Přeposlat Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem

07.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toyota Corolla aktuální generace se na našem trhu již nějaký ten pátek prodává a Toyota postupně rozšiřuje nabídku v této řadě o různé zajímavé verze. Po lehce zvýšeném modelu Trek jsme se dočkali specifikace GR Sport, která hraje, alespoň co do vzhledu, na sportovnější notu.

Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem

Toyota Corolla je v automobilovém světě jednou z největších legend a je to takový symbol celosvětově nesmírně úspěšného produktu. Je to vlastně nejprodávanější vůz všech dob a kromě skvělých prodejů se Corolla pyšní také vysokou spolehlivostí a dobrou kvalitou. Vysoké prodeje jsou dány nejenom kvalitou, ale i tím, že se Corolla prodává již od roku 1966 a je to tedy vůz s pořádně dlouhým rodokmenem. Aktuálně se na trhu prodává již dvanáctá generace, která se vyznačuje povedeným, hodně výrazným designem a možností mít ji v jedné ze tří karosářských verzí. Kromě klasického hatchbacku je nová Corolla dostupná jako elegantní sedan nebo praktické kombi a co se týče motorů, tak v tomto ohledu jasně vítězí hybridy. V nabídce je aktuálně pouze jeden konvenční motor, a to přeplňovaný čtyřválec 1.2 Turbo o výkonu 85 kW (116 koní) a ten je doplněný o dvě hybridní jednotky, které kombinují atmosféricky plněné motory s elektromotorem. Ten základní má objem 1.8 litru a poměrně skromný výkon čítající 90 kW (122 koní), nicméně vrcholné provedení s dvoulitrovým motorem už nabízí 135 kW (184 koní) a poměrně slušnou dynamiku.

Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem

Pro verzi GR Sport jsou určeny výhradně hybridní jednotky, takže s přeplňovanou dvanáctistovkou tuto specifikaci nedostanete a v hierarchii Corolly se jedná o verzi jen těsně pod vrcholným provedením. Corolla se prodává se čtyřmi výbavovými stupni s označením Active, Comfort, GR Sport a Executive, takže nejnověji přidaná verze GR Sport je velmi slušně vybavená a zároveň druhá nejdražší. I když by mohlo označení GR Sport evokovat nějaké ostré provedení, ideálně od divize Toyota Gazoo Racing, je to opravdu pouze výbavový stupeň a od civilnějších provedení se liší víceméně jenom designovými prvky exteriéru a interiéru (i když, za příplatek může mít adaptivní podvozek). Corolla nebyla nikdy v oblasti ostrých hatchbacků nějakým velkým hráčem a Toyota se ani moc nesnažila konkurovat zaběhlým ikonám typu Golfu GTI nebo třeba Focusu ST, přičemž se zdá, že ani dvanáctá generace na tom nic nezmění. Pokud ale chcete Corollu, která alespoň ostře a sportovně vypadá, specifikace GR Sport je ideálním řešením. Vzhledově se od ostatních výbavových stupňů liší hlavně tím, že obsahuje hodně černých prvků a v černé jsou vyvedena třeba kola, střecha, rámečky kolem oken či zpětná zrcátka. Trochu jinak pak vypadá i maska chladiče.

Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem

Tato specifikace je dostupná ve čtyřech barvách, a sice ve stříbrné, šedé, červené a bílé a vychází z výbavového stupně Comfort. Oproti němu má ale 17 palcová litá kola ve specifickém designu GR Sport s pneumatikami o rozměru 225/45, přední projektorové Bi-LED světlomety, zatmavená zadní okna, parkovacího asistenta S‑IPA či systém Smart Entry & Start (bezklíčové odemykání i startování). V interiéru najdeme navíc třeba 7 palcový barevný displej v palubní desce, technologii bezdrátového nabíjení mobilního telefonu, ambientní LED osvětlení a čalounění sedadel v kombinaci textilu a syntetické kůže v designu GR Sport s kontrastním, červeno-šedým prošíváním. Přední sedadla jsou navíc sportovní, takže mají výraznější boční vedení a rozvržení interiéru je pochopitelně stejné, jako u civilnějších verzí. To znamená, že jeho dominantním prvkem je jednoduchý středový panel, na jehož vrcholu sedí velký barevný displej s úhlopříčkou 8 palců. K této specifikaci je navíc dostupný i paket Dynamic, který za příplatek 43 000 Kč nabídne 18 palcová kola, systém hlídání mrtvého úhlu, upozornění na provoz za vozem, head-up displej s úhlopříčkou 10 palců, vyhřívaný volant, vyhřívané stěrače či zadní výdechy klimatizace.

Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem

S motorizací 2.0 Hybrid je pak možné k tomuto paketu dokoupit za dalších 26 000 Kč paket s označením AVS, který obsahuje adaptivní variabilní zavěšení. Jedná se tak o jedinou Corollu, která může mít adaptivní podvozek. Jak jsme se již zmínili, stupeň GR Sport je možné spárovat pouze s jedním z dvojice hybridních pohonů 1.8 a 2.0 Hybrid, jejichž výkony jsou 90 a 135 kW (122 a 184 koní). Základní hybrid je co do dynamiky spíše skromnější a zvládne tento vůz rozhýbat z klidu na 100 km/h za 10.9 sekundy, no výkonnější verze už umí dosáhnout této hranice za 7.9 sekundy, což je podstatně sympatičtější výsledek. Dynamicky je na tom 2.0 Hybrid opravdu velmi obstojně a spotřebou nebude o moc horší než slabší verze 1.8 (papírově pouze o 0.3 litru), takže ke sportovní vizáži této výbavy se bude hodit určitě víc. Obě verze umí jezdit i čistě na elektřinu a převodovka je pak zastoupena variátorem e-CVT. Toyota Corolla ve specifikaci GR Sport je na našem trhu již dostupná a startuje na částce 694 900 Kč s DPH za ústrojí 1.8 Hybrid. Pokud budete chtít dynamičtější svezení, tak za motorizaci 2.0 Hybrid dáte minimálně 769 900 Kč s DPH. Tato specifikace je dostupná i jako kombi s označením Touring Sport a za tuto karoserii se připlácí 25 000 Kč.

Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Corolla GR Sport vstupuje na náš trh. Není to hothatch, ale dobře vybavená verze se sportovním šmrncem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.