tedy není žádný předěl. Díky tomu působí přední část interiéru hezky prostorně a vzdušně. Na vrcholu středového panelu sedí barevný dotykový displej multimediálního systému, jehož úhlopříčka je 10.25 palce a pod ním má své místo ovládací panel klimatizace. Volič převodovky tedy schází a namísto něj Fiat použil čtyři samostatná tlačítka, která se nachází ve spodní části středového panelu. Palubní deska je také digitální, má 7 palců a velmi dobře vypadá i dvouramenný volant vyvedený v retro stylu, přičemž zmínit musíme také zajímavé čalounění palubní desky pomocí eko kůže. Ve výbavě samozřejmě nebude scházet hromada různých asistentů a pomocníků, ze kterých jmenujeme třeba schopnost čtení dopravních značek, po kterém umí Fiat 500e navrhnout rychlost, jakou byste měli na konkrétní silnici udržovat. Po tomto nastavení bude vůz udržovat rychlost a odstup od vpředu jedoucích vozidel, bude se držet ve středu jízdního pruhu a v případě potřeby zvládne i samočinně zastavit. Nebude scházet ani systém hlídání mrtvého úhlu, monitorování bdělosti řidiče, hlídání jízdního pruhu, parkovací senzory a dokonce ani parkovací kamera.

Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem

Nyní se můžeme přesunout k pohonu, který je zastoupený elektromotorem o výkonu 88 kW (120 koní) a energii mu dodává baterie o kapacitě 42 kWh. Dynamika není vůbec špatná, elektrická pětistovka se z klidu na 50 km/h rozjede za 3.1 sekundy, na hranici 100 km/h je za rovných 9 sekundy a maximální rychlost je stanovena na 150 km/h, takže se dálnicím určitě nebudete muset vyhýbat. Dojezd na plně nabitou baterii byl dle WLTP naměřený na 320 km, což není na městské vozítko vůbec špatné a nabití na 100 % z klasické domácí zásuvky potrvá 14 hodin. Pomocí rychlonabíječky s výkonem 85 kW už ale bude nabíjení mnohem příjemnější a na 80 % kapacity se bude možné dostat za hezkých 35 minut, přičemž rychlonabíjecí kabel bude součástí standardní výbavy a v ní dostanete i domácí nástěnný box Wallbox 500. Na závěr ještě zmíníme jízdní režimy, které jsou tři a výrobce je pojmenoval Normal, Range a Sherpa (ten omezí výkon a umožní co možná největší dojezd). Na některých trzích je Fiat 500e již k dispozici, a to formou speciální, velmi dobře vybavené edice First edition s cenovkou 37 900 euro, což je po přepočtu nemalých 990 900 Kč. To na takového prvka opravdu není málo a samozřejmě je otázkou, kolik budou stát nějaké obyčejnější verze s chudší výbavou, nicméně si neděláme naděje, že budou nějak extra levné.

Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat představil nový model 500e, stylovou elektrickou pětistovku s velmi slušným dojezdem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.