Přeposlat Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi

05.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Hyundai i30 třetí generace je aktuálně v polovině svého životního cyklu a to znamená jediné, a sice modernizaci. Ta je poměrně rozsáhlá a facelift se týká jak designu, který docela výrazně prokoukl, tak techniky a těšit se můžeme i na mild-hybrid.

Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi

Hyundai i30 je naprosto typickým zástupcem nižší střední třídy a tento model hrál před třinácti lety hlavní roli v obrození automobilky Hyundai na evropské půdě. Díky modelu i30 začali lidi tohoto korejského výrobce vnímat jako plně konkurenceschopného evropským automobilkám a už to nebyl jen ten levný vzadu, který má zastaralou techniku a nekvalitní zpracování. První i30 byl takový odrazový můstek a za ta léta ušel Hyundai pořádný kus vpřed, přičemž jeho konkurenceschopnost evropským automobilkám se co do zpracování i techniky rok od roku zlepšuje a nyní je v mainstreamu víceméně na stejné úrovni, jako všichni ostatní. A přitom pořád nabízí poměrně zajímavý poměr cena / výkon, ačkoliv vyloženě cenou se Hyundai už dlouhou dobu nepodbízí. Vraťme se ale k modelu i30, který svou cestu započal v roce 2007 jako nástupce Elantry. První generace se vyráběla do roku 2012, druhá existovala v letech 2011 – 2017 a aktuální, třetí generace, vznikla v roce 2016. Po čtyřech letech služby tedy přišel čas na modernizaci a to značí, že je aktuální provedení zhruba v polovině svého života a že se již začne velmi brzy pracovat na nové generaci. Facelift je poměrně rozsáhlý, týká se jak designu, tak techniky a začneme právě vzhledem, který byl přepracovaný určitě k lepšímu.

Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDiHyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi

Aktuální i30 je vzhledově poněkud nudný, nezajímavý vůz a právě to facelift částečně mění. Přední část dostala přepracovanou masku chladiče, která je nově širší, má docela originální výplet a díky ní působí i30 podstatně dramatičtějším, agresivnějším dojmem. Také nárazník se dočkal re-designu a nově působí mnohem atraktivněji a zajímavěji. Světlomety mají nový tvar a dostaly do vínku nové LED denní svícení, které celkový vzhled vozu hezky oživuje a dělá ho ještě o kousek výraznější. Přední světlomety můžou být kompletně postaveny na LEDkách a koncová světla budou LED ve všech výbavách, přičemž jejich nová grafika koresponduje s tvarem předního denního svícení. Na zádi už těch změn tolik není, a kromě světel stojí za zmínku snad jenom přepracovaný nárazník s naznačenými výfuky u standardní a hezkými koncovkami u verze N Line. Ta se, kromě dvojice výfuků vzadu, od standardního provedení liší také maskou s jiným výpletem, přepracovaným nárazníkem s větším středovým otvorem a neschází ani decentní přední splitter. Facelift přináší také několik nových designů litých kol (maximální průměr je 18 palců), tři nové barvy karoserie (Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red) a tři nové barvy týkající se interiéru (šedá, hnědá a světle šedá).

Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDiHyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi

Když už jsme nakousli ten interiér, tak v něm i na chvíli zůstaneme, protože modernizace se dotkla také jeho. Přepracování se dočkal volant, který má nový design, palubní deska a nový je i displej na vrcholu středového panelu, pomocí kterého se ovládá vylepšený multimediální systém. Tento displej má 10.25 palce a pod ním se nachází přepracované výdechy klimatizace, přičemž samotný panel pro ovládání klimatizace se nezměnil skoro vůbec. Před řidičem se může nově nacházet digitální palubní deska se 7 palcovým displejem a ještě bychom měli zmínit, že palubní systém nabídne podporu rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a od léta bude k dispozici i bezdrátové nabíjení telefonu. Změny prodělali i bezpečnostní asistenti a zajímavě vypadá hlavně nový pomocník s označením Leading Vehicle Departure Alert, který upozorní řidiče na to, když začne auto před ním odjíždět a zaspání na semaforech nebo v koloně tak nebude hrozit. Přepracovaný systém hlídání mrtvého úhlu nově zvládne auto při hrozícím nebezpečím zastavit a ve výbavě neschází ani systém automatického udržování v jízdním pruhu. Nyní se můžeme přesunout k motorům, kde je největší novinkou zástavba 48V elektrického systému hned k trojici motorů, takže ve třech případech bude Hyundai i30 mild-hybridem.

Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDiHyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi

To se týká přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDi (88 kW / 120 koní a 172 Nm), nového čtyřválce 1.5 T-GDi (118 kW / 160 koní a 210 Nm) a naftového čtyřválce 1.6 CRDi (100 kW  / 136 koní a 280 – 320 Nm dle převodovky). Přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDi bude k dispozici i bez 48V systému a to platí také pro slabší verzi naftového motoru 1.6 CDRi, jejíž výkon bez 48V soustavy čítá 85 kW (116 koní, točivý moment zůstal stejný). Úplným základem pak bude atmosféricky plněná benzinová patnáctistovka o výkonech 81 kW (110 koní) a 144 Nm, která potěší hlavně takové ty starosvětské řidiče, kteří za žádnou cenu nechtějí turbo. Tento motor bude k dispozici výhradně se šestistupňovým manuálem, přičemž všechny ostatní motorizace budou moct být doplněny i o sedmirychlostní dvouspojkový automat. Co do dynamiky vypadá nejzajímavěji pochopitelně přeplňovaný čtyřválec 1.5 T-GDi, se kterým se zmodernizovaný Hyundai i30 umí rozjet na 100 km/h za 8.4 nebo 8.6 sekundy v závislosti na převodovce a pokračovat až na maximální rychlost 210 km/h. Ještě bychom měli zmínit, že modernizace se týká všech tří karosářských verzí, tedy jak hatchbacku, tak kombi a také stylového fastbacku. Facelift modelu i30 určitě prospěl, a to po všech stránkách a nově vypadá ještě schopněji než kdy dřív, takže konkurenti se mají čeho obávat.

Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDiHyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai i30 má po faceliftu. Vzhledově hodně prokoukl a dostal novou techniku v čele s motorem 1.5 T-GDi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.