Přeposlat Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky

14.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italský výrobce supersportů Lamborghini představil novou variantu svého základního modelu Huracán, která dostala označení Evo RWD. Z toho vyplývá, že vychází z modernizované verze Huracán Evo a má pohon pouze zadních kol, což je u této automobilky s logem býka ve znaku poměrně netypické.

Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky

Vozy Lamborghini mají v drtivé většině případů pohon všech kol, nicméně Huracán Evo RWD není prvním počinem tohoto italského výrobce s pohonem pouze zadní nápravy. Před více než deseti lety vniklo Gallardo s pohonem výhradně zadních kol pojmenované po slavném testovacím jezdci Lamborghini, kterým nebyl nikdo jiný než Valentino Balboni. Víceméně platí to, že když už Lambo nějaký vůz s pohonem zadních kol vydá, je to většinou speciální edice a není to vlajkový model, takže třeba Murciélago nebo Aventador s pohonem zadních kol nikdy nevznikly, a to z toho důvodu, že zkrotit je bez pohonu všech kol by bylo velmi obtížné a možná i nebezpečné. Částečně to platí také pro Huracán, který není vlajkovým vozem Lamborghini, nad ním stojí ještě právě Aventador, ale nová verze s pohonem zadní nápravy není žádnou speciální edicí a je to normální model bez omezené produkce. Tato novinka vychází z modelu Huracán Evo, což je zmodernizovaný základní supersport Huracán, který vtrhl do světa v roce 2014 jako nástupce Gallarda. Před rokem, tedy počátkem ledna 2019, dopřálo Lamborghini po pěti letech služby Huracánu facelift, který, mimo jiné, zahrnoval přídavek Evo v názvu.

Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilkyLamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky

Lehce se změnil i design, a to jak exteriéru, tak interiéru a modernizace se pochopitelně dočkal také motor, který dostal vyšší výkon. Po roce jsme se tedy dočkali modernizace modelu s pohonem zadní nápravy, který existoval i před faceliftem standardní verze a nový Huracán Evo RWD je tedy druhým modelem v rámci řady Huracán s pohonem zadní nápravy. Změny se týkají jak techniky, tak vzhledu a tato novinka se na první pohled vzhledově odlišuje i od svého sourozence s pohonem všech kol. To je patrné hlavně na přídi, kde má své místo nový a svým stylingem mnohem jednodušší nárazník, který není tak členitý, jako u verze Evo s pohonem všech kol. Díky tomu působí Evo RWD tak nějak více přímočarým dojmem a nám se toto pojetí nárazníku líbí podstatně víc. Světlomety zůstaly stejné a to ostatně platí i pro některé prvky vzadu. Třeba koncová světla jsou stejná a nezměnily se ani dvě robustní koncovky výfuku umístěné, trochu netradičně, zhruba v polovině výšky zádi. Zadní difuzor se ale dočkal přepracování a na modelu Evo RWD vypadá opět méně komplikovaně, přičemž jiný je i zadní kryt motoru. Nabídka barev se rozrostla o jednu, a to o výraznou žlutou s označením Giallo Belenus a verze s pohonem zadních kol má oproti modelu s pohonem všech kol o palec menší kola (mají tedy průměr 19 palců).

Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilkyLamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky

Co se týče interiéru, tak ten je prakticky stejný jako u verze s pohonem všech kol a je tedy o kus modernější než u modelu před faceliftem. Jeho dominantou je rozměrný dotykový displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 8.4 palce, který se nachází v prostřední, skloněné části středového panelu. Nad tímto displejem je umístěna řada přepínačů, pod ním má své místo startovací tlačítko a ještě níž je umístěný volič převodovky. Nad středovým panelem se nachází dva rozměrné výdechy klimatizace a parádně vypadá i trojramenný sportovní volant s lehce zploštěnou spodní částí, zvýrazněnými úchyty a několika ovladači. Za volantem si lze všimnout pádel převodovky, která poslouží k řazení v manuálním režimu a palubní deska je zcela digitální. Sedačky disponují výrazným bočním vedením, aby podržely tělo i při ostřejší jízdě a v interiéru najdeme samé kvalitní materiály typu kůže, alcantary nebo karbonu. Výbava je samozřejmě náležitě moderní a těšit se můžete třeba na rozhraní Apple CarPlay, Android Auto nebo palubní internet. V oblasti motoru zůstalo Lamborghini věrné klasice v podobě atmosféricky plněného desetiválce o objemu 5.2 litru, nicméně výkon byl oproti modelu RWD před faceliftem navýšený.

Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilkyLamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky

Nyní na zadní kola proudí 449 kW (610 koní) při 8000 ot/min a 560 Nm točivého momentu, čehož motor dosahuje při 6500 ot/min. Původní Huracán RWD disponoval výkony 426 kW (560 koní), nicméně model Evo s pohonem všech kol je pořád přece jenom výkonnější, a to o dalších 30 koní. Z klidu na 100 km/h se Huracán Evo RWD rozjede za 3.3 sekundy, takže je o čtyři desetinky sekundy pomalejší než model s pohonem obou náprav a na rychlosti 200 km/h je za 9.3 sekundy (+ 0.3 sekundy). Úspora hmotnosti daná zástavbou pohonu pouze zadních kol je 33 kg a celková váha čítající 1389 kg je rozdělena mezi nápravy v poměru 40:60 ve prospěch zadku. Převodovka je zastoupena sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a model Evo RWD se pyšní také specificky naladěnou kontrolou trakce P-TCS (Performance Traction Control System), která mění své nastavení podle zvoleného jízdního režimu. Ty má Huracán Evo RWD tři a jmenují se Strada, Sport a Corsa. První zákazníci se svého nového Lamba s pohonem zadních kol dočkají na jaře tohoto roku a základní cena pro Evropu byla stanovena na 159 443 euro, což je po přepočtu něco málo přes 4 miliony korun a Evo RWD je tedy výrazně levnější než verze s pohonem všech kol.

Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilkyLamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lamborghini zmodernizovalo Huracán s pohonem zadních kol. Verze Evo RWD je nejlevnější model v nabídce automobilky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.