Přeposlat Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu

11.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Opel na náš trh uvádí své hybridní SUV Grandland X s přídomkem PHEV, a to hned ve dvou výkonnostních variantách. Základní specifikace začíná těsně pod hranicí jednoho milionu, nicméně mnohem zajímavěji vypadá vrcholné provedení s výkonem rovných 300 koní.

Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu

Opel představil hybridní Grandland X s přídomkem PHEV již v květnu minulého roku a nyní se tento zajímavý kousek dostává i na náš trh. Hybridní technika není přímo od Opelu a tato automobilka, která aktuálně spadá pod koncern PSA, si ji vypůjčila od Peugeotu. Ten ji používá u některých svých modelů a zdá se, že PSA této hybridní technice docela dost věří, protože ji nasazuje v čím dál víc vozech. Nový  Grandland X má v hybridní verzi označení PHEV (Plug-in Hybrid Vehicle) a do prodeje jde ve dvou verzích, a sice v základní, s označením Hybrid2 (nebo Plug In Hybrid) a vrcholné, která se jmenuje Hybrid4 a která nabídne velmi zajímavé výkony. Vzhledově se tato novinka od ostatních modelů rodinky Grandland X víceméně nijak neliší, takže před sebou máme klasické SUV od Opelu s jednoduchým, avšak účelným designem, který na první pohled sice nijak zvlášť nenadchne, ale určitě ani neurazí. Přední části dominují rozměrné světlomety s atraktivním denním svícením, černě stylizovaná maska chladiče a sportovně střižený nárazník. Na zádi najdeme koncová světla zasahující do boku karoserie, decentní stříšku nad zadním oknem a neschází ani plastový difuzor s naznačenými výfuky.

Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionuHybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu

Jak jsme se již zmínili, Grandland X PHEV je k dispozici ve verzích Hybrid2 a Hybrid4 a tyto dvě specifikace mají několik věcí společných. Obě disponují přeplňovaným čtyřválcem 1.6 TURBO a předním elektromotorem o výkonu 81 kW (110 koní), nicméně zatímco v základním provedení má spalovací motor výkon 133 kW (180 koní), ve verzi Hybrid4 má 147 kW, tedy rovných 200 koní. Tato verze navíc k přednímu elektromotoru přidává ještě zadní elektromotor o výkonu 83 kW (113 koní) a celkový výkon této soustavy je velmi hezkých 221 kW (300 koní). Základní Hybrid2 dává celkový výkon 165 kW (224 koní) a disponuje pohonem pouze přední nápravy, přičemž Hybrid4 má poháněna pochopitelně všechna čtyři kola. Převodovka je v obou případech zastoupena osmistupňovým automatem a ještě bychom měli zmínit, že silnější Hybrid4 se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 6.1 sekundy. Co se týče baterií, tak ty mají v obou případech kapacitu 13.2 kWh a dojezd čistě na elektřinu může být až 59 kilometrů. Interiér je vyvedený v aktuálním duchu Opelu, takže je, stejně jako exteriér, poměrně přímočarý a spíše minimalistický. Dominuje mu široký středový panel s barevným dotykovým displejem, ovládacím panelem klimatizace a voličem převodovky, který si Grandland X vypůjčil ze sesterského Peugeotu 3008.

Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionuHybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu

Co se týče výbavových stupňů, tak ty se jmenují Enjoy, Innovation a Ultimate, přičemž s nejnižším výbavovým stupněm je dostupná pouze méně výkonná verze. Už základní výbava je poměrně rozsáhlá a zahrnuje třeba 18 palcová litá kola, LED přední světlomety, LED zadní světla, okna i zrcátka kompletně v elektrice, ergonomické sedadlo řidiče AGR, loketní opěrku, bezklíčové otevírání i startování, bezdotykové otevírání pátých dveří, manuální klimatizaci či grafický informační displej. Neschází ani kožený volant, dotykový displej s úhlopříčkou 8 palců, podpora technologií Apple CarPlay a Android Auto, dešťový senzor, automatická světla, tempomat s omezovačem rychlosti, parkovací senzory vpředu i vzadu a pochopitelně se nezapomnělo ani na bezpečnostní asistenty a různé pomocníky, bez kterých by to v dnešní době už ani nešlo. Už v základu má Grandland X PHEV systém varování před čelní kolizí, senzor hlídající únavu řidiče, aktivní hlídání jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek či asistenta rozjezdu do kopce. Prostřední stupeň výbavy s označením Innovation přidává k základu automatickou dvouzónovou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru či elektrickou zásuvku na 12V v zadní konzoli.

Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionuHybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu

Dále bychom měli zmínit i ozdobné lišty prahů s nápisem Opel, chromované lišty okolo bočních oken nebo 19 palcová litá kola (pro Hybrid4). Vrcholná výbava Ultimate má navíc třeba špičkové světlomety LED AFL, automatického parkovacího asistenta, zadní kameru, hlídání slepého úhlu, vyhřívaná sedadla, částečně vyhřívané přední okno, zatmavená boční okna, černou střechu a mlhovky. Jak už bývá zvykem, jednotlivé výbavové stupně je možné rozšířit o různé sady a u všech verzí je možné připlatit si za výkonnější, 6.6 kW palubní nabíječku (+ 13 000 Kč). I u vrcholné verze je pak za co připlácet a z těch nejzajímavějších prvků zmíníme třeba prémiové audio (+ 18 300 Kč, lze i u výbavy Innovation), adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (+ 24 800 Kč pro všechny stupně) nebo odnímatelné tažné zařízení, které vyjde na 17 000 Kč. Nejlevnější hybridní Grandland X PHEV je varianta Hybrid2 v kombinaci se základní výbavou Enjoy, za což dáte minimálně 999 990 Kč s DPH. Když budete chtít tuto méně výkonnou verzi s prostředním stupněm výbavy, připravte si o 50 000 Kč víc a stejný příplatek platí i pro výbavu Ultimate. Výkonnější Hybrid4 je dostupný minimálně s výbavovým stupněm Innovation a jeho cena začíná na částce 1 149 990 Kč s DPH, přičemž přestup na vyšší úroveň Ultimate vyjde opět na 50 000 Kč.

Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionuHybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hybridní Opel Grandland X PHEV jde do prodeje. Jeho cena startuje těsně pod hranicí jednoho milionu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.