Kia


Přeposlat Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid

27.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jihokorejská Kia představila novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého SUV s označením Sorento. Novinka se pyšní poměrně zajímavě pojatým designem, oproti předchůdci má výrazně přepracovaný interiér a je postavena na zcela nové platformě, která umožňuje zástavbu hybridního pohonu.

Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid

Kia Sorento patří mezi vcelku populární SUV, protože nabízí kvalitní zpracování, prostorný interiér a je to ten typ vozu, který na první pohled sice nijak zvlášť neuchvátí, ale je dobrý a funguje bez výhrad po všech stránkách. První generace vznikla již v roce 2002, vyráběla se až do roku 2009 a jednalo se ještě o kompaktní SUV měřící na délku jen něco málo přes 4.5 metru. S druhou generací se Sorento poměrně výrazně zvětšilo, poskočilo o třídu výš a tato verze existovala v letech 2009 – 2015. Třetí generace měla vcelku krátký život, protože vznikla v roce 2015, v roce 2018 prošla modernizací a aktuálně, tedy v roce 2020, jsme se dočkali rovnou generace nové. Třetí generace mohla být ve vyšších výbavách poměrně luxusně působící SUV a v tomto trendu pokračuje i generace čtvrtá. Ta je zase o něco málo větší, dle prvních informací výrobce je o 10 mm delší a co je důležitější, rozvor náprav se povedlo natáhnout o 35 mm (na 2815 mm) a díky tomu můžeme očekávat jeden z nejprostornějších interiéru v rámci třídy. Karoserie má oproti předchůdci o něco menší převisy a hlavně, nová generace je postavena na zcela nové platformě, kterou koncern Hyundai-Kia vyvinul speciálně pro vozy typu SUV. Kromě lepší prostornosti nabídne nová platforma také možnost zástavby hybridního pohonu s označením Smartstream a moderních bezpečnostních asistentů.

Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybridKia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid

Na to a na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se oproti předchozí generaci poměrně hodně změnil a ze Sorenta se stalo jedno z nejvýraznějších SUV v rámci třídy. Dominantním prvkem přední části je určitě mohutná maska chladiče s bohatým chromovaným zdobením, která je vyvedena ve stylu ,,Tiger Nose“, neboli tygří nos, což je pro Kiu aktuální designový směr, který využívá už nějaký ten pátek. Maska je oproti předchůdci robustnější, výraznější a přímo na ni pak navazují přední světlomety, které budou ve všech výbavových stupních plně diodové. Zajímavě vypadá i členitý přední nárazník a karoserie je po celém obvodu, jak už bývá u SUV zvykem, chráněna plastem. Hodně zajímavě vypadá i zadní část, kde hrají hlavní roli rozdělená koncová světla s hezkou grafikou a robustní nárazník s difuzorem. Na zádi pak neschází ani decentní stříška nad zadním oknem a novému Sorentu to sluší hlavně při pohledu z boku, kdy vyniknou ony krátké převisy karoserie a decentně se svažující střecha. Jako celek působí tato novinka velmi elegantním, stylovým dojmem a o to, že by se v davu ostatních SUV ztratila, se vůbec nebojíme.

Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybridKia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid

A podobné je to i v interiéru, který vypadá velmi útulně a hraje na luxusní notu. Stejně jako většina výrobců, i Kia u své novinky vsadila na poměrně rozsáhlou digitalizaci a před řidičem umí vykouzlit dojem jednoho dlouhého displeje. Když si připlatíte za digitální palubní štít s úhlopříčkou 12.3 palce, dostanete, v kombinaci se středovým, 10.25 palcovým displejem, opravdu rozměrnou zobrazovací plochu a systém, který se tak trochu podobá Mercedesu. Displej palubního multimediálního systému tedy sedí na vrcholu středového panelu, ve stejné výšce, jako palubní deska a pod ním se nachází ovládací panel klimatizace s výdechy po stranách. Dobře vypadá i volant, který je obsypaný ovládacími prvky a v interiéru najdeme jak kvalitní, prémiové materiály, tak zajímavé prvky typu ambientního osvětlení. Součástí výbavy bude také spousta různých bezpečnostních asistentů a pomocníků, bez kterých to v dnešní době už zkrátka nejde a zajímavě vypadá třeba systém monitorování okolí vozu s možností prohlédnout si ho nejenom na displeji palubního systému, ale i na displeji svého telefonu. Dalším moderním prvkem výbavy bude systém multikolizní brzdy, což je věc, kterou Kia použije u nového Sorenta vůbec poprvé.

Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybridKia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid

Tento systém se bude v případě nehody snažit snížit zranění posádky tím, že po aktivaci airbagů začne automaticky brzdit a měl by tak minimalizovat následky sekundárního i dalších nárazů. Co se týče pohonů, tak nové Sorento se vůbec poprvé dočká hybridní motorizace a tato verze by měla být dostupná jak v Americe, tak Evropě a pochopitelně i v domovské Jižní Koreji. Tato varianta kombinuje benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s elektromotorem o výkonu 44.2 kW a 1.49 kWh baterií, výsledkem čehož je systémový výkon čítající 169 kW (230 koní) a 350 Nm. Do velkého SUV se samozřejmě skvěle hodí naftový motor a ten v Sorentu chybět nebude, přičemž výrobce sáhl po čtyřválci o objemu 2.2 litru o výkonech 149 kW (203 koní) a 440 Nm. Tento motor bude spojený výhradně s novou, osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s vícelamelovou spojkou v olejové lázni. V Americe a Koreji se pak zákazníci dočkají i přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.5 T-GDi s výkony 207 kW (281 koní) a 421 Nm a i tento motor bude spojený s výše zmíněným osmistupňovým automatem. Do Evropy se tato motorizace nedostane, ale to asi není žádným velkým překvapením. Oficiální představení veřejnosti si nová Kia Sorento odbude na autosalonu v Ženevě, který odstartuje již za pět dnů.

Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybridKia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kia představila Sorento nové generace. Má novou platformu a bude i jako hybrid


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.