Přeposlat Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid

06.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Seat představila svou dlouho očekávanou novinku v podobě nové, v pořadí již čtvrté generace modelu Leon. Ten bude k dispozici jako hatchback i jako praktické kombi, nabídne známou paletu motorů koncernu VW a celkově techniku víceméně shodnou se svými sourozenci v podobě nového Golfu 8 a Octavie 4.

Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid

Seat Leon je naprosto typickým zástupcem vozu nižší střední třídy a jedná se o přímého sourozence Volkswagenu Golf a Škody Octavie, se kterými ve větší míře sdílí veškerou techniku. Zatímco Golf byl z této trojice vždy takový ten pan dokonalý a nejlépe zpracovaný, Octavia hrála na praktickou notu a Leon zase plnil roli toho nejsportovněji založeného modelu. A tak to platí víceméně i nadále. Co se týče samotného Leonu, tak jeho první generace vznikla v roce 1998, vyráběla se do roku 2006 a Seat použil platformu a techniku z Golfu čtvrté generace. Druhá byla představena v roce 2005, existovala do roku 2012 a ta už používala modernější platformu PQ35, na které vyjížděl i pětkový Golf. Třetí generace existující v letech 2012 – 2020 dostala do vínku aktuální platformu MQB a bylo to vůbec poprvé, co dostal Leon i praktickou karoserii kombi. Ta se stala víceméně ihned velmi populární a není se tedy čemu divit, že ji bude Seat nabízet i u nově představené, v pořadí již čtvrté, generace. Třetí Leon přišel oproti druhé generaci s poměrně radikální změnou designu, kdy se zakulacený předchůdce proměnil v ostře řezaný, sportovně vyhlížející hatchback a ve stejném duchu je vyvedena i nová verze. Vzhled se oproti odcházející generaci nijak zásadně nezměnil a ta nová může působit dokonce tak nějak uhlazeněji a méně dramaticky. Leon v nejnovějším provedení zkrátka tak trochu dospěl a je z něj možná větší fešák, ale mírně na úkor sympatické dravosti, kterou nabízela odcházející generaci přece jenom o trochu větší.

Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybridSeat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid

Přední části dominují zajímavě tvarované světlomety s výrazným, atraktivním denním svícením a kompaktní maska chladiče, pod kterou se nachází sportovně střižený nárazník. Mnohem větší změny se udály na zádi, kde mají své místo zcela nová koncová světla propojená dekorační linkou a velmi povedeně vypadá i nápis Leon, který působí, jako by byl napsaný ručně. Už v základu dostane nový Leon do vínku LED světlomety, přičemž vrcholné provedení světel nabídne dynamické blinkry a opravdu vysoký světelný výkon. Co se týče hlavní techniky, tak nový Leon je postavený na platformě MQB Evo a na ní pochopitelně vyjíždějí i aktuální sourozenci v podobě Golfu a Octavie. Jak už v dnešní době bývá zvykem, nová generace co do rozměrů trochu narostla, ale ne ve všech partií a oproti třetí generaci je čtvrtý Leon vlastně jenom o 86 mm delší (o 93 mm v případě kombi). Na šířku ale obě karosářské verze ztratili, a to rovných 16 mm a něco málo, konkrétněji 3 mm, se ubralo i v oblasti výšky. Kompletní rozměry nového Leonu s karoserií hatchback tedy jsou 4368 x 1800 x 1456 mm, kombi s označením Sportstourer měří 4642 x 1800 x 1448 mm a rozvor náprav je v obou případech stejných 2686 mm. Hatchback má stejný zavazadlový prostor, jako doposud a jeho objem čítá 380 litrů, nicméně kombi dostalo oproti předchozímu modelu o 30 litrů víc a aktuálně tedy nabídne velmi hezkých 617 litrů.

Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybridSeat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid

Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je vyvedený v soudobém stylu Volkswagenu a je tedy z velké části zdigitalizovaný. Středový panel je pojatý opravdu hodně minimalisticky a je na něm jen minimum fyzických tlačítek, protože takřka všechno se bude ovládat přes barevný dotykový displej sedící na jeho vrcholu. Ten může mít v nejvyšší konfiguraci úhlopříčku až 10 palců (v základu má 8.25 palce) a součástí displeje je také malá spodní část, která poslouží k ovládání klimatizace. Klasický ovládací panel klimatizace tedy úplně zmizí a podobné řešení používá i Golf a Octavia v nejnovějších generacích. Palubní systém nabídne technologie Apple CarPlay, Android Auto a kromě ovládání přes displej bude možné systém ovládat také gesty či hlasem. Počítat lze také s hromadou různých asistentů, pomocníků a palubní deska bude s největší pravděpodobností u všech verzí zcela digitální. Vyšší specifikace pak nabídnou třeba palubní internet nebo ambientní LED osvětlení táhnoucí se od dveří řidiče, přes vrchol palubní desky až ke dveřím spolujezdce, se kterým se váže jedna zajímavá a praktická věc. Seat toto osvětlení využil například pro signalizaci systému hlídání mrtvého úhlu nebo při vystupování, kdy upozorní na potencionální nebezpečí, což chválíme.

Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybridSeat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid

V oblasti motorů se nic zásadního neudálo a nový Leon nabídne takřka kompletní paletu mainstreamových jednotek koncernu VW a zhruba to samé, co Golf a Octavia. Benzinovým základem bude tříválec 1.0 TSI o výkonech 66 nebo 81 kW (90 / 110 koní), střed nabídky bude tvořený čtyřválcem 1.5 TSI s výkony 96 nebo 110 kW (130 / 150 koní) a vrcholnou verzí bude, alespoň do příchodu ostřejších provedení, čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 140 kW (190 koní). Příznivci nafty dostanou k dispozici čtyřválec 2.0 TDI o výkonech 85 nebo 110 kW (116 / 150 koní) a kromě nafty bude moct Leon spalovat i zemní plyn, a to ve verzi 1.5 TGI o výkonu 96 kW (130 koní). Scházet nebudou ani mild-hybridní verze s označením eTSI, které budou k dispozici jak s litrovým tříválcem, tak se čtyřválcovou patnáctistovkou a špatně nevypadá ani plug-in hybrid s označením e-Hybrid. Ten nabídne kombinaci čtyřválce 1.4 TSI s elektromotorem, přičemž celkový výkon této soustavy je 150 kW (204) koní a tímto pohonem vybavený Leon zvládne ujet až 60 km čistě na elektřinu. Nabídka převodovek zahrnuje jak klasický manuál, tak dvouspojkový automat a některé varianty budou k dispozici i s pohonem všech kol. Klasický, pětidveřový hatchback by se měl na našem trhu začít prodávat v březnu a kombi pak přijde o něco později, pravděpodobně až v létě. Ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé.

Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybridSeat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat představil nový Leon čtvrté generace. Nabídne osvědčenou techniku, uhlazený design a bude i jako hybrid


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.