Kia


Přeposlat Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol

02.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jihokorejská automobilka Kia odhalila novou, v pořadí již pátou generaci svého vozu Optima spadajícího do střední třídy. Tato novinka nabídne jak konvenční, tak hybridní jednotky a neměl by scházet ani pohon všech kol. Pojďme se tedy na novou Optimu podívat trochu podrobněji.

Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol

Kia Optima má poměrně rozsáhlý rodokmen a tento vůz spařil světlo světa v roce 2010, a to jako nástupce modelu Magentis. Tak tomu bylo třeba u nás, kde se v letech 2000 – 2010 prodávaly první dvě generace pod označením právě Magentis, na které plynule navázala Optima, nicméně třeba v domácí, Jižní Koreji, existuje jméno Optima už od počátku. Celosvětově je tedy nová generace (Kia používá od třetí generace na domácím trhu označení K5) již pátá, ale pro evropské trhy to bude teprve generace třetí. Optima je poměrně populární model střední třídy, který se pyšní prostorným interiérem, solidní výbavou a dobrým poměrem cena / výkon. Většímu rozšíření na evropských trzích zabránila posledním dvěma generacím jen absence nějakého pořádného, naftového motoru, což je věc, která ve střední třídě v Evropě prostě být musí. Nějaký ten naftový dvoulitrový motor se slušným výkonem, to Optimě prostě scházelo a jednotky 1.7, respektive 1.6 CRDi, ho nahradit nedokázaly. S omezenou nabídkou dieselů se bude možná potýkat i nejnovější generace, ale kompletní nabídka motorů ještě známá není, takže si na to budeme muset ještě chvíli počkat. Design se oproti aktuální generaci poměrně výrazně proměnil a nová Optima působí mnohem odvážněji, moderněji a dravěji.

Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kolKia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol

Přední části dominuje úzká maska chladiče doplněná o dynamicky tvarované světlomety, které zasahují poměrně hodně do boční části karoserie i do samotné masky a dobře vypadá i sportovně pojatý nárazník. Na zádi se událo ještě více změn a na první pohled zaujmou hlavně koncová světla propojena výrazným dekoračním pásem s LEDkami (to je dnes velmi populární prvek). Nárazník je nový, stejně tak jako difuzor a některé varianty se můžou těšit na zvýrazněné koncovky výfuku uložené po jeho bocích. Při pohledu z profilu pak vynikne jak dynamicky tvarovaná karoserie, tak dekorační chromovaná linka táhnoucí se od předního A sloupku, přes C sloupek a vlastně okolo celého vozu. Kola můžou mít průměr 16 až 18 palců a sportovnější specifikace GT pak dostane 19 palcová kola. Ještě bychom měli zmínit rozměry nové generace, které jsou 4905 x 1860 x 1445 mm a rozvor náprav čítající 2850 mm. Oproti aktuální generaci je ta nová delší (+ 50 mm), nižší (- 20 mm) a širší (+ 25 mm), takže proporčně bude působit dynamičtějším a sportovnějším dojmem. Díky rozvoru náprav zvětšenému o 45 mm by mělo být v interiéru, minimálně v podélném směru, ještě více místa.

Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kolKia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol

Vnitřek vozu se také hodně proměnil a určitě prokoukl směrem k lepšímu a modernějšímu pojetí. Před řidičem je umístěná zcela digitální palubní deska s displejem o úhlopříčce 12.3 palce a na ni navazuje displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 10.25 palce. Ten sedí na vrcholu středového panelu, který je celý natočený lehce směrem k řidiči a celé toto řešení, tedy displej navazující na palubní desku, trochu připomíná moderní Mercedesy. Samotný středový panel je vyvedený v poměrně minimalistickém stylu a kromě displeje obsahuje jenom malý ovládací panel klimatizace a volič převodovky s několika doprovodnými tlačítky. Dobře vypadá i trojramenný volant s lehce zploštěnou spodní částí a ve výbavě bude moct být několik zajímavých prvků, třeba ambientní osvětlení, prémiový audio systém od BOSE s 12 reproduktory či head-up displej s úhlopříčkou 8 palců. Nebudou chybět ani kvalitní materiály typu kůže či alcantary a spousta různých asistentů a pomocníků, ze kterých zmíníme třeba klasiku v podobě hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat nebo varování před opuštěním jízdního pruhu. Nyní se můžeme přesunout k pohonným jednotkám, které se budou lišit dle jednotlivých trhů a zemí.

Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kolKia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol

Základní jednotkou bude klasický, atmosféricky plněný dvoulitrový čtyřválec, který se ještě nedávno nabízel i na našem trhu (už ale z nabídky zmizel). V nové generaci Optimy nabídne 112 kW (152 koní), 192 Nm točivého momentu a k dispozici bude i ve verzi s technologií CVVL (Continuously-Variable Velve Lift), jejíž výkony jsou 118 kW (160 koní) a 196 Nm. Další atmosférický motor má opět čtyři válce, zdvihový objem 2.5 litru a výkony čítající 143 kW (194 koní) a 246 Nm. Zmínit musíme i přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI naladěný na 132 kW (180 koní) a 265 Nm, přičemž vrcholem nabídky bude verze s označením GT, pod jejíž kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 2.5 T-GDI dávající 213 kW (290 koní) a 422 Nm, což už bude určitě stačit pro hezky svižné svezení. V základu má Optima poháněna pouze přední kola, nicméně k dispozici bude i pohon všech kol a převodovky budou pouze automatické, s jednou spojkou a buď se šesti nebo osmi rychlostními stupni. Vrcholný model GT pak dostane dvouspojkový osmistupňový automat. Nová Optima bude k dispozici samozřejmě i jako hybrid, ale o něm Kia prozatím žádné informace nezveřejnila a nic se neví ani o datu zahájení prodeje. Do USA se ale Kia Optima páté generace podívá v druhé polovině tohoto roku a dá se čekat, že ostatní trhy budou následovat.

Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kolKia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kia ukázala novou generaci Optimy. Vypadá hodně zajímavě a k dispozici bude i s pohonem všech kol


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.