Přeposlat Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku

25.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Malý městský hatchback C3 je pro Citroën nejprodávanějším vozem současnosti a je tedy jasné, že se o něj musí náležitě starat. Aktuální, v pořadí již třetí generace, se dočkala decentní modernizace, která přináší lehce přepracovaný vzhled a ještě více pohodlí.

Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku

Citroën C3 je naprosto typický městský hatchback segmentu B, pro tuto francouzskou automobilku se jedná o nejprodávanější vůz (už se ho prodalo přes 4.5 milionu kusů) a spolu s modelem C1 je to její jediný vůz s tradičním typem karoserie. Celé portfolio Citroënu je totiž aktuálně postaveno na SUV, MPV či crossoverech a z nabídky úplně zmizel třeba model C4 spadající do nižší střední třídy (nahradil ho C4 Cactus, tedy jakýsi crossover) nebo klasický sedan / kombi C5, který dříve platil za velmi populárního zástupce střední třídy (tuto klasiku nahradilo SUV C5 Aircross). V Citroënu tedy evidentně vsází všechny karty na tyto dnes velmi populární typy vozů, ale to už jsme trochu odbočili. Jak jsme se již zmínili, aktuální model C3 je v pořadí již třetí generací tohoto vozu segmentu B a v rámci třídy se jedná o docela populární kousek, ačkoliv má velmi silnou konkurenci. V této třídě totiž hodně prodává design a ten u tohoto modelu Citroën zvládl na jedničku, C3 je správně ,,funky“, má neoddiskutovatelný francouzský šarm a je to na první pohled tak trochu exot, což evidentně zabírá. V této třídě je důležitá i vysoká míra personalizace, tedy věc, ve které si C3 také nevede vůbec špatně a výrazné úspěchy tohoto modelu tedy evidentně nejsou náhodou.

Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější technikuCitroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku

První generace se vyráběla od roku 2002 do roku 2009, druhá existovala v letech 2009 – 2016 a v tomto roce přišla na svět generace třetí, tedy ta aktuální. Po čtyřech letech služby se současná verze dočkala modernizace, která značí, že je v polovině svého životního cyklu a výrobce se ji snaží trochu omladit, aby se dále prodávala. Facelift se týká jak designu, tak v malém rozsahu i techniky a není nijak zvlášť rozsáhlý, takže rozpoznat od sebe verzi před a po něm není úplně snadné. Jeden poznávací znak ale bude fungovat dobře a na mysli máme logo Citroënu na masce, ze kterého se táhnou dvě dekorační chromované linky. Ta horní je stejná a pořád zasahuje až po konec světlometů, ale spodní linka je jiná a nově je zalomená směrem dole, ke spodní části předních světlometů. Ty jsou pořád dělené, takže na přídi Citroënu C3 se i s mlhovkami nachází hned šestice světel a určitě bychom měli zmínit, že světla jsou ve všech výbavách diodová. Grafika světel byla lehce přepracovaná, mírným re-designem si prošel i přední nárazník a také boční ochranné prvky s označením airbump. Tyto ,,bubliny“ na dveřích jsou nově větší a namísto sedmi jsou nyní pouze tři. Zadní část je úplně stejná a jako poslední designovou novinku zmíníme prolis na střeše, který se táhne takřka přes její celou délku.

Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější technikuCitroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku

Jak jsme se již zmínili, Citroën C3 je na tom velmi dobře také v oblasti personalizice a je možné upravit si barvu střechy, airbumpů na dveřích, lemování předních mlhovek, C sloupku a upravit půjde i onen nový prolis na střeše. Spolu s faceliftem dostal tento model také pár nových laků karoserie, a to včetně speciálních, dvoubarevných provedení a celkový počet kombinací se zvedl více než dvojnásobně, z původních 36 na 97. Zmínit bychom pak měli i dva nové designy litých kol, přičemž jejich maximální možný průměr je 17 palců. Modernizace se týká také interiéru a největší novinkou je možnost pořídit si sedadla Advanced Comfort, která byla až doposud k dispozici pouze pro větší C4 Cactus a C5 Aircross a vůbec nepochybujeme o tom, že s těmito sedadly bude komfort při cestování ještě o úroveň lepší než doposud. Kromě základního provedení bude interiér k dispozici ve dvou dalších verzích s odlišným pojetím a tyto verze se jmenují Emeraude a Techwood. První využívá kontrastu mezi tmavými tóny a barevnými prvky, což dodává vnitřku vozu dynamičtější vzhled a verze Techwood se zase pyšní dekorací připomínající dřevo, přičemž Citroën se u tohoto provedení inspiroval ve skandinávském prostředí.

Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější technikuCitroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku

Rozvržení interiéru je ale stejné, takže na středovém panelu může být až 7 palcový dotykový displej palubního multimediálního systému, který podporuje Apple CarPlay i Android Auto a umí také informovat o dopravě v reálném čase. K dispozici bude až 12 asistenčních systémů a nově i přední parkovací senzory. Co se týče motorů, tak k dispozici budou tři motorizace, a sice dvě benzinové a jedna naftová, což je v této třídě na dnešní dobu už poměrně netypické. Základem je atmosférický tříválec 1.2 PureTech o výkonu 61 kW (83 koní) a vrcholnou benzinovou motorizací je přeplňovaná verze o výkonu 81 kW (110 koní). Zatímco atmosféricky plněné provedení je spojeno s pětistupňovou manuální převodovkou, výkonnější verze už dostala do vínku manuál se šesti stupni a ten může být nahrazený šestistupňovým automatem. Příznivci nafty se budou muset spolehnout na jednu motorizaci, a to na čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 75 kW (102 koní) v kombinaci s pětirychlostním manuálem. Oficiální ceník zmodernizovaný Citroën C3 ještě nemá, ale na náš trh by měl dorazit v průběhu léta tohoto roku. 

Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější technikuCitroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroën C3 má po modernizaci pro rok 2020. Ta přináší nová sedadla, lehce přepracovaný design a novější techniku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.