Přeposlat Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor

31.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Porsche začalo modernizovat svou modelovou řadu Macan již v polovině loňského roku a nyní je facelift konečně kompletní. Po základním modelu, verzi S a vrcholném Turbu se ho dočkala i specifikace GTS, což je takový střed nabídky.

Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor

Macan je středně velké SUV, které vzniklo jako menší sourozenec nesmírně populárního modelu Cayenne v roce 2014. Porsche v tomto případě opět trefilo hřebíček na hlavičku, Macan se stal brzy po zahájení prodeje velmi úspěšným modelem a po čtyřech letech služby, tedy zhruba v polovině životního cyklu, přišel čas na modernizaci. Tu tedy Porsche započalo v roce 2018 a facelift dostávaly postupně jedna verze po druhé, přičemž jako první na přetřes přišla základní, čtyřválcová specifikace a model S. Poté se modernizace dočkalo také ostré provedení Turbo a nyní tedy přišla na řadu varianta GTS, což je takový střed nabídky. Facelift modelové řady Macan je kompletní a kromě designu zasáhl u modelu GTS také techniku, ale na to se podíváme až později a začneme jako vždy právě vzhledem. Ten se změnil stejně jako u ostatních specifikací, takže přední maska se dočkala přepracování, stejně tak jako přední nárazník a také světlomety, které mají novou grafiku. Největší změnu co do designu ale najdeme na zádi, kde jsou zcela nová, podstatně užší koncová světla a ta jsou propojena LED pásem, což vypadá opravdu dobře a odkazuje to i na jiné vozy Porsche. Zadní světla a vlastně veškeré osvětlení vsází na LEDky, ale to v dnešní době a v této třídě nikoho asi nepřekvapí.

Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motorPorsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor

Zadní difuzor byl také lehce pozměněný a na jeho stranách se nachází čtyři koncovky výfuku, po dvou na každém boku. Vzadu neschází ani decentní stříška nad zadním sklem a při pohledu zboku pak vynikne dynamický profil karoserie s lehce se svažující střechou v zadní části. V základu je nový Macan GTS osazený 20 palcovými litými koly RS Spyde Design, která jsou vyvedena v černém matu a k dispozici budou pochopitelně i větší kola. Co se týče brzd, tak ty mají v základu kotouče o průměrech 360 mm vpředu, 330 mm vzadu a za příplatek bude k dispozici i výkonnější brzdná soustava s označením PSCB. Vrcholná brzdná soustava se pak jmenuje PCCB a jedná se pochopitelně o karbon-keramické brzdy, které nabídnou nejvyšší účinnost a zároveň nejmenší vadnutí. Facelift se týká samozřejmě také interiéru a hned na první pohled je patrná hlavně podstatně širší středová konzole s velkým dotykovým displejem o úhlopříčce 11 palců. Pod ním se nachází přepracované výdechy chlazení, ovládací panel klimatizace a ve spodní, sešikmené části panelu, jsou umístěny ovladače klimatizace, volič převodovky a jiné ovládací prvky. Palubní deska v sobě kombinuje klasické, analogové budíky s displejem a velmi dobře pak vypadá i trojramenný, kůží čalouněný volant se zvýrazněnými úchyty.

Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motorPorsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor

Sedačky mají samozřejmě výrazné boční vedení, to aby podržely tělo i při ostré jízdě a jsou prošívány červenou kontrastní nití, kterou najdeme také na dveřích a celé palubní desce. Samozřejmostí jsou pak samé kvalitní materiály typu kůže, hliníku nebo alcantary, tu najdeme jak na sedačkách, tak na loketní opěrce a také na výplni dveří. Konektivita je dle očekávání skvělá a zastřešuje ji systém Connect Plus, přičemž v základní výbavě neschází ani navigace s dopravním zpravodajstvím v reálném čase nebo hlasové ovládání Voice Pilot. Co se týče další výbavy, tak už v základu má modernizovaný Macan GTS třeba adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, asistenta pro jízdu v koloně nebo parkovacího asistenta. Jedna z hlavních změn oproti minulém modelu GTS je v oblasti motoru, který byl zcela vyměněn. Zatímco původní model poháněl dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonech 265 kW (365 koní) a 500 Nm, po modernizaci se pod kapotu dostal sice opět dvakrát přeplňovaný šestiválec, ale jeho objem je nyní 2.9 litru. Jedná se o stejný motor, jaký najdeme pod kapotou vrcholné verze Turbo, ale zde je naladěný na 280 kW (381 koní) a 520 Nm točivého momentu v rozmezí 1750 – 5000 ot/min.

Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motorPorsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor

Lepší výkony se pochopitelně kladně podepsaly na dynamice, a zatímco starší Macan GTS se papírově ve zrychlení 0-100 km/h nedostal pod hranici 5 sekund, novější GTS už to zvládne. V základu protne zmodernizovaná verze hranici 100 km/h za 4.9 sekundy, přičemž s příplatkovým paketem Sport Chrono je to ještě o dvě desetinky sekundy méně. Maximální rychlost se pak zastaví na 261 km/h. Jen pro srovnání dynamiky, původní Macan GTS dával stovku za 5.2 sekundy, za rovných 5 sekund s paketem Sport Chrono a maximální rychlost byla 256 km/h. Podvozek je snížený o 15 mm a Macan GTS je postavený na specificky nastaveném podvozku PASM (Porsche Active Suspension Management), přičemž k dispozici bude i adaptivní vzduchové odpružení, se kterým bude podvozek o dalších 10 mm nižší. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena dvouspojkovým automatem PDK. Na závěr ještě zmíníme kombinovanou spotřebu, která byla spočítána na 9.5 litru na 100 km. U nás se nový Macan GTS sice ještě neprodává, ale v sousedním Německu už ano a na tamějším trhu vyjde na 77 880 euro (cca 1.98 milionu korun).

Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motorPorsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Macan GTS prošlo modernizací a dostalo nový, silnější motor


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.