Přeposlat Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE

10.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Volkswagen oficiálně představil ostré provedení osmé generace svého ikonického Golfu, které opět dostalo slavný přídomek GTI. Kromě něj jsme se dočkali i sportovně laděné naftové varianty GTD a hybridního modelu GTE, tak se na tuto novou trojku pojďme podívat trochu podrobněji.foto

Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE

Golf GTI je pravděpodobně nejslavnější zástupce dnes velmi populární kategorie ostrých hatchbacků a mnohými je braný za zakladatele této třídy. Mezi ostré hatchbacky patří v drtivé většině případů vozy nižší střední třídy a Golf GTI je tedy jakýsi etalon nehledě na to, že není v rámci svých konkurentů ani nejvýkonnější a ani nejostřejší. Je zkrátka velmi dobře vyvážený a nabízí dokonalý kompromis mezi každodenní použitelností a zábavou za volantem. První generace Golfu GTI vznikla již v roce 1975 a v té době se hrálo hlavně na nízkou hmotnost, vždyť první GTI mělo jen 81 kW a i tak to bylo hezky svižné auto schopné zrychlit na 100 km/h za méně než 10 sekund. Od páté generace jsme se dostali na hranici 147 kW, tedy 200 koní a Golf umí pochopitelně i mnohem víc, ale magická hranice 300 koní je určena pro nejostřejší verzi R s pohonem všech kol. To pochopitelně platí i pro osmou generaci, a ačkoliv si nejnovější GTI oproti předchozímu modelu v oblasti výkonu zase o trochu polepšilo, pořád nabízí výkon tak nějak rozumný a vhodný i pro každodenní používání. Stejně jako GTI patří ke Golfu neodmyslitelně také naftový model GTD, který sice nemá vyloženě status legendy, ale je poměrně populární a také existuje již od první generace (byl ale představený až později, v roce 1982). Kombinace úsporného motoru a obstojné dynamiky byla zkrátka populární už před skoro čtyřiceti lety a nejnovější provedení je nejvýkonnější GTD v historii.

Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTEVolkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE

Co se týče hybridního provedení GTE, tak to žádnou závratnou historii nemá, tento model spatřil světlo světa až v roce 2014 a byl součástí sedmé generace. Toliko stručně k historii těchto tří variant a můžeme se přesunout k jejich novým verzím, které vychází z aktuální, osmé generace Volkswagenu Golf. Zepředu jsou si všechny tyto tři novinky velmi podobné a dominantu přední části tvoří rozměrný, široký nárazník s voštinovým výpletem, v jehož bocích se mohou vyskytovat zajímavě pojaté mlhovky, vždy po pěti na každé straně. Tyto mlhovky budou za příplatek a stejně jako ostatní osvětlení na voze, i ony budou postaveny na LEDkách. Samotná maska je poměrně tenká a hlavní prvek, ve kterém se od sebe budou tito tři sourozenci lišit, je vodorovná svítící linka, která se táhne v horní části masky a každý z této trojice ji bude mít vyvedenou v jiné barvě. Zatímco GTI bude mít tuto LED linku vyvedenou v klasické červené, naftové GTD ji má stříbrnou a hybridní GTE zase modrou. Tento prvek vypadá opravdu zajímavě a propůjčuje této trojici poměrně svébytné a neotřelé vzezření, pomocí kterého se snadno odliší od konkurence. V masce chladiče se dále nachází nápisy GTI / GTD / GTE a ty najdeme i na zádi, a to přesně uprostřed pátých dveří pod logem VW vyvedeným v novém, minimalistickém designu.

Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTEVolkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE

Na zádi ještě chvíli zůstaneme, protože tou se od sebe tito sourozenci také liší a na mysli máme výfuky. Zatímco GTI má dvě koncovky výfuku umístěné po stranách difuzoru (každá koncovka je na jiné straně), GTD má také dvě koncovky, ale má je u sebe a obě se nachází na levé straně difuzoru. No a GTE nemá vytažené výfuky žádné a má je pouze naznačené formou stříbrné dekorační lišty. Každá z těchto verzí má také specifická, v jiném stylu vyvedená kola a neschází ani červeně lakované třmeny kotoučových brzd. Mírné rozdíly najdeme také v interiéru a na mysli máme hlavně volant s příslušným logem ve spodním ramenu, které je ozdobeno barevnou linkou ve stejné barvě, jakou má linka na přední masce. Barevně se od sebe liší také čalounění sedadel s ikonickým, károvaným vzorem a kontrastní prošívání nití, které opět svou barvou reflektuje linku mezi světly a volant. Po stránce rozložení všech prvků je ale interiér samozřejmě úplně stejný, takže na středovém panelu má své místo dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a zcela digitální palubní deska disponuje úhlopříčkou 10.25 palce. Pod displejem palubního multimediálního systému se nachází výdechy klimatizace a ve výbavě nebudou scházet moderní prvky typu ambientního osvětlení.

Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTEVolkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE

Co se týče motorizací, tak každý z těchto tří modelů má úplně jiný styl pohonu a největším klasikem je samozřejmě GTI s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI o výkonech 180 kW (245 koní) a 370 Nm. Potěšující zprávou je, že model GTI bude ve standardu vybavený šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňové DSG bude za příplatek. Naftové GTD má ve svých útrobách naftový čtyřválec 2.0 TDI naladěný na 147 kW (200 koní), rovných 400 Nm točivého momentu a u tohoto modelu dostanete už v základu sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Hybridní GTE kombinuje čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) s elektromotorem, který dává 85 kW (115 koní), výsledkem čehož je kombinovaný výkon 180 kW (245 koní) a 400 Nm. Baterie má kapacitu 13 kWh a GTE umí i pohon čistě na elektřinu, přičemž v tomto režimu zvládne ujet cca 60 km (maximální rychlost je v elektrickém režimu omezená na 130 km/h). Převodovka je v tomto případě opět zastoupena dvouspojkovým DSG, ale tentokrát se šesti rychlostními stupni a všechny tři verze jsou vybaveny systémem XDS, který by měl suplovat funkci samosvorného diferenciálu (GTI a GTD pak mají o 15 mm snížený podvozek). Model GTI bude v blízké budoucnosti s největší pravděpodobností doplněný o ostřejší provedení Clubsport a očekávat můžeme i příchod nejostřejšího provedení R s pohonem všech kol a výkonem přes 300 koní.

Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTEVolkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTEVolkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen představil tři nové verze Golfu 8. Ikonické GTI, naftové GTD a hybridní GTE


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.