Přeposlat Opel Insignia GSi má po faceliftu. Ten zahrnuje nová světla, lehce přepracovaný design a návrat motoru 2.0 Turbo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Opel Insignia GSi má po faceliftu. Ten zahrnuje nová světla, lehce přepracovaný design a návrat motoru 2.0 Turbo

21.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Opel zmodernizoval aktuální generaci své Insignie již před nějakou tou dobou, zhruba před měsícem a půl a nyní postihl facelift také ostrou verzi GSi. Konečně jsem se dočkali i kompletního odhalení nové motorové nabídky, což Opel až doposud tajil.

Opel Insignia GSi má po faceliftu. Ten zahrnuje nová světla, lehce přepracovaný design a návrat motoru 2.0 Turbo

Opel je, co se týče faceliftu svého modelu Insignia, poměrně tajemný a když tuto modernizaci svého modelu střední třídy počátkem prosince zveřejnil, spousta informací scházela. Třeba jaká bude nabídka motorů a technika byla až tristně opomenuta. Opel s největší pravděpodobností čekal na facelift vrcholné verze GSi, který přichází nyní a s ním už jsme se konečně dočkali i zveřejnění motorizací pro standardní model. Než se ale podíváme, co všechno že je vlastně nového, trochu si připomeneme historii modelu Insignia. Ta vznikla, jako přímý následovník populární Vectry, v roce 2008, v roce 2013 se dočkala faceliftu a výroba první generace byla ukončena v roce 2017. První Insignia byla poctivé, bytelné auto s dobrou spolehlivostí a moderní výbavou, ale trápila ji až zbytečně vysoká hmotnost a v rámci střední třídy se jednalo o největšího ,,tlouštíka“. Druhá generace, která spatřila světlo světa v roce 2017, to vyřešila, poměrně dost zhubla a můžeme říct, že se s ní Opel trefil do černého. Ve střední třídě je to jeden z nejpovedenějších modelů a za zmínku stojí hlavně perfektně vyladěný podvozek či prostorný interiér. První generace dostala ostrou verzi s označením OPC, od kterého ale Opel u druhé generace upustil a nahradil ho modelem s historicky více tradičním přídomkem GSi.

Opel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpětOpel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpět

A se zkratkou OPC zmizel také přeplňovaný šestiválec o objemu 2.8 litru, který byl nahrazený přeplňovaným čtyřválcem s objemem 2 litry. Ten měl sice nižší výkon než šestiválec, ale díky výrazné úspoře hmotnosti byla Insignia GSi rychlejší než původní OPC. Tento motor kvůli emisím zmizel z nabídky také a nejvýkonnější jednotkou v rámci modelové řady Insignia se stal naftový motor 2.0 CDTI BiTurbo o výkonu 154 kW (210 koní). S aktuálním faceliftem Insignie se ale vrací do hry benzinový motor, ale o něm si povíme až později. Pojďme si jako první proklepnout design a podívat se na změny, kterých sice moc není, ale i těch pár určitě stojí za zmínku. Přední část se chlubí přepracovanými světlomety, lehce změněná je také maska chladiče a nový nárazník s mohutnějšími průduchy působí podstatně robustnějším dojmem. Největší změna na přídi se týká světlometů a tato modernizace se netýká pouze ostré verze GSi, platí pro všechny motorizace. Po faceliftu bude Insignia vždy osazena LED světlomety a ty nejmodernější se jmenují IntelliLux LED Pixel Light, které sice Opel nabízel i předtím, ale i tato světla si prošla modernizací a nyní jsou podstatně modernější. Zatímco původně byla složena z 16 diod, nyní jich je hned 84 (platí pro každé světlo) a to znamená, že světla budou přesnější a zvládnou korigovat lépe tok světla.

Opel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpětOpel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpět

Díky tomu ještě více sníží oslňování protijedoucích řidičů a zároveň by měla nabídnout co možná nejlepší osvětlení silnice před vozem. Na zádi pak najdeme koncová světla s novou grafikou a lehce přepracovaný nárazník. Zadní difuzor zůstal stejný a to samé platí také pro dvě rozměrné koncovky výfuku u verze GSi. Modernizace se pochopitelně dotkla také interiéru a podepsala se hlavně na výbavě, která bude modernější a bude zahrnovat věci typu bezdrátového nabíjení telefonu, novějšího multimediálního systému či nového parkovacího systému. Couvací kamera nabídne technologii detekci vozů přijíždějících ze stran a to zvládne na vzdálenost až 20 metrů, přičemž tato funkce se jmenuje Rear Cross-Alert. Opel zmiňuje také ještě lepší zpracování, kvalitnější materiály a ostrá verze GSi bude mít interiér samozřejmě vyšperkovaný ve sportovním duchu. Nabídne sedačky s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami, pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou či pádla pod volantem. Jak jsme se již zmínili, u verze GSi byl původní, benzinový motor nahrazený naftovou jednotkou a ta byla s tímto faceliftem opět nahrazena benzinovou jednotkou. Pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který umí v případě potřeby vypnout dva válce a tento motor je naladěný na 169 kW (230 koní) a 350 Nm.

Opel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpětOpel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpět

Sportovně střižená varianta GSi je spojena výhradně s pohonem všech kol (Twinster) se schopností vektorování točivého momentu a převodovka je zastoupena devítistupňovým automatem s možností řazení pádly pod volantem. Tento model má v základní výbavě i adaptivní podvozek Flexride se čtyřmi jízdními režimy (Standard, Sport, Tourer a Competition) a posílenou brzdnou soustavu od Bremba. Opel spolu s faceliftem modelu GSi zveřejnil i seznam motorizací pro standardní model po modernizaci a těšit se můžeme hned na čtyři další motory. Základem jsou dva tříválce, a sice benzinový 1.4 T o výkonu 107 kW (146 koní) a naftový o objemu 1.5 litru, jehož výkon se zastavil na hodnotě 90 kW (122 koní). Nad těmito motory pak stojí benzinový čtyřválec o objemu 2 litry s výkonem 147 kW (200 koní), což je pravděpodobně lehce podladěná verze motoru z modelu GSi a později se dočkáme i dvoulitrového naftového čtyřválce, u kterého ovšem Opel prozatím žádné výkony nezveřejnil. Použití tříválcových motorů znamená úsporu hmotnosti hezkých 50 kg a určitě bychom měli zmínit, že všechny motory, které bude Insignia po faceliftu používat, vychází ze spolupráce s GM a nejsou to tedy agregáty od koncernu PSA, aktuálního vlastníka Opelu. Nový Opel Insignia se dostane do prodeje ještě letos a oficiální ceník je prozatím neznámý.

Opel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpětOpel Insignia GSi prošel faceliftem. Má nová světla, lehce přepracovaný design a motor 2.0 Turbo je zpět

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Opel Insignia GSi má po faceliftu. Ten zahrnuje nová světla, lehce přepracovaný design a návrat motoru 2.0 Turbo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.