Přeposlat Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy

28.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Porsche představilo dvě novinky spadající do základní modelové řady 718, a to modely s označením 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Ty potěší hlavně milovníky klasiky, protože přichází s atmosféricky plněným šestiválcem a manuální převodovkou, což je dnes už takřka unikátní kombinace.

Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy

Manuální převodovky jsou na ústupu, o tom není pochyb a tento trend se bohužel týká i ryze sportovních vozů. Je to dáno hlavně tím, jak se automatické převodovky vyvinuly, dnes už není žádný automat pomalý a ani sebelepší řidič nezvládne řadit rychleji než nějaká moderní dvouspojková převodovka. Pocit z manuální převodovky je ale samozřejmě úplně jiný, řidič je s vozem tak nějak víc spojený, má nad ním lepší kontrolu a minimálně u sportovních vozů je manuál pořád vítaný, i když ho ubývá už i tady. Každý nový přírůstek s tímto typem řazení tedy potěší a při kombinaci s atmosféricky plněným motorem to platí dvojnásob, protože ty taky z nabídky mizí rychlostí blesku. Novinky od Porsche s označením 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS se vyznačují právě těmito dvěma prvky a dá se předpokládat, že se bude jednat o prodejní hity. Tyto novinky nahradí stávající provedení GTS, které je osazeno přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2.5 litru, přičemž nové verze nabídnou, kromě více válců a vyššího objemu, také vyšší výkon a lepší dynamiku. A samozřejmě pocit plnohodnotného Porsche a poctivou, točivou atmosférou za zády. V rámci řady 718 se bude jednat o takřka vrcholné modely a nad touto dvojicí už sedí jenom verze s označením GT4, která sice má stejný motor, ale ještě o něco málo vyšší výkon a nepatrně lepší dynamiku.

Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristyPorsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy

Než se ale podíváme na techniku, v rychlosti si projdeme i design, který vychází z řady 718 a k základním modelům přidává něco málo navíc. Specifikace GTS mají navíc několik černých, kontrastních prvků na karoserii a v této barvě je vyvedený třeba přední splitter, podklady předních i zadních světel a černá jsou i litá kola o průměru 20 palců. Zpoza kol pak vykukují mohutné, odvětrávané brzdové kotouče a standardní, ocelové brzdy bude za příplatek možné nahradit karbon-keramickou soustavou, která nabídne vyšší výkon a menší míru vadnutí při intenzivnějším používání. Zadní nárazník si prošel lehkým re-designem a oproti aktuálním modelům GTS v rámci řady 718 se změnily i výfuky, respektive jejich uložení. Koncovky jsou pořád dvě, ale zatímco u současných verzí jsou umístěny uprostřed difuzoru, novinky je mají uložené po jeho stranách. Výrazné průduchy před zadními koly zůstaly a celkový styling je víceméně pořád stejný, jako u aktuálních modelů, ale co si budeme povídat, řada 718 vypadá opravdu dobře a s příchodem nových specifikací určitě nebylo nějakých zásadních změn třeba. To ostatně platí také pro interiér, který je vyvedený ve stejném duchu jako u současných modelů a jeho dominantu tedy tvoří trojramenný sportovní volant čalouněný alcantarou.

Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristyPorsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy

Té najdeme v interiéru opravdu dostatek a samozřejmě neschází ani kontrastní prošívání, sportovní sedačky s výrazným bočním vedením či nějaký ten karbon. Středový panel obsahuje tradiční analogové stopky, ty sedí na jeho vrcholu a pak zde najdeme barevný dotykový displej, ovládací panel klimatizace, několik dalších ovládacích prvků a hlavně, pořádnou, poctivou a robustní řadicí páku šestistupňového manuálu. Palubní deska je částečně analogová, částečně digitální a jejím hlavním prvkem je, jak se na správné Porsche sluší a patří, velký centrální otáčkoměr s červeným podkladem. Interiér je tedy naprosto v pořádku a to se dá s klidem prohlásit i o motoru, který je umístěný uprostřed. Ten je zastoupený klasickým, atmosféricky plněným šestiválcem o zdvihovém objemu 4 litry, který je pro potřeby této nové dvojice naladěný na 294 kW (400 koní) a 419 Nm točivého momentu, což jsou velmi hezká čísla. V porovnání s vrcholnou specifikací GT4, která disponuje stejným motorem, je výkon sice o 20 koní nižší, ale v dynamice je rozdíl opravdu minimální a ve zrychlení z klidu na 100 km/h dělá pouhou jednu desetinku sekundy. Zatímco vrcholné provedení se tedy umí na tuto metu rozjet za 4.4 sekundy, novinky k tomu potřebují 4.5 sekundy, což je rozdíl vskutku zanedbatelný.

Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristyPorsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy

Co se týče přímého srovnání s aktuálním modelem, v jehož nitru najdeme přeplňovaný čtyřválec o výkonu 269 kW (365 koní), tak zde je rozdíl ve rychlení opět jednu desetinku sekundy, ale na opačnou stranu. To je sice zase víceméně zanedbatelné, nicméně charakter šestiválce a pocit z točivého atmosférického motoru o tomto výkonu bude úplně jiný, tak nějak opravdovější a poctivější. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, převodovka je zastoupena již zmíněným šestirychlostním manuálem a podvozek byl oproti standardním verzím o 20 mm snížený. Porsche tyto novinky již v základu vybavilo aktivními tlumiči PASM (Porsche Active Suspension Management), paketem Sport Chrono a systémem Porsche Torque Vectoring s mechanickým samosvorným diferenciálem, díky čemuž se dá očekávat opravdu vytříbené chování jak na okruzích, tak mimo ně. Je jasné, že oba tito sourozenci budou ryze řidičskými vozy, budou rozdávat radost a úsměvy plnými hrstmi a určitě to bude jeden z nejzajímavějších zážitků tohoto roku, protože kombinace točivé atmosféry s manuální převodovkou je v dnešní době už poměrně ojedinělá. Nová dvojka Porsche 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS se do prodeje dostane koncem března tohoto roku, takže již co nevidět a oficiální české ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé.

Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristyPorsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche představuje novinky 718 Boxster GTS a 718 Cayman GTS. Mají atmosférický motor, manuální převodovku a cílí hlavně na puristy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.