Přeposlat Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu

23.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na náš trh oficiálně vstoupil nový elektrický vůz od Opelu, a to kompaktní Corsa-e. Ve své kategorii se jedná o jeden z nejdostupnějších modelů, tak se pojďme podívat, kolik si za něj Opel řekne a jak si vede v porovnání s konkurencí.

Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu

Zdá se, že v roce 2020 se bude elektromobilům dařit a dá se předpokládat docela velký nárůst prodejů. Ofenzíva elektrických vozů je opravdu velká a čím dál víc je jich dostupných i na našem trhu. A elektromobil, to nemusí být jen drahé, velké SUV či nějaký sedan od Tesly, tento typ pohonu je přímo ideální do malého městského hatchbacku, což si výrobci začínají v poslední době uvědomovat. Před nedávnem byl představený nový elektrický Peugeot e-208, jeho sourozenec v podobě kompaktního crossoveru e-2008 nebo právě Opel Corsa, což je technicky víceméně Peugeot e-208, jen v jiném kabátku a s trochu jinou výbavou. Corsa je z této dvojice tím levnějším a tudíž i dostupnějším modelem, ale zase má horší základní výbavu, takže ve finále se ceny víceméně srovnají. Na ceny a prvky jednotlivých stupňů výbav se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem. Ten se Opelu opravdu povedl, nová Corsa je sice malé městské vozidlo, ale vzhledově působí vcelku dospělým dojmem a nedá se jí upřít určitá dávka elegance. Ano, oproti Peugeotu 208 je sice Corsa méně výrazná a může působit až nudným dojmem, ale tento minimalistický design zase stárne výrazně pomaleji. Přední části dominují ostře řezané světlomety s denním svícením v horní i spodní část, kompaktní maska chladiče se zajímavým výpletem a povedl se i sportovně pojatý nárazník.

Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionuElektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu

Vzadu pak najdeme výrazná koncová světla s atraktivní grafikou, robustní nárazník a neschází ani decentní stříška nad zadním sklem. Na chvíli se přesuneme i do interiéru, který působí také velmi dospělým a také poměrně hodnotným dojmem. Není zbytečně přeplácaný, všechno je přehledné a jeho dominantu tvoří široký středový panel s dotykovým displejem na jeho vrcholu. Pod ním je umístěný ovládací panel klimatizace, několik dalších ovládacích prvků a trochu netradičně pojatý volič převodovky, který si Corsa vypůjčila od Peugeotu. Co se týče pohonu, tak zde použitý elektromotor dává nejvyšší výkon 100 kW, tedy 136 koní a energii mu dodává akumulátor o kapacitě 50 kWh. To znamená poměrně solidní dynamiku, Corsa-e se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 8.1 sekundy a špatně nevypadá ani dojezd spočítaný na 337 km. To není špatné a pro městský vůz se to zdá jako plně dostačující, ačkoliv se dá předpokládat, že v reálném provozu s plným využitím všeho, co vůz nabídne, bude dojezd nižší. Co se týče nabíjení, tak při použití 100 kW rychlonabíječky bude možné dostat se na 80 % kapacit baterie za půl hodinky. Nová Corsa-e je na našem trhu dostupná ve třech výbavových stupních a ty se jmenují Edition, Elegance a GS Line.

Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionuElektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu

Začneme u prvního stupně Edition, který toho nabídne poměrně dost a určitě ho můžeme označit jako naprosto použitelný a pro většinu zákazníků i dostatečný. V základu Corsa-e vyjíždí na 16 palcových ocelových kolech, má denní svícení (ale ne LED, pouze halogenové), sadu na opravu pneumatik, systém kontroly tlaku v pneumatikách, bezklíčové startování či automatickou klimatizaci. Okna jsou v elektrice sice pouze vpředu, ale za 5 000 Kč je možné nahradit zadní ,,švihadla“ za elektrické stahování a zmínit bychom měli také multimediální systém se 7 palcovým barevným dotykovým displejem, který podporuje rozhraní Apple CarPlay i Android Auto, disponuje Bluetooth modulem a má šest reproduktorů. Palubní deska je doplněna o informační displej s úhlopříčkou 3.5 palce a další standardní výbava zahrnuje 12V zásuvku, ISOFIX, výškově stavitelné sedadlo řidiče, automatické přepínání světel, dešťový senzor, tempomat, výškově i podélně stavitelný volant či zrcátka v elektrice. Nezapomnělo se ani na různé asistenty a pomocníky, přičemž v základu Corsa-e obsahuje třeba brzdového asistenta, systém varování před vybočením z pruhu, rozpoznávání dopravních značek, senzor únavy řidiče, varování před čelní kolizí nebo systém automatického brzdění s detekcí chodců.

Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionuElektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu

Jak vidno, už základní výbava je poměrně obsáhlá a drtivé většině zákazníků bude pravděpodobně stačit. Prostřední stupeň Elegance k základu přidává navíc třeba loketní opěrku, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, kompletně elektrická okna, kožený volant, ambientní osvětlení interiéru, LED světla s LED denním svícením, 16 palcová litá kola nebo ISOFIX i na sedadle spolujezdce. Nejlépe je pak na tom pochopitelně stupeň GS Line, který dostal do vínku navíc sportovní přední i zadní nárazník, sportovní sedadla, volant a pedály, parkovacího asistenta, kompletně digitální palubní desku a také kompletní LED osvětlení. K dispozici je i několik příplatkových sad s různými doplňkovými prvkami výbavy, a co se týče dalších příplatků, tak i u vrcholné výbavy GS Line je za co připlácet. Na mysli máme třeba 17 palcová litá kola (+ 6000 Kč), navigaci (+ 10 000 / 20 000 Kč podle typu) nebo kožené čalounění s vyhřívanými i masážními sedačkami (+ 30 000 Kč). Aktuálně se nová Corsa-e na našem trhu prodává za akční cenu sníženou o 50 000 Kč a základní verze vyjde na 739 990 Kč s DPH. Prostřední výbavový stupeň stojí od 779 990 Kč s DPH a za vrcholnou verzi GS Line si připravte minimálně 789 990 Kč s DPH.

Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionuElektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Elektrický Opel Corsa-e vstupuje na náš trh. Cena začíná těsně pod hranicí tři čtvrtě milionu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.