Přeposlat Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí

20.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh vstupuje Mazda2 čtvrté generace po modernizaci, která se udála před zhruba půl rokem. Bohužel, kvůli neustále se zpřísňujícím se emisním normám vypadly z nabídky hned tři motory a nová Mazda2 je tedy k dispozici pouze s jednou motorizací.

Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí

Model 2 je nejmenší a nejlevnější vůz, jaký japonská automobilka Mazda nabízí a tento model vznikl v roce 1996 jako nástupce populární Mazdy 121. První generace existovala  do roku 2002, druhá se vyráběla v letech 2002 – 2007 a třetí generace byla k dispozici mezi léty 2007 – 2014. V tomto roce přišla řada na aktuální, čtvrtou generaci a ta před zhruba půl rokem prodělala facelift, která přinesl modernější technologie (třeba systém G-Vectoring Control Plus). Bohužel, s příchodem roku 2020 musela Mazda na neustále se zpřísňující emisní normy zareagovat tak, že z nabídky modelu 2 vyškrtla dvě verze benzinové čtyřválcové patnáctistovky Skyactiv-G a naftovou jednotku Skyactiv-D stejného objemu i počtu válců. Verze po faceliftu je tedy na našem trhu dostupná pouze s motorizací 1.5 Skyactiv-G90 o výkonu 66 kW (90 koní) a 148 Nm, což je mild-hybridní jednotka s papírově velmi nízkými emisemi (94 gramů CO2) i spotřebou (4.1 litru dle metodiky NEDC). Výkonnostně to nevypadá na žádný velký zázrak, ale se šestistupňovou manuální převodovkou se umí tato Mazda2 rozjet na hranici 100 km/h za 9.8 sekundy a zvládne pokračovat až k maximální rychlosti 183 km/h, což na malý městský vůz určitě nejsou špatné hodnoty.

Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízíFaceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí

Je ale každopádně škoda, že v oblasti motorizací už není na výběr a dá se předpokládat, že toto omezení bude Mazdu2 stát nějakého toho potencionálního zákazníka. Co se týče designu, tak provedení po faceliftu je vyvedeno v aktuálním směru Mazdy, takže má typické přední světlomety s chromovanými linkami ve spodní části a rozměrnou masku chladiče s jemným výpletem. Interiéru dominuje stylový trojramenný volant a palubní deska složená z centrálního, analogového otáčkoměru a dvou bočních displejů. Na vrcholu středového panelu sedí barevný dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců (od druhého výbavového stupně), přičemž jak už je u Mazdy zvykem, při jízdě se dotykové ovládání zablokuje a systém je nutno ovládat pomocí kruhového ovladače pod řadicí pákou. Interiér je na první pohled vyvedený ve velmi minimalistickém duchu a působí dospělým, moderním dojmem. Ještě zmíníme rozměry tohoto modelu, které jsou 4060 x 1983 x 1495 mm, rozvor náprav čítající 2570 mm a objem zavazadlového prostoru o hodnotě 280 litrů. Nová Mazda2 je na našem trhu k dispozici hned v pěti výbavových stupních a ty se jmenují Challenge G90, Takumi G90, Takumi G90 Navi, Takumi Plus G90 a Takumi Plus G90 Navi.

Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízíFaceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí

Varianty s přídomkem Navi jsou vlastně jen takové mezistupně, které mají navíc jen a pouze navigaci a příplatek za tyto specifikace čítá 12 500 Kč s DPH. Metalický či perleťový lak je za příplatek 11 500 Kč, za prémiový šedý lak Machine Gray si připravte 15 000 Kč a červený lak Soul Red Crystal, což je to poznávací znak většiny Mazd, vyjde na 18 900 Kč. Už základní stupeň Challenge je poměrně solidně vybavený a obsahuje třeba 15 palcová ocelová kola, zrcátka i nárazníky v barvě karoserie, LED přední světlomety, denní svícení, zpětná zrcátka v elektrice a s vyhříváním, rádio se 4 reproduktory a monochromatickým displejem, USB port a rozhraní AUX. Majitel dostane také výškově stavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, manuální klimatizaci, okna kompletně v elektrice, centrální zamykání, startování pomocí tlačítka a multifunkční volant. Ten je výškově i podélně nastavitelný, disponuje koženým potahem a v kůži je i řadicí páka a ruční brzda. Nezapomnělo se ani na bezpečnostní výbavu a různé asistenty, přičemž Mazda2 se už v základu může pyšnit třeba tempomatem, asistentem pro rozjezd do kopce, elektronickým stabilizačním systémem, technologií i-Stop nebo systémem G-Vectoring Control Plus.

Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízíFaceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí

Verze Takumi má navíc 16 palcová litá kola, rádio s Bluetooth, barevný dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců, zadní parkovací senzory i kameru, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla nebo LED mlhovky. Neschází ani dešťový senzor, rádio s podporou MP3/WMA, rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, systém sledování mrtvého úhlu, systém sledování pohybu za vozidlem a systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Vrcholná výbava Takumi Plus pak přidává systém SCBS-F pro prevenci čelního nárazu, čalounění v kombinaci látka / kůže, vyhřívaný volant, automatické sklápění zpětných zrcátek a automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka. Jak už bývá u Mazdy (a japonských automobilek obecně) zvykem, příplatková výbava prakticky neexistuje, takže když něco budete chtít, budete si k tomu muset vzít i všechno ostatní, co konkrétní výbavový stupeň zahrnuje. Připlácí se tedy za barvy, přičemž kromě toho je možné zaplatit 10 700 Kč za prodloužení standardní, dvouleté záruky o další tři roky. V základní výbavě Challenge vyjde Mazda2 na 390 900 Kč s DPH, stupeň Takumi stojí od 438 900 Kč a za Takumi Plus si připravte minimálně 449 900 Kč. Za navigaci se připlácí již zmíněných 12 500 Kč a jak je dle okolních cen dobře patrné, Mazda2 není zrovna z levného kraje a cenou se opravdu podbízet nehodlá.

Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízíFaceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Faceliftovaná Mazda2 vstupuje na náš trh. Nabízí pouze jeden motor, bohatě vybavený základ a cenou se nepodbízí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.