Přeposlat Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí

13.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Renault Mégane čtvrté generace prodělal facelift, který přichází po pěti letech od představení. Vzhledově se tento tradiční zástupce nižší střední třídy nijak zásadně nezměnil a modernizace se tedy z větší části týká hlavně techniky a výbavy.

Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí

Renault Mégane je typickým vozem nižší střední třídy a ve své kategorii patří určitě k těm nejpopulárnějším. Je to takový klasický zástupce tohoto segmentu, a i když nemá tak rozsáhlý rodokmen, jako třeba Golf, v rámci třídy se řadí mezi ty známější modely a určitě ho můžeme postavit vedle Fordu Focus či Opelu Astra. První generace vznikla jako nástupce slavného modelu Renault 19 v roce 1995, vyráběla se do roku 2002 a právě v tomto roce přišla druhá generace, která udělala co do designu obrovský skok vpřed. Druhá generace byla ve své době vzhledově velmi odvážná a hatchback přišel s hodně netradičně, poměrně originálně pojatou zádí, díky čemuž jste si ho s žádným jiným vozem této třídy nespletli, přičemž i dnes vypadá Mégane druhé generace poměrně zajímavě. Třetí generace, která se vyráběla v letech 2008 až 2015, vypadala oproti té předchozí mnohem usedleji a konzervativněji, ale Renault u ní výrazně přidal na kvalitě i spolehlivosti a z této verze pochází také ostrý model RS, který bývá dodnes označovaný za jeden z nejlepších hothatchů všech dob. I druhá generace měla sportovně laděnou verzi RS a i ta byla výtečná, ale status krále ostrých hatchbacků dala Renaultu až generace třetí. Čtvrtá generace, tedy ta aktuální, přišla na svět v roce 2015 a designově se oproti svému předchůdci posunula o notný kus vpřed.

Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzíRenault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí

Současný Mégane už není usedlý či konzervativní, je to poměrně stylově a výrazně působící model, který zaujme jak přední části s originálně pojatým denním svícením, tak zádí s koncovými světly sahajícími takřka až doprostřed víka zavazadlového prostoru. Mégane vynikal také bohatou nabídkou co se karosářských verzí týče a za ta léta, co je na světě, byl k dispozici jako pěti i třídveřový hatchback, jako stylový sedan, praktické kombi a existoval dokonce i kabriolet. Z tohoto modelu Renault vytvořil také MPV v podobě modelu Scénic, takže Mégane byl a pořád je pro tuto francouzskou automobilku nesmírně důležitým vozem. Modernizace aktuální generace se z větší částí týká techniky a design se změnil opravdu jen nepatrně, a to tak málo, že to na první pohled snad ani nejde poznat. Nejzásadnější novinka se v tomto ohledu odehrála na přídi, kde se nachází lehce přepracovaná maska chladiče umístěná o trochu níž a nový nárazník. Světlomety jsou nově už v základu diodové, takže klasické halogeny vzaly za své a jak přední, tak zadní světla mají mírně přepracovanou grafiku. Maličko předělaný byl ještě zadní difuzor a to je, co se týče vzhledu exteriéru, víceméně všechno, takže můžeme zamířit do interiéru. Ten se změnil opět pouze nepatrně a jeho hlavní devízou je nová verze multimediálního systému Easy Link.

Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzíRenault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí

Po stránce ergonomie se nic nezměnilo a středový panel je tedy pořád osazený vertikálně orientovaným dotykovým displejem, jehož úhlopříčka může být 7 nebo 10.2 palce a mírným re-designem si prošel pouze ovládací panel klimatizace, přičemž za zmínku určitě stojí i bezrámové zpětné zrcátko. Palubní systém podporuje technologie Apple CarPlay i Android Auto a modernizace do řady Mégane přináší vylepšené jízdní asistenty, kteří nově odpovídají autonomnímu řízení druhé úrovně. Asistent pro jízdu v koloně a na dálnici umí udržování v jízdním pruhu a kombinuje prvky adaptivního tempomatu s funkcí stop & go. Do hranice 100 km/h se vůz umí sám držet uprostřed jízdního pruhu a umí zároveň udržovat bezpečný odstup od vozu před ním. Vylepšení se dočkala i technologie hlídání mrtvého úhlu, které by mělo být nově přesnější. Velkou novinkou této modernizace je příchod hybridní verze, která dostala označení E-Tech Plug-In. Zde použitý pohon kombinuje zážehový čtyřválec o objemu 1.6 litru s dvojicí elektromotorů a převodovkou bez spojky, kterou výrobce označuje jako ,,vícerežimovou“. Ještě bychom měli zmínit výkon, který se zastavil na hodnotě 117 kW (160 koní), přičemž točivý moment, stejně jako dynamiku, Renault bohužel prozatím nezmínil.

Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzíRenault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí

Tato pohonná soustava je doplněna o baterie s kapacitou 9,8 kWh a hybridní systém pochopitelně umožňuje i jízdu čistě na elektřinu, přičemž v tomto režimu by měl Mégane E-Tech Plug-In zvládnout ujet až 50 kilometrů (dle WLTP). To ale není jediná motorová novinka a facelift přináší také trojici nových konvenčních motorů, dva benzinové a jeden naftový. Známý čtyřválec 1.3 TCe dorazí ve verzi naladěné na 74 kW (100 koní) a později se dočkáme i nového tříválce 1.0 TCe s výkonem 88 kW (120 koní). Milovníci nafty pak budou moct sáhnout po jednotce 1.5 Blue dCi s výkony 70 nebo 85 kW (116 koní), a zatímco méně výkonná varianta bude spojena se šestirychlostním manuálem, silnější nabídne sedmistupňový dvouspojkový automat. Modernizace se týká všech karosářských verzí a pochopitelně i ostrého provedení RS, přičemž hlavní novinkou u RS je to, že obě specifikace, tedy jak ta základní, tak ta vrcholná s označením Trophy, mají stejný výkon čítající 220 kW (299 koní). Dříve to bylo tak, že jednotka 1.8 TCe dávala u standardního povedení 206, u Trophy 221 kW (280 / 300 koní) a nově se od sebe tito sourozenci tedy budou lišit jen v podvozku (Trophy nabídne podvozek Cup s tužšími tlumiči a diferenciálem Torsen). Zmodernizovaný Renault Mégane se do prodeje dostane v průběhu léta 2020 a hybridní verze přijde jako první s karoserií kombi, hatchback s touto motorizací dorazí až později. 

Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzíRenault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Mégane prošel modernizací, která přináší hlavně novou techniku v čele s hybridní verzí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.