Přeposlat Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou

03.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Značka Cupra, která se od svého mateřského Seatu před nedávnem osamostatnila, představila nového ostrého Leona. Ten bude k dispozici jako hatchback i jako praktické kombi a vrcholná verze nabídne pohon všech kol, přičemž ochuzeni nebudou ani milovníci hybridního pohonu.

Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou

Novinka se tedy již nejmenuje Seat Leon Cupra, jako v minulosti a označení automobilky z názvu úplně zmizelo, protože Cupra, která má na starosti ostré Seaty, se přetransformovala do samostatné značky. Přivítejme tedy model Cupra Leon, který vychází z vozu Seat Leon čtvrté generace představené teprve před několika týdny. Než si na tuto novinku ale pořádně posvítíme, na chvíli se zaměříme i na historii verze Cupra, která je docela bohatá a svou ostrou specifikaci dostal Leon už v první generaci vyráběné v letech 1999 – 2006. Ostré provedení se jmenovalo Cupra 4 nebo Cupra R v závislosti na tom, jaký se v útrobách nacházel motor. Jméno Cupra 4 značilo charakterní šestiválec o objemu 2.8 litru a výkonu 150 kW (204 koní) v kombinaci s pohonem všech kol, přičemž nepatrně výkonnější (165 kW – 225 koní) specifikace R ve svém nitru ukrývala velmi populární přeplňovaný čtyřválec 1.8 Turbo. Druhá generace disponovala přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TFSI o výkonu 177 kW (241 koní) a třetí Cupra už pak dostala do vínku jednotku 2.0 TSI, jejíž výkon mohl být v nejvyšších specifikacích až 221 kW, tedy 300 koní. Nejnovější provedení vycházející ze čtvrté generace tedy vyjíždí bez loga Seatu, ale zato s logem Cupry a v nejostřejším provedení nabídne ještě o něco málo vyšší výkon než generace předchozí.

Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkouCupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou

Design je tedy postavený na aktuální, čtvrté generaci modelu Leon a kromě povedeného znaku Cupra na přídi i zádi se toto ostré provedení od těch obyčejných verzí liší také dramatičtějším bodykitem. To zahrnuje například přepracovanou masku chladiče s jiným výpletem, sportovněji vypadající nárazník a vzadu na zákazníky čeká výrazný difuzor, decentní stříška nad zadním sklem a zvýrazněné výfuky, které můžou být až čtyři (po dvou na obou koncích difuzoru). Koncová světla jsou spojena svítící dekorační linkou a nikoho pravděpodobně nepřekvapí, že veškeré osvětlení budou obstarávat LEDky. Kola mají hezký měděný nádech, a zatímco slabší verze dostanou v základu ráfky o průměru 18 palců, ty silnější se můžou těšit na devatenáctky. V měděném odstínu jsou vyvedeny i brzdové třmeny, které se zakusují do odvětrávaných kotoučů o průměru 370 mm a ještě bychom měli dodat, že brzdy dodala známá společnost Brembo. Rozměry Cupry jsou stejné, jako u standardních modelů, nicméně podvozek byl snížený o 25 mm na přední a o 20 mm na zadní nápravě, díky čemuž má toto provedení nižší těžiště a to se samozřejmě kladně podepíše na jízdních vlastnostech. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, který je vyvedený v minimalistickém duchu s lehkým sportovním nádechem.

Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkouCupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou

I zde se nachází hezké dekorační prvky vyvedené v barvě mědi a na první pohled zaujme hlavně volant, který sice vychází z volantu standardního modelu, ale navíc dostal dvě nová tlačítka. Pod pravým ramenem se nachází startovací tlačítko a vlevo pak sedí tlačítko pro volbu jízdních režimů. Za volantem si lze všimnout pádel řazení a za volantem má své místo digitální palubní deska (Digital Cockpit) s různými možnostmi nastavení zobrazení. Středový panel neobsahuje takřka žádné ovládací prvky a skoro všechno, včetně nastavení klimatizace, je soustředěno do 10 palcového dotykového displeje na jeho vrcholu. V úplně spodní části středového panelu se už nachází pouze pár ovládacích prvků, tlačítko elektronické parkovací brzdy a maličký volič převodovky. Klasickou řadicí páku nečekejte, Cupra Leon bude k dispozici jen a pouze s automatickou převodovkou. Nyní se můžeme přesunout k pohonným jednotkám a začneme hybridem, který je známý i z ostatních koncernových vozů a používá ho třeba Octavia nebo Golf. Hybridní provedení kombinuje čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a 250 Nm s elektromotorem, jehož výkon čítá 85 kW (115 koní) a celkový výkon této soustavy pak čítá 180 kW (245 koní) a 400 Nm.

Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkouCupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou

Hybridní provedení bude umět i provoz čistě na elektřinu a v tomto režimu zvládne Leon ujet až 60 km, přičemž nabití baterií z domácí zásuvky zabere 6 hodin (nástěnná nabíječka to zvládne za 3.5 hodiny). Kromě tohoto pohonu bude Cupra Leon k dispozici také s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI, který výrobce naladil hned na tři různé výkony. Základní specifikace má 180 kW (245 koní) a 370 Nm a nad touto verzí je postavená varianta o výkonech 221 kW (300 koní) a 400 Nm. Obě tyto varianty budou k dispozici jako hatchback i jako kombi a s pohonem předních kol, nicméně vrcholná specifikace tohoto motoru o výkonech 228 kW (310 koní) a 400 Nm je vyhrazena pouze kombi Sportstourer s pohonem všech kol 4Drive. Všechny motorizace budou spojeny s automatickou dvouspojkovou předovkou DSG, neschází ani elektronicky řízený samosvorný diferenciál (VAQ) a čtyři jízdní režimy (Comfort, Sport, CUPRA a Individual). Výrobce bohužel prozatím nezmínil přesné dynamické parametry, ale top verze s výkonem 228 kW zvládne dosáhnout hranice 100 km/h za méně než magických 5 sekund. Prozatím se bohužel neví, kdy se Cupra Leon začne na našem trhu prodávat a velkou neznámou jsou také české ceny, ale na oficiálních českých stránkách značky je již nový Leon ve svém ostrém provedení zalistovaný, takže minimálně ceník by měl vyjít brzy.

Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkouCupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Cupra Leon přichází! Jako hatchback i kombi, s možností hybridního pohonu a vrcholná verze nabídne 310 koní se čtyřkolkou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.